Antec Fusion Remote & Coolermaster SP500

Pagina: 1
Acties:

• yourservice
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 08-01 15:41
Zojuist mijn HTPC binnengekregen en ik struikel al meteen over de voeding.

Hoe moet ik deze plaatsen? Met de 135mm fan naar de kast toe (er is dan ongeveer 1 cm ruimte over tussen de echte fan en de kastwand) of plaats ik de fan richting het binnenste van de kast (dit levert 5 cm ruimte op)?

Via de Antec site word ik niet echt wijzer, van Alternate ook niet (leverancier) en ook de plaatjes via Google laten verschillende variaties zien!

[ Voor 3% gewijzigd door yourservice op 02-02-2012 13:14 ]

Verwijderd

Wat zou de toegevoegde waarde zijn van een fan die je tegen een kast aan richt? De fan dient dus je kast in te blazen aangezien de lucht weg moet kunnen.

• yourservice
De reden van mijn vraag is dat ik zo veel verschillende "plaatjes" hierover zie! Ook lees ik op tweakers dat wiethoofd aangeeft dat de fan bij voorkeur richting buitenkant v d kast moet worden geplaatst, alleen bevindt zich hier geen rooster.

Buiten dat is de fan toch voor aanzuiging van verse lucht voor de eigen (voeding) koeling? En de warmte gaat er via het (kast)rooster er weer uit?

Met de fan naar binnen gericht zou betekenen dat de warme kastlucht gebruikt wordt om de voeding te koelen, m.i. niet erg logisch!

[ Voor 37% gewijzigd door yourservice op 02-02-2012 13:23 ]

• yourservice
Verder niemand ervaring hiermee dus?

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Als dit de kast is waarover je spreekt, de afbeelding zegt voor mij in ieder geval genoeg. Optimaal is het niet, maar zie verder het probleem niet.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• yourservice
Dus de fan naar boven of de fan naar onderen?

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Naar boven, die ruimte is groter dan naar onder.

Het is voor de volgende keer misschien wel zo handig als je met afbeeldingen / foto's werkt, laat aan andere zien wat je bedoeld.

[CiP] Aqueum initium TJ09

• yourservice
Dank je wel voor t antwoord en de tip UgotHeinzzd!
Pagina: 1