Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oPetero
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-09 15:09
Hey GoT!

Ik zit met een vervelend netwerk probleem, en ondanks een dagen-en-nachten-lange affaire met google en GoT ben ik er nog steeds niet uit.... Ik hoop dat hier iemand misschien wat meer verstand van zaken heeft dan ik, want ik word er inmiddels redelijk gestoord van :)

Set-up is het volgende: ik heb een kleine renderfarm gemaakt (6 pc's) met Backburner, met 1 gedeelde map op een windows7 machine. Hier vanuit word dus gerenderd. Er zijn 3 Win7 Home Premium pc's, een Vista (kan er ff niet bij, geen idee wat precies) en dus 2 XP pro SP3 machines.

Het netwerk staat goed ingesteld> de Backburner-farm-sofware werkt prima, er is contact tussen de server nodes en de manager, en ik kan renders over alle pc's aanzetten

De Vista en de Win7 machines kunnen alles delen (lezen/schrijven), en dus ook renderen

De XP machines doen alleen vervelend. Ze hebben blijkbaar geen permissie om de gedeelde bestanden op de Win7 pc te openen, al zie ik de share-map dus wel dmv het netwerk. Ik heb ontzettend zitten klooien met de rechten (iedereen; lezen/schrijven), deel-instellingen (netwerkdetectie aan, 40 of 56bits encript aan, delen aan, etc), firewall (helemaal uit, overal) and whatnot, en hierdoor ook al 2x ogenschijnlijk het probleem opgelost. Nadat ik bijvoorbeeld het netwerk opnieuw heb opgezet, from scratch, maar bv met een andere naam, doen de shares het overal, ook op de XP machines, voor ongeveer 5 minuten. Ik blij, render aan, flessen bubbels gehaald. Totdat na 5 minuten oid blijkt dat ik ineens geen toegang meer heb tot de shares, en weer opnieuw moet beginnen. Crap

nb; hoewel de shares niet bereikbaar zijn, is de pc dat zelf wel. Backburner werk gewoon, en ik kan nog steeds opdrachten geven e.d. Die doen het dan alleen niet, omdat de share niet bereikbaar is..

Ik word er dus echt helemaal gestoord van. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd is de IRPStackSize aanpassen, maar omdat het in eerste instantie allemaal wel werkt, twijfel ik eraan of dit het is...

Nog zo'n vreemd ding; een test-share op een andere win7 pc blijft wel gewoon beschikbaar voor de XP machines. Alleen moet de share wel echt op de ene specifieke pc staan die het niet doet 8)7 .. lekker handy

Iemand ideeën? Fles bubbels voor de held die het verlossende antwoord weet te formuleren....

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedShift
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-04 21:58
Welke melding krijg je als je probeert te verbinden met de netwerkshare?

Mogelijks lig je aan het 10 connecties limiet wat ingebouwd is in de consumentenversies van Windows. Even proberen met samba op linux of een windows server editie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oPetero
Ik krijg een permission error, al kan ik nu niet checken wat het exact is. Hij geeft aan dat ik geen rechten heb de bestanden te openen, of in te zien. Maar ik zie bv wel de pc staan, met de correcte naamsvermelding van de share.

Wat betreft de 10 connecties; het zijn er nu maar 6, dus wat dat betreft zou ik dat vreemd vinden. Ook is het vreemd dat hij dan specifiek de XP machines toegang zou ontzeggen tot de bestanden, terwijl de verbinding intact blijft. De server-software (backburner) loopt namelijk nog prima. En ik kan pingen...

In ieder geval dank voor t meedenken, want ik zie het allemaal graag opgelost :)

EDIT; de rest van het netwerk functioneert in principe altijd prima, ook als de XP pcs geen toegang tot de Win7 share hebben..

[ Voor 9% gewijzigd door oPetero op 29-01-2012 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik eens zou proberen is op ieder pc eenzelfde user account aanmaken met eenzelfde username en hetzelfde wachtwoord. En dan met die account overal inloggen en ervoor zorgen dat deze account overal rechten heeft. Het belangrijkste is dat ze een wachtwoord hebben.

Sommige problemen met permissie's op shares in een workgroup omgeving is niet altijd even duidelijk...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oPetero
Mocht niet baten, helaas... Het zou ook fijn zijn als ik niet overal hoef in te loggen bij het opstarten, farm-wise, dan kan ik de pcs aanzette en verder remote beheren. IRPStackSize heb ik inmiddels ook aangepast, maar mocht ook niet helpen.

Het "sharen" deed het vanochtend wel weer een paar minuten, maar toen kreeg ik na ong 5 minuten weer dezeflde error bij het openen van mn share map;

"\\blabla is niet toegankelijk. U heeft mogelijk geen toestemming.."

Als iemand nog iets weet dan hoor ik het graag! Super irritante willekeur, ik kan er slecht tegen dat het zo "onlogisch" voorkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Hoe zijn de pc's met elkaar verbonden? (Switch, router etc.) Lees net dat an een upgrade van een switch het probleem verholpen was.

Nog wat gevonden wat misschien kan helpen:

Here's something that might work for you:

Mapped Drive Connection to Network Share May Be Lost
View products that this article applies to.
Article ID : 297684
Last Review : March 1, 2007
Revision : 5.5
This article was previously published under Q297684
On a computer that runs one of the versions of Windows that is listed at the beginning of this article, if you map a drive to a network share, the mapped drive may be disconnected after a regular interval of inactivity, and Windows Explorer may display a red "X" on the icon of the mapped drive. However, if you try to access or browse the mapped drive, it reconnects quickly. This behavior occurs if the network share computer runs Microsoft Windows NT 4.0, Windows 2000, or Windows Server 2003.

Back to the top
CAUSE
This behavior occurs because Windows NT Server 4.0, Windows 2000 Server, and Windows Server 2003 can drop idle connections after a specified time-out period (by default, 15 minutes) to prevent wasting server resources on unused sessions. The connection can be re-established very quickly, if required.

RESOLUTION
To resolve this behavior, change the default time-out period on the shared network computer. To do this, use one of the following methods.

NOTE: You cannot change the default time-out period for Microsoft Windows 95-based computers and Microsoft Windows 98-based computers that have shared resources.

Registry Editor
NOTE: You cannot use this method to turn off the autodisconnect feature of the Server service. You can only use this method to change the default time-out period for the autodisconnect feature. WARNING: If you use Registry Editor incorrectly, you may cause serious problems that may require you to reinstall your operating system. Microsoft cannot guarantee that you can solve problems that result from using Registry Editor incorrectly. Use Registry Editor at your own risk.

Use Registry Editor to increase the default time-out period. To do this, follow these steps, and then quit Registry Editor:
1. Click Start, click Run, type regedit (Windows 2000 or Windows Server 2003) or type regedt32 (Windows NT 4.0), and then click OK.
2. Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\lanmanserver\parameters

NOTE: The client side session is automatically disconnected when the idling time lasts more than the duration that is set in KeepConn. For this reason, the session is disconnected according to the less set duration value between AutoDisConnect and KeepConn. To modify the timeout duration in the client side during a UNC connection, specify the arbitrary time in KeepConn from registry value.
Locate and then click the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Service\lanmanworkstation\parameters
Value: KeepConn
Data type : REG_DWORD
Range : 1 to 65535 (sec)
Default value: 600 sec = 10 mins
3. In the right pane, click the autodisconnect value, and then on the Edit menu, click Modify. If the autodisconnect value does not exist, follow these steps:
a. On the Edit menu, point to New, and then click REG_DWORD.
b. Type autodisconnect, and then press ENTER.
4. On the Edit menu, click Modify.
5. Click Hexadecimal.
6. In the Value data box, type ffffffff, and then click OK.

Back to the top
Command Line
NOTE: If you use this method, you may turn off the autotuning feature for the Server service.

To change the default time-out period for the autodisconnect feature of the Server service, open a command prompt, type the following line, and then press ENTER
net config server /autodisconnect:number
where number is the number of minutes that you want the server to wait before it disconnects a mapped network drive. The maximum value for this command is 65,535.

NOTE: If you set the autodisconnect value to 0 (zero), the autodisconnect feature is not turned off, and the Server service disconnects mapped network drives after only a few seconds of idle time.

To turn off the autodisconnect feature, open a command prompt, type the following line, and then press ENTER:
net config server /autodisconnect:-1

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soundstorm2010
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 03-07 14:07
@LnC

Volgens mij draaid hij op Win7 en niet op een server edition.

Maar moet nageven, dit kan makkelijk opgelost worden door een Server2008 r2 te installeren en die te configuren. Ik weet namelijk dat het zo wel lukt is.m. Winxp/vista/win7/win200

Ik ken echter het programma backburner niet... dus kan daar niet over oordelen.

Even wat dingen die mij inschieten:

1. Zijn de timeout connections goed gesteld voor win xp ? (win7 en vista connecten automatisch terug, en volgens mij (als ik me dus niet vergis) heeft XP hier al jaren problemen mee)

2. In server 2008 kun je bepaalde PC toevoegen aan een domain.. is dit ook de opstelling bij jou ?
3. Kijk eens naar die Backburner en kijk eens of je errors krijgt zodra die Win XP eruit wordt gegooit ? (neem aan dat backburner ook een logboek heeft, wanneer er een PC uitvalt in het netwerk dat tie er in komt te staan) !!!
4. Als alles werkt voor 5 minuten denk ik toch dat het netwerk te sterk is voor XP. zet eens die 40 a 56 bits uit (mits dit mogelijk is, weet even niet meer hoe of wat, maar lukt volgens mij wel)

Je kan wat LnC zegt proberen, maar weet niet of dit werkt

Voorstellen:

1. Maak een dualboot waar win7 opstaat en zet Windows server 2008
2. Upgrade die XP naar win7 starter ;)

ik hoop dat je probleem snel wordt opgelost :)
Suc6

Build To PLay /\ Kicking Ass, and Taking Names // My New Specs 2024 // Orgin: PitBullNL2010 // Steam: PitBullNL2010 //

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oPetero
Hey Got,

Thnx voor de reacties, was uiteindelijk zo'n gezeik dat ik er (zoals Soundstorm2010 al voorstelde thnx :) ) gewoon win7 op heb gezet. Daarna alleen nog de 3Gb/switch aan hoeven zetten (scheen ook een probleem te zijn met x86 win7, vond ik maar vreemd) en de farm werkt nu als een tiet. Dus blij! :D

Weet nog steeds niet wat het nou was; het was niet dat het netwerk zelf time-outte, want via backburner had ik dus nog wel gewoon contact met de xp-server-nodes en kon ik de huidige opdrachten annuleren of opnieuw aanzetten. De logs spraken van een path (de share) die niet bereikbaar was.

Switch was verder een gigabit switch, maar misschien niet van een specifiek betrouwbaar merk. Zou ik nog even kunnen uitzoeken, gelukkig nu geen last meer van.

Voor de rest, en de volgende keer; idd maar een server edition installeren.. thanks @LnC ook voor je mogelijke oplossing

Voor nu ga ik vooral ff genieten van een inmiddels 8-tal snorrende pc's en snelle renders!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Dat klote-sharen met Windows ook altijd. Ik heb dat ook. Altijd. Met alles. Linux, OSX, altijd gezijk om bij die Windows share te komen.

En als je het gefixt hebt duurt het NET lang genoeg om het weer vergeten te zijn voordat je weer met het zelfde zit.

Ik heb daar in 1937 eens een blogje over geschreven. Ik heb hem zelf nog vaak als guide gebruikt om sharen aan de praat te krijgen.

http://www.rednet.nl/vision/articles/150
oPetero schreef op zondag 05 februari 2012 @ 17:48:
Weet nog steeds niet wat het nou was;
Waarschijnlijk vergat je iets simpels zoals het guest account of de security policy.

[ Voor 29% gewijzigd door Sando op 05-02-2012 18:08 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1