BA Soundware XS 5.1 VS JBL Cinema 300

Pagina: 1
Acties:

• Reinier!
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Beste tweakers,

Ik ben op zoek naar een speakerset voor de onkyo 609. Ik zit nu te twijfelen tussen de boston acoustic soundware xs 5.1 en de JBL cinema 300. Beide krijgen erg goede reviews. Nu hangt het misschien af van smaak, maar is er een kwaliteitsverschil? Het is voor een gemiddelde huiskamer en voornamelijk voor films.

Alvast bedankt!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ga naar de winkel en ga luisteren. Da's het enige goede advies dat ik je kan geven. Smaak is persoonlijk namelijk :)
Zie ook [FAQ] Audio

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Reinier!
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-12-2025
Heb je helemaal gelijk in natuurlijk, maar tussen bepaalde setjes heb je natuurlijk wel verschillen waar iedereen het over eens is :-)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Klopt, maar dan nog kan een setje op 2 verschillende versterkers / receivers anders klinken. Een review is leuk, maar volkomen subjectief. Alleen jij weet wat je prettig vind klinken. Als een set de hemel in wordt geprezen om zijn volle lage tonen, maar het zijn alleen maar gabbers die die reviews doen (en dat zie je er niet aan af), en jij houdt toevallig van jazz (veel mid/hoog) oid, dan zijn die speakers dus niet voor jou geschikt ;)

Qua kwaliteit: ik vermoed persoonlijk dat de BA iets hoger zal zitten, maar da's meer op basis van horen zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Als € 350 zo ongeveer jouw budget is, zijn Klipsch setjes wellicht ook interessant, de 300 bijvoorbeeld. Ik vond ze voor de prijs vrij goed klinken maar ik ben geen audiofiel, dus zelf luisteren is altijd het beste. Minpuntje vond ik de subwoofer, in Transformers beleefde ik net niet genoeg punch.
Zelf heb ik onlangs de Wharfedale Moviestar 5.1 setje gekocht, zeer hoge WAF.