advies gevraagd voor 650D waterkoeleing

Pagina: 1
Acties:

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-01 08:04
Dag allemaal,

Ik ga waterkoeling inbouwen in een nieuw pctje. Het gaat in een 650D. Het is voor een extra build, geen overclocking enzo.
Het gaat om een gene-z bordje met een 2500k (jaja die moet je wel overclocken :D) en een gtx580.

Ikd acht aan het volgende:

een black ice gt extreme 280
2 scythe slipstreams 1200 rpm.
een 350 pomp die ik nog heb liggen
om de kosten binnen de perken te houden daarnaast een goedkoper waterblokje:
EK-Supreme LTX - Acetal+Nickel

Nu de vragen:
- gaat dat soepel passen in de case? (erin, niet erop!)
- weet iemand of een schroud oid nog aan te raden is?
- gaat dit volddoende koelen voor een (niet overgecklockte) 2500k en een gtx580? (het rad zou moeten gaan, maar die 1200rpm?)
- zijn dit handige fans voor deze setup?
Bij voorbaat dank!

mixing a drink and music

• Legendary1985
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11-2025
zie mijn mod [CIP] Obsidiantje

280 past zonder modificatie erin. Ik zou noisblockers 140 PK-3 gebruiken deze zijn echt stil en verplaatsen ook nog veel lucht.

rad moet cker genoeg zijn voor cpu+gpu. maar wil je toch meer koel vermogen dan kan je nog 120mm plaatsen let dan wel op dat je dan de 280 rad slim versie moet nemen dus 30mm dikte anders gaat deze niet passen i.c.m. 120mm rad aan de achterkant.

wil je toch een dikke 280 rad en dikke 120 rad dan is dit enkel mogelijk als je de fans voor de 280 rad buiten je case plaats deze moeten dan in pull configuratie.

• Boefmans
txs, ik weet voldoende!

mixing a drink and music

• Boefmans
De extreme past niet, die is te dik: met fans erbij komt die in de knoop met het mobo. De stealth versie zou wel moeten gaan.

mixing a drink and music