2e hands Motorola vip1963-decoder bij andere provider

Pagina: 1
Acties:

• stevia
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-01 18:36
Ik zoek een 2e decoder om digitale tv te ontvangen thuis. Als het even kan wil ik die 2e-hands van Marktplaats halen, want dat is uiteindelijk 2x goedkoper dan huren van mijn provider Tweak. Mijn vraag is kan dat werken? De gegevens van de vorige gebruiker zitten nog wel in de box en die kun je niet zomaar wissen. Het gaat om de Motorola vip1963. De 2e hands decoders zijn meestal van KPN, en die wil ik gebruiken bij mijn abo van Tweak.

Ik heb her en der wat snippertjes info gevonden maar nog geen sluitend antwoord. O.a. hier: KPN Interactieve TV (IPTV) [Deel 3]
-De meeste gebruikte 1963's zijn van provider KPN. Zou niets uit moeten maken want tv van Tweak gaat over het netwerk van KPN volgens mij. De apparatuur is hetzelfde, de handleiding van Tweak heeft alleen een andere cover
-de decoder zou gereset kunnen worden door de menu-knop van de remote ingedrukt te houden bij opstarten. Kies reset to factory default
-dan zou er *eventueel* nog een 2e beveiliging zijn. De provider kan het abonnementnummer koppelen aan het mac-adres van de decoder. Ofwel de decoder accepteert mijn abo nr. niet, mission failed
-ander scenario wat genoemd werd: de decoder doet het wel, maar het abonnementnummer zou niet meer veranderd kunnen worden. Dat betekent dat ik dezelfde pakketten krijg als de vorige eigenaar, en niet beslist wat ik zelf besteld heb

Samengevat: Kan een decoder van KPN worden gebruikt bij een abo van Tweak? Waarbij zowel KPN als Tweak hetzelfde type decoder gebruiken.

• Laa2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10-2024

Laa2

Hello?

Weet je inmiddels meer?
Ik wil met een zelfde apparaat gaan stoeien en heb geen idee wat de mogelijkheden zijn..... :?

[ Voor 6% gewijzigd door Laa2 op 25-04-2012 09:43 ]

Als het werkt, blijf er af!