Verwijderen DVD drive van Asus K53SV-SX380V laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:58
Hoi medeTweakers,

Ik heb al ongeveer een jaar een SSD in mijn desktop zitten en dat beviel me wel dus vond het tijd worden deze ook in mijn laptop (Asus K53SV-SX380V) te zetten. Nu was mijn plan de DVD drive eruit te halen, er een caddy in te zetten en in die caddy een SSD te doen.

Nu had ik de hele laptop open geschroefd voor zover ik schroefjes kon vinden, ik had de onderkant eraf waar ik niet direct bij het moederbord kon komen en kwam ook geen schroefjes tegen voor de DVD drive, en ik had het toetsenbord eruitgehaald, maar kon ook hier niets vinden om de drive los te krijgen.

Misschien ben ik zo scheel maar weet een van jullie hoe ik de drive praktisch eruit kan halen?

Groetjes,
Remy :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

De eerste google hit ziet er veelbelovend uit...
http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
Heel erg bedankt! ik had gezocht op K53SV disassembly en werd niet veel wijzer, maar hier moet ik wat mee kunnen.

Thanks Darkstone! :D

Edit: 1e tophit is niet dezelfde laptop maar ik neem aan dat het niet veel scheelt, zal het morgen eens allemaal rustig bekijken :)

[ Voor 32% gewijzigd door Mr. Vanish op 31-01-2012 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Meestal kun je door 1 schroefje los te draaien de dvd drive eruit halen. Bij gangbare Dell laptops zit er zelfs een hendeltje onder de dvd-drive hiervoor.
Bij mij Dell (XPS 17) moet ik de cover voor de harddisks losmaken, eronder zit een schroefje met een cd-tje erlangs.
Je hoeft in elk geval niet de hele laptop uit elkaar te draaien...

Edit: een paar topics naar beneden staat dit: k53sv reboot en afsluit probleem icm hdd caddy
Even vragen hoe die persoon het heeft gedaan???

[ Voor 19% gewijzigd door Bartjezz op 31-01-2012 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:19
Op pagina 7 staat dat je toch onder het toetsenbord een schroef moet losmaken om de optical drive uit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
Bedankt Bart, heb een berichtje geplaatst in het topic. En inderdaad, zoals Bart en Chiii zei, is het maar 1 schroef volgens de handleiding.

EDIT: Drive er net even uit gehad, gaat prima. Caddy kan ik er vast zo inschuiven.

[ Voor 23% gewijzigd door Mr. Vanish op 31-01-2012 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54
HardRemy schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 08:51:
Bedankt Bart, heb een berichtje geplaatst in het topic. En inderdaad, zoals Bart en Chiii zei, is het maar 1 schroef volgens de handleiding.

EDIT: Drive er net even uit gehad, gaat prima. Caddy kan ik er vast zo inschuiven.
Het is idd het schroefje onder het toetsenbord, heb me ook klem gezocht destijds ;) Toetsenbord omhoog door de 3/4 clipjes, vervolgens 1 schroefje.

Less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Vanish
kickassmen schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:02:
[...]

Het is idd het schroefje onder het toetsenbord, heb me ook klem gezocht destijds ;) Toetsenbord omhoog door de 3/4 clipjes, vervolgens 1 schroefje.
Had je er ook een caddy in gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:54
HardRemy schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:47:
[...]

Had je er ook een caddy in gezet?
Yep, die werkte probleemloos

Less is more

Acties: