• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
Hoi,

Ik ben op zoek naar een mediaplayer die alle films op mijn LG 42LW650s kan afspelen, inclusief 3d bluray iso's (40-50 gb). Ik ben alleen geinteresseerd in film afspelen, dus de rest van de gadgets etc. (apps/muziek) is voor mij niet zo belangrijk. Verder is een internal HDD niet een must, maar is wel welkom.

Omdat ik graag ook 3d bluray iso's wil af kunnen spelen valt de keuze in principe al op de mediaplayers die de realtek 1186 chipset hebben. Hiervoor zijn inmiddels al meerdere spelers op de markt, maar ik kan er maar niet uit komen welke ik het beste zou kunnen kopen.

De spelers van Himedia, Xtreamer en Iconbit hebben tot nu toe de voorkeur, maar advies over welke van de 3 (of eventueel een andere) is nog erg welkom.

Dit heb ik tot nu toe gevonden (in het kort):

Himedia HD900A of HD900B:
Ziet er goed uit, echter heeft deze veel hitte problemen. De chipset wordt te warm en de koeling is niet genoeg.

Xtreamer Prodigy
Ik hoor heel veel slechte verhalen over xtreamer, een slechte productondersteuning en klachten worden niet verwerkt. Erg traag en niet handig om te bedienen maar speelt wel alles af.

Iconbit XDS1003d
Niet superveel over bekend, en geen engelse forum/ondersteuning. Lijkt een goede speler met weinig support.

Spelers met te weinig support/reviews en/of niet afspelen van bluray 3d iso's etc.
Measy X5
Iconbit XDS73d
Micca EP950
Bluetimes Coopa 3550B
Egreat R150/R200s/R300
Fantec 3DFHDL
Fantec 3DS4600
Eagat M70/M90
GIEC HD300
Kaiboer H660i

Zijn nog niet uit:
Xtreamer Sidewinder 3
Himedia HD900C en HD900D

Ik zal later vandaag mijn post updaten met wat meer informatie van de 3 mediaplayers.

Advies over welke van de 3 mediaplayers aan te raden is, en informatie over de huidige status van deze mediaplayers is erg welkom.

Alvast bedankt,

Edit1 30-01: Typfout eruit gehaald

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22:30
Missien is dit topic ook wel handig -> aanbod full HD 3D

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

• rolandmegens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:22
Die topic was inderdaad best handig, ik heb op basis van die topic (en verschillende andere) de Himedia weggestreept omdat ik hem graag langer dan een paar jaar wil gebruiken (wat moeilijk kan zijn met de hitte problemen die hij heeft).

Daardoor is de keuze gevallen op of de Iconbit XDS1003d, of de Xtreamer Prodigy. Welke van deze twee weet ik echter nog niet. De kosten van beide verschillen niet erg veel (180 vs 200 euro) en beide hebben een slechtere productondersteuning (iconbit heeft geen engelse ondersteuning, xtreamer gewoon bagger ondersteuning).

Daarom vraag ik me nu vooral af wat de huidige status is van de bugs/firmware van beide mediaplayers. Weet iemand of ze de afgelopen maand nog updates hebben gehad? En of ze bij deze updates veel hebben opgelost? En lopen de spelers nu al stabiel en spelen ze alle formaten af?

• Morpheusk
Ik heb geen ervaring met beide spelers. Maar als een 3,5" HDD en DVB-T geen vereiste is kan je ook voor de Xtreamer Sidewinder 3 gaan a €99, hier kan volgens mij wel een 2,5" HDD in.

Volgens mij had ik ook gelezen dat de Xtreamer meer diepte geeft dan de iconbit, maar in hoeverre dit correct is weet ik niet.. Dus pin mij hier niet op vast.

Waarschijnlijk ga ik deze ook halen, veel slechter dan mijn TviX 6500A waar ik destijds 425 euro voor heb betaald kan het niet zijn. Dus zo'n grote buil zal ik niet vallen dit keer.

[ Voor 21% gewijzigd door Morpheusk op 30-01-2012 17:41 ]

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
In de tijd van de Tvix 6500 waren de prijzen sowiezo een stuk hoger. Vergelijkbaar is het dus. Ik heb ooit ook eens 400 euro voor eem speler betaalt die niet verder kwam dan afspelen van DVD bestanden en daar soms al moeite mee had (Tvix 4000)

Ik vraag me stiekem wel af of de Iconbit wel zo veel beter dan de andere 2. Net als alle andere Realtek spelers wordt de Firmware voor 90% door Realtek bepaald. Veel meer dan het uiterlijk van de skin wordt er niet veranderd. Iconbit is volgens mij een Russich fabrikaat en heb het idee dat het op hetzelfde niveau zit als de Himedia (chinees als ik het goed heb).

Er worden uiteraard veel meer spelers in China gemaakt maar deze zijn wel specifiek voor de Europese markt bedoeld. Merken als Himedia, Kaiboer, etc zijn dit niet. Wanneer je de specs van deze spelers eens goed bestudeerd en zoekt de (voornamelijke chinese) fora's eens op, kom je er toch achter dat spelers niet gelijk zijn aan de speler die voor de Europese markt bedoeld zijn.

• Morpheusk
Heb je een voorbeeld wat er dan anders is voor de Europese markt?

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:57
Wat ik gezien heb bij een aantal chinese spelers is dat deze een beperktere ondersteuning voor ondertitel formaten hebben.

Verwijderd

Ik heb sinds enige tijd de Bluetimes BT3550B in gebruik en kan niet anders zeggen dat ik er erg tevreden over ben. Voor 149,00 met wifi gekocht. Alle door mij voorgeschotelde bestandsformaten (2D en 3D) slikt hij.
De user interface is prima. Het beeld is fantastisch en hij is heel snel. Ook met ondertitels geen enkel probleem. Wat mij betreft een echte aanrader tussen alle 1186 realtek based spelers.
Het is niet voor niets dat op het moment van schrijven deze speler op plaats 7 van de 454 mediaspelers op iboum.com staat.

Groet, Miko king
Pagina: 1