• Lenten
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20-05-2012
Goedenavond,

Mijn MacBook Pro 13 inch was vorige week gecrasht. Na een bezoekje aan de lokale Mac store kwam ik erachter dat het een probleem met de harde schijf was. Op advies heb ik vandaag een SSD gekocht (Vertex 3 120 gig 2.5 inch). Na deze geinstalleerd te hebben merkte ik dat mijn mac veel sneller was, alleen heb ik wel heel vaak (vaker volgens mij) last van kleine hiccups, dus rainbowwheel/strandbal praktijken, eigenlijk uit het niets. Eigenlijk te vaak om comfortabel te kunnen werken.

Ook gaat opstarten niet altijd even makkelijk. Soms krijg ik bij het opstartscherm een knipperend mapje met een vraagteken erop, en soms blijft ie gewoon hangen (waar ik na de crash ook last van had). Meestal start ie pas bij de 4de keer op (vaak ook als ik de command toets inhoud, geen idee wat dat betekent)

Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of wat de reden ervan is?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:45

Swordlord

Act first, think never

Vertex 3 staat daar bekend om...

Heb je de SSD geupdate naar de nieuwste firmware?
Die zou hickups moeten fixen... Maar dan nog zijn het onbetrouwbare drives vaak...

[Voor 40% gewijzigd door Swordlord op 30-01-2012 20:32]

• Lenten
Ah, dat wist ik niet. Heb ook niet veel onderzoek kunnen doen vanwege het ontbreken van een laptop :)

Ik mag hem nog altijd ruilen, dus wat is een betere keuze om aan te schaffen?

• Swordlord
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:45

Swordlord

Act first, think never

Lees hier maar voor advies:
[BBG aanschaf] SSD
Het SSD in je Apple topic

[Voor 45% gewijzigd door Swordlord op 30-01-2012 20:45]

• Lenten
De firmware op hun site is alleen voor Windows en Linux, waar vind je de firmware voor mac?

Bedankt voor de links trouwens.

[Voor 16% gewijzigd door Lenten op 30-01-2012 21:14]

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee