Toon posts:

Draadloos netwerk valt continu uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik woon met 4 vrienden in een appartementje, maar ons draadloos netwerk is niet bepaald stabiel.
We hebben deze router Linksys Wireless-N Home Router (WRT120N). Staat op internet aangeschreven als aardige router, we hebben deze pas gekregen ism met ziggo internet.
Heel vaak als we met zijn 4en thuis zijn, en aan het (draadloos) internetten zijn, valt het ineens een paar seconde weg, en moet hij weer opnieuw verbinding maken met de router.
Zou dit kunnen komen omdat we er met zijn 4en opzitten?
Ik heb naar de instellingen gekeken, maar heb hier weinig verstand van.
Iemand dit vaker mee gemaakt, of weet hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedank!

Gr,

• Twiztid2004
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-02-2011
Hey Niekiew,

In mijn persoonlijke ervaring, licht het aan het router. Ik heb er zelf thuis 2 staan, en met alle twee heb ik handen vol met problemen... en dan zijn we maar met zijn 2en.

Nu is het wel dat ik nogal wat data wegstook, maar toch...

Heb je al eens gekeken of je de nieuwste firmware erin hebt zitten?
Ik heb eerder ook de firmware geupgrade, en dat scheelde al een hoop...

Toen bleek het dat de netwerkkaart van de laptop van mijn vriendin en het router nogal ruzie hadden... Dit was in de firmware update opgelost :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de ip's van onze laptops vast gezet in de router, zou het kunnen zijn dat het daar aan lag?

@Twiztid: Firmware upgraden zou ik ook wel eens kunnen doen

• Twiztid2004
Ik denk niet dat het veel verschil maakt of je het IP vast zet,... zover ik begrijp valt de link weg, en niet alleen de adressering. hoe is de situatie in huis? waar staat het router en waar staan de pc's? het zou kunnen dat daar misschien nog het een en ander te verbeteren valt

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:07
Het licht vrijwel zeker aan het apparaat. Wij hadden er ook een en daarmee kon je totaal geen verbinding maken.
Via lan viel hij ook steeds uit.

Verwijderd

Topicstarter
Twiztid2004 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:26:
Ik denk niet dat het veel verschil maakt of je het IP vast zet,... zover ik begrijp valt de link weg, en niet alleen de adressering. hoe is de situatie in huis? waar staat het router en waar staan de pc's? het zou kunnen dat daar misschien nog het een en ander te verbeteren valt
De router staat wel in 1 hoek van het huis waar het internet binnen komt. En in een straal van 8-10 meter staan al once pc's. Dus ik denk dat het daar niet aan kan liggen.
Ik zal de firmware eens upgraden misschien dat het dan beter word

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:08

lier

MikroTik nerd

Verder is het ook de moeite waard om met een tool als inSSIDer te controleren welke kanalen in gebruik zijn in jouw omgeving, zodat je op het rustigste kanaal kan gaan zitten.

Ook (althans, dat is mijn ervaring) kan het helpen om specifiek voor G of voor N te kiezen.

Tot slot (moet je zelf even controleren of deze voor dit model ook beschikbaar is) bestaat er alternatieve firmware zoals DD-WRT en OpenWRT. Hiermee zou je eventueel ook kunnen stoeien.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• w4rguy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-01 22:47

w4rguy

Team Manager NAB Racing

Misschien een rare vraag, maar hebben er mensen in jouw buurt magnetrons, en is het op vaste momenten? Een magnetron straalt namelijk uit op dezelfde frequentie als IEE 802.11 B/G (2412-2472 MHz, oftewel ongeveer 2.4 GHz).

Het kan dus zijn dat die magnetron jouw router helemaal wegstoort.

All-Round nerd | iRacing Profiel

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Die router is gewoon brak. Heb van het weekend zelf een zelfde type router vervangen door een Belkin N router met exact dezelfde instelingen en werkt nu perfect daar.

Vermodelijk zit het in het type of een serie van die router.

• pm1
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-12-2021

pm1

SoLiD-Killer

een eerste vraag : is je netwerk goed beveiligd ?

De kans is groot dat je i.p.v. met 4 er met 8 man op zit :P

(\ _ /)
(='.'=)
(")_(")This is Bunny.
Copy and paste Bunny into your signature to help him gain world domination.

• Twiztid2004
ik kan vast melden, openwrt en dd-wrt zijn niet beschikbaar voor deze routers... daar ben ik al naar op zoek geweest.

Ik heb nu thuis een gigaset doosje staan, en die draait als een zonnetje...

Probeer die firmware, maar hou er rekening mee dat je een andere mag gaan halen...

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:28
Ook bedraad word je om de zoveel uur even offline gegooid. Ik heb hem pas een week, ik denk dat ik hem maar weer terug breng. Nergens heeft iemand een oplossing.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Als je zelfs bedraad verbindingsverlies hebt kan het goed zijn dat de router zelf niet stabiel is ja.

• jeroen3
Dat had ik ook met de WRT120N, dat is een misbaksel.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:28
Duidelijk, gaat maandag terug. Dank!

Verwijderd

Dit. Eigenlijk een schande dat dat ding nog verkocht wordt.

• jeroen3
Vanuit ons oogpunt, maar hiermee verdienen ze dus ook mooi op support en monteur!

• Rocket-Man
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-11-2021
Bij mij hetzelfde euvel..

Ook een WRT120N staan, werkte in het begin zowel draadloos als met kabel probleemloos. Nu is er draadloos geen verbinding meer mee te krijgen.. valt weg na ong. 4 seconden waarna resetten of instellingen veranderen het probleem verhelpt, voor 4 seconden...

Firmware update en kanalen handmatig kiezen mocht niet baten, mijn tip: begin er niet aan!
Pagina: 1