Domotica ICY thermostaat (Slimme thermostaat Essent)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 10:34
Ik heb de slimme thermostaat aangeschaft (welke op dit moment ook bij essent wordt geleverd). Deze thermostaat heeft de eigenschap dat er een koppeling gerealiseerd kan worden met een SMS GW doosje http://www.icy.nl/consume...n/icy-connect-comfort-sms.

Graag wil ik deze thermostaat zelf kunnen uitlezen en kunnen bedienen met bijv een arduino doosje via 433 mhz oid.
Heeft iemand ervaring met dit apparaat om dit te kunnen uitlezen en bedienen over the air met een arduino/domotica oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boazkl0p
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-05 18:18

boazkl0p

Schijnbaar een Fries

Je zou het misschien beter kunnen vragen in het domotica topic. Maar volgens mij moet je eerst eens gaan zoeken hoe het SMS GW doosje met de thermostaat communiceert. Als dit al via 433mHz gebeurt kan je even in dit topic kijken. Dan kan je dus vanaf een pc signalen versturen.

Maar verder lijkt me dat voor het doel dat je wil bereiken je eigenlijk een verkeerde module hebt gekocht. Ik zie dat de set €439,- kost. Maar de sms functionaliteit wil je vervolgens niet gaan gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-06 10:34
Tnx voor je snelle reactie.

De SMS functie wil ik inderdaad niet gebruiken. Echter de box zal communiceren met de thermostaat op een bepaalde frequentie (met die SMS gw), waardoor je heel simpel de temperatuur op elk moment ook moet kunnen opvragen en ook temperatuur commando's moet kunnen sturen. Ik heb zelf al enkele 433mhz domotica ontvang modules icm arduino echter deze ontvangt niet de signalen op dit moment.

Kortom ik neem aan dat de slimme thermostaat al standaard een zend en ovtvang module draadloos beschikbaar in het apparaat heeft. Daarnaast ga ik natuurlijk geen 400 euro uitgeven (alleen voor die SMS miodule), als ik de thermostaat op marktplaats voor 55 euro kan krijgen of bij essent gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:22

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Da's een duur hobby. Wat voor CV ketel heb je exact? Mocht je een Remeha ketel hebben. Remeha biedt een Remeha Gateway module aan voor ongeveer 160 euro. Daarnaast heeft Remeha ook een telefoonmodule dat je kan bellen naar je CV ketel om hem aan te zetten. Die kost slechts een fractie van die 439,- euro die je nu kwijt zou zijn.,

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielovic
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-02-2024
Een ander vraagje mbt een ICY thermostaat. In het studentenhok waar ik momenteel zit is de icy thermostaat nogal vervelend ingesteld. Het ding slaat na 2 uur af en zet de gewenste temperatuur op 15 graden. 's Nachts koelt het dus af, en dat gaat nu in de winter veel te hard!

Nu is het ding met een of andere pincode beveiligd die ik nergens terug kan vinden. Heeft iemand een idee wat de standaard PIN is? Google biedt geen uitkomst helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alberthakvoort
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10:46
Andere oplossing in de OpenTherm gateway, deze zou met alle Opentherm moeten werken, de Remeha werkt iig zonder problemen.

Afbeeldingslocatie: http://tclcode.com/opentherm/otgw.png

Kun je ook via je pc verkeer monitoren en aanpassen. http://www.domoticaforum.eu/viewforum.php?f=75
Pagina: 1