Hallo Beste tweaker,
ik ben mij gisteren kapot geschrokken....
Ik wou een filmpje renderen met Corel video studio pro 4.
ik maak namelijk Gameplay videos met fraps. (een opname programma)
dat programma neemt steeds filmpjes van ongeveer 2 min op, maar aangezien ik langer game dan 2 minuten, moet ik die filmpjes achter elkaar zetten. dat doe ik dus via Corel video studio pro 4.
gisteren ging ik dan ook even zo'n filmpje maken, en achter elkaar zetten.
ik weet dat dat veel cpu in gebruik neemt. dus ik sloot de hele boel af, behalve Corel video studio pro 4.
ik drukte op renderen... en ging naar beneden... een kwartiertje later ging ik even weer naar boven kijken hoe ver hij was.. toen ik toevallig ook even ging kijken hoe warm hij nou werd... 80 graden!!
ik keek bij processen via windows taakbeheer . toen zag ik dat hij 92/96% in beslag nam...
ik heb snel het renderen stop gezet, en toen zakte de graden ook wel gelijk weer naar 45, maar ja dan schrik je wel....
Dit is mijn systeem..
wat moet ik nu doen??
ik wil wel heel graag door gaan met renderen maar als je cpu dan 80 graden wordt dan begin ik mij af te vragen of ik wat fout heb gedaan..
verder heb ik nooit echt wat gemerkt aan de temperatuur, dat hij slecht koelt bedoel ik hij zit meestal zo rond de 35/40 graden...
Dus misschien weten jullie wel een programma of iets dergelijks of dat ik iets moet doen..
alvast bedankt,
M.V.G. steef
ik ben mij gisteren kapot geschrokken....
Ik wou een filmpje renderen met Corel video studio pro 4.
ik maak namelijk Gameplay videos met fraps. (een opname programma)
dat programma neemt steeds filmpjes van ongeveer 2 min op, maar aangezien ik langer game dan 2 minuten, moet ik die filmpjes achter elkaar zetten. dat doe ik dus via Corel video studio pro 4.
gisteren ging ik dan ook even zo'n filmpje maken, en achter elkaar zetten.
ik weet dat dat veel cpu in gebruik neemt. dus ik sloot de hele boel af, behalve Corel video studio pro 4.
ik drukte op renderen... en ging naar beneden... een kwartiertje later ging ik even weer naar boven kijken hoe ver hij was.. toen ik toevallig ook even ging kijken hoe warm hij nou werd... 80 graden!!
ik keek bij processen via windows taakbeheer . toen zag ik dat hij 92/96% in beslag nam...
ik heb snel het renderen stop gezet, en toen zakte de graden ook wel gelijk weer naar 45, maar ja dan schrik je wel....
Dit is mijn systeem..
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sapphire HD 6770 1GB GDDR5 | € 85,90 | € 85,90 |
1 | Western Digital Caviar Green WD10EADS, 1TB | € 142,99 | € 142,99 |
1 | HP AR630AA Zwart | € 45,90 | € 45,90 |
1 | BitFenix Merc Alpha | € 31,20 | € 31,20 |
1 | Nexus VCT-9000 | € 36,90 | € 36,90 |
1 | Akasa AK-174CB-4BLB, 120mm | € 0,- | € 0,- |
1 | Nexus 120mm Silent Fan Blue LED, 120mm | € 4,70 | € 4,70 |
1 | Philips SHM6500 | € 19,95 | € 19,95 |
1 | Corsair Builder CX430 V2 | € 37,50 | € 37,50 |
1 | G.Skill F3-12800CL9D-4GBNQ | € 26,50 | € 26,50 |
1 | AMD Phenom II X4 965 Black Edition | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Asrock 870 Extreme3 R2.0 | € 65,60 | € 65,60 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 617,04 |
wat moet ik nu doen??
ik wil wel heel graag door gaan met renderen maar als je cpu dan 80 graden wordt dan begin ik mij af te vragen of ik wat fout heb gedaan..
verder heb ik nooit echt wat gemerkt aan de temperatuur, dat hij slecht koelt bedoel ik hij zit meestal zo rond de 35/40 graden...
Dus misschien weten jullie wel een programma of iets dergelijks of dat ik iets moet doen..
alvast bedankt,
M.V.G. steef