Toon posts:

Max 1,5 mb/s draadloos met router Cisco Linksys WRT 120N

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Zit al een tijdje met dit probleem. Wanneer ik draadloos gebruik maak van de router haal ik maximaal 1,5 mb/s internet. Wanneer ik echter een netwerk kabel van de router naar mijn laptop gebruik haal ik 3,5 mb/s. Ik heb al verschillende instellingen geprobeerd, maar ik de juiste heb ik nog niet gevonden. Iemand enig idee wat ik over het hoofd zie?

M.vr.gr. Niek

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Vergelijkbaar aan Draadloos netwerk valt continu uit (nooit opgelost door je)?
Het algemeen beleid al gelezen?

En let even op je notatie; mb/s is natuurlijk een waarde die wel bestaat maar niet van toepassing is op wireless networks.

[ Voor 4% gewijzigd door MAX3400 op 31-01-2012 15:30 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Voor de duidelijkheid, spreken wij hier over MB/s (MegaByte) of over Mbit/s(MegaBit)? Dat maakt nogal een verschil namelijk. 1,5 MB/s is niet gek voor een draadloos netwerk (G), maar 1,5 Mbit/s is wel heel erg weinig.

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:49
Vermeld dan ook even WAT je geprobeerd hebt, en wat voor apparatuur je gebruikt...

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14-02 08:30
en houd deze even in de gaten hier kun je denk ik ook veel info uit halen
inSSider met Linlsys WRT320N

Verwijderd

Topicstarter
@ MAX3400: Het gaat hier vooral over de internet snelheid. Ik ben er niet zo in thuis maar draadloos kan ik met 1,5mb/s downloaden, is dit de max van de router?
En over dat oude topic, hij valt nu niet meer uit, alleen de snelheid is erg laag.
@ Werner: Ik heb gebruik als wireless router dus de linksys cisco WRT 120N, en mijn laptop is een dell studio 15. Wat ik geprobeerd heb is gewoon in wireless router settings van alles aan en uit gezet, dus heb eigenlijk geen idee wat ik precies gedaan heb.

Maar is het met deze router wel mogelijk een download snelheid hoger dan 1,5mb/s te halen?

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:15
Welk internet abbo heb je eigenlijk, dat is de hamvraag.

Verwijderd

Topicstarter
@practics Ziggo heb ik

• Practics
ziggo maar welk abbo?

Maakt nogal een verschil of je basic hebt of het duurste.

[ Voor 59% gewijzigd door Practics op 31-01-2012 15:45 ]

• Saeverix
Je geeft veel te weinig informatie... Hoewel het in dit geval niet nodig is om te weten welke provider je hebt (kabel snelheid wel ok) moet je toch meer informatie geven aan de mensen die je proberen te helpen.

Probeer bijvoorbeeld toch te achterhalen welke instellingen je al hebt gewijzigd. Anders gaan wij dingen vragen/voorstellen die je al lang hebt gedaan. Dat schiet niet op natuurlijk.

Verwijderd

Topicstarter
@ Practics: geen idee, doet dat er toe? Ik haal met kabel 3,5mb/s download, dus het is mogelijk om sneller te halen

• Practics
Saeverix schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:45:
[...]

Je geeft veel te weinig informatie... Hoewel het in dit geval niet nodig is om te weten welke provider je hebt (kabel snelheid wel ok) moet je toch meer informatie geven aan de mensen die je proberen te helpen.

Probeer bijvoorbeeld toch te achterhalen welke instellingen je al hebt gewijzigd. Anders gaan wij dingen vragen/voorstellen die je al lang hebt gedaan. Dat schiet niet op natuurlijk.
Het is wel interessant om te weten welk abbo hij heeft. Als hij een abbo heeft van 20mbit of 40mbit maakt nogal een verschil uit. Bijde zou hij niet zijn max halen omdat hij maar 12 mbit haalt, maar draadloos en aansluiting van 20mbit is niet heel gek vreemd of traag.

Je router is in ieder geval niet de zwakste schakel deze kan N netwerk aan.

Kijk eens bij je windows network centrum bij je eigenschappen van je verbinding hoeveel mbit verbinding geeft deze aan. (iets als 20mbit bijvoorbeeld)

• Hortz
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-02 15:39
Je internet abonnement doet er verder niet veel aan toe.
Je kan 3,5MB/sec halen, maar draadloos zit op 1,5MB/sec. Je mist gewoon 2 MB/sec via draadloos.

1,5MB/sec via draadloos netwerk met (G) is wel goed zoals werd gezegd.
Alleen voor een (N) of een gecombineerd (G)(N) is het wel laag. Dit zou veel hoger kunnen!

Hoe sterk is je signaal bij je laptop? Uitstekend, goed, matig, slecht ?

Verwijderd

Topicstarter
Heb even wat screenshots gemaakt. De draadloze internet verbinding schommelt wel tussen 36 en 54 Mbps:
http://www.imagebam.com/image/b9c334172541778

De instellingen in de router staan hier onder, ik heb zon beetje alles aan / uit gehad om te testen:
http://www.imagebam.com/image/fe9714172541613

• Saeverix
Practics schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:50:
Het is wel interessant om te weten welk abbo hij heeft. Als hij een abbo heeft van 20mbit of 40mbit maakt nogal een verschil uit. Bijde zou hij niet zijn max halen omdat hij maar 12 mbit haalt, maar draadloos en aansluiting van 20mbit is niet heel gek vreemd of traag.
Dat is in dit geval niet interessant, omdat hij aangeeft wel de juiste snelheid te halen als hij Bedraad internet. Dan val de provider dus al af...
Je router is in ieder geval niet de zwakste schakel deze kan N netwerk aan.
Beetje kort door de bocht... Als zijn router gestoord wordt door apparaten in de omgeving of als zijn router verkeerde instellingen heeft kan de snelheid volledig inzakken. Dus zijn router kan wel degelijk de zwakste schakel zijn.
Kijk eens bij je windows network centrum bij je eigenschappen van je verbinding hoeveel mbit verbinding geeft deze aan. (iets als 20mbit bijvoorbeeld)
Ook dit geeft weinig zekerheid. Het gaat om de werkelijke constante doorvoer/snelheid. Niet de snelheid die Windows doorkrijgt van de router.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:08

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 15:55:
Heb even wat screenshots gemaakt. De draadloze internet verbinding schommelt wel tussen 36 en 54 Mbps:
http://www.imagebam.com/image/b9c334172541778

De instellingen in de router staan hier onder, ik heb zon beetje alles aan / uit gehad om te testen:
http://www.imagebam.com/image/fe9714172541613
Ga er dan maar van uit dat je laptop onbedraad de zwakste schakel is.
Je hebt Wifi G in je laptop, 54mbit haalt theoretisch 6,5megabyte/s maar dat is echt theoretisch.. bij 36 zit je dus al op 4,5 megabyte/s. Maar nogmaals, met overhead en errorcorrecting e.d. gaat dat al snel drastisch naar beneden.

[ Voor 6% gewijzigd door Alcmaria op 31-01-2012 16:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
@Alcmaria: ik heb een Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN dus denk dat ik wel Wifi N heb. En daarnaast bedenk ik me nu, als ik bij mijn ouders thuis ben haal ik weliswaar op een heel andere router wel een snelheid van 4 mb/s. Dus denk dat het toch ergens in de router zit.

• Saeverix
Alcmaria schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:02:
[...]

Ga er dan maar van uit dat je laptop onbedraad de zwakste schakel is.
Je hebt Wifi G in je laptop, 54mbit haalt theoretisch 6,5megabyte/s maar dat is echt theoretisch.. bij 36 zit je dus al op 4,5 megabyte/s. Maar nogmaals, met overhead en errorcorrecting e.d. gaat dat al snel drastisch naar beneden.
Maak van de 4,5 MB/sec maar 3,6 MB/sec. Door veel (negatieve) factoren is het bij netwerksnelheden altijd realistischer om te delen door 10 in plaats van 8.

Ik verwacht daarom dus dat het bij de router mis gaat. En dan zit ik meer de denken aan de mogelijkheid dat de router teveel storingen in de omgeving heeft. Het is daarom zoals hierboven als voorgesteld werd aan te raden om je WiFi kanaal te wijzigen.

• Alcmaria
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 15:08

Alcmaria

Syntax Error in 10

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:06:
@Alcmaria: ik heb een Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN dus denk dat ik wel Wifi N heb. En daarnaast bedenk ik me nu, als ik bij mijn ouders thuis ben haal ik weliswaar op een heel andere router wel een snelheid van 4 mb/s. Dus denk dat het toch ergens in de router zit.
Dat is inderdaad een N kaartje... Zijn de drivers van de Wifi van je Laptop geinstalleerd en up to date?
heb je de laatste FirmWare op je router staan.
kan je anders eens proberen om je router te forceren om in N te broadcasten zodat hij niet terugschakeld naar G. Als je dan je wirelessnetwerk verbinding verliest, vinden de router en je laptop elkaar niet lief qua N protocol.

Verwijderd

Topicstarter
Heb straks nieuwste drivers geïnstalleerd. Maar als ik op mijn router alleen N aan klik dan knalt hij eruit. Dus denk dat instellingen niet helemaal goed zijn.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 16:06:
@Alcmaria: ik heb een Intel Centrino Advanced-N 6200 AGN dus denk dat ik wel Wifi N heb.
Aannames...

Een AGN-kaart kan ook op G staan of op auto-negotiate (om het zo te zeggen).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Verwijderd

Topicstarter
@ MAX3400: Hoe kan ik N dan aanzetten?
Pagina: 1