Afuture verzendtijd ellende, nog meer pechvogels?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
Het zit me niet mee, eerst ellende met een voeding die niet meer te leveren was en nu is mijn complete bestelling semi-zoek geraakt lijkt het wel.

Heb eerst Afuture gemailed met de vraag waar mijn bestelling blijft, kon al 4 dagen lang niet gebruikmaken van de track en trace code. Hierop een reactie gekregen
quote: afuture
Bedankt voor uw bericht. Er zijn de afgelopen dagen enkele problemen geweest met de track&trace codes op de pakketten. Het is nog niet helemaal duidelijk waaraan dit ligt en of wij hier iets aan kunnen doen.

We hebben dit doorgezet naar onze vervoerder. Hopelijk kan deze nagaan waar u pakket op dit moment is en wanneer deze alsnog geleverd gaat worden. Zodra hier meer over bekend is, zullen we u direct bericht sturen.
Nog een paar dagen gewacht op dit bericht.. maar helemaal niks, dus maar weer contact opgenomen:
quote: ik
Ik neem zelf maar het contact op want ik wordt nu toch wel erg ongeduldig. Ik had de bestelling geplaatst in de hoop deze een week geleden te ontvangen. De bestelling extra vroeg geplaatst met het verzoek deze later te versturen om onvoorzienbare vertragingen te vermijden.
We zijn nu een week verder dan eerstverwachte afleverdatum en ik heb nog steeds niks. Zelfs geen indicatie van wanneer het zou kunnen aankomen aangezien de track en trace keuze niet bij postnl bekend is.

Meer informatie of wat er nu precies aan de hand is zou op prijs gesteld worden. Het systeem had ik besteld omdat ik anderhalve week vrij heb en er dan ook volop gebruik van kan maken, de eerste week is echter al zo goed voorbij en aangezien het pakket nog steeds niet is ingechecked bij postnl gaat dat hoogstwaarschijnlijk niet lukken.

Het ziet er op het moment er naar uit dat ik het beste af ben door simpelweg alles nog een keer te bestellen wat afhankelijk van de levertijd wellicht bij een andere webshop gebeurd en deze bestelling terug te sturen. Dat lijkt me een situatie die we beiden willen vermijden.
Waarop ik weer een reactie heb gekregen dat ze nog steeds op antwoord van hun vervoerder zitten te wachten.

Ik ben dus wel benieuwd of er nog meer mensen met hetzelfde probleem zitten en of die wel meer informatie hebben losgekregen. Ik weet niet wie hun 'vervoerder' is, ik neem aan de persoon die van afuture naar het postkantoor rijd. Maar zoals het nu op mij overkomt kan deze zomaar een sloot zijn ingereden of weet ik het met als gevolg dat mijn pakketje nog geen postkantoor heeft weten te bereiken.

Loop er in ieder geval flink van te balen, denk ik eindelijk eens lekker te kunnen gamen heb ik een week na de verwachte levertijd nog niet eens pakketje om op postnl.nl te volgen! Zal er morgen zo te horen ook wel niet van komen met als gevolg dat mijn verwachting is dat deze op zijn vroegst volgende week aankomt. Daar ben ik mooi klaar mee, had ik net zo goed op de Radeon 7950 kunnen wachten die als het goed is ook op het punt van uitkomen staat. Bewust niet gedaan omdat ik in de periode er net voor toch wel heel graag wou gamen op native 2560x1440 res.

Het is dat ik op de niet-spaarrekening niet de middelen heb om 2 complete gamesystemen aan te schaffen anders had ik waargemaakt wat in de hierboven gequote reactie staat

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

Ik weet niet hoe lang dit bij elkaar al duurt (ik schat zeker een dag of 10?), ik krijg de indruk (inmiddels al veel reviews en ook topics in dit subforum over Afuture gelezen) dat afuture vaker problemen heeft met leveren, ongeacht de reden hiervan, er lijkt altijd wel wat aan de hand te zijn.

Het probleem van Afuture hoeft niet jouw probleem (de klant) te zijn, tot op bepaalde hoogte kun je geduld opbrengen, maar dan horen ze wél binnen een bevredigende termijn met een oplossing te komen en je niet af te schepen met een "we wachten nog op...".

Dit is puur mijn mening en hoe ik het zou aanpakken, wellicht hebben anderen hier een hele andere kijk op, maar ik zou ze voor deze week nog de kans geven met een bevredigende oplossing te komen en anders de order te annuleren en je geld terug te eisen.

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dropdeath
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:26
Nou ik denk dat het probleem niet bij afuture zit maar bij onze ahum grote vrienden van postnl aangezien die het vaker voor elkaar krijgen om complete pallets te verliezen en ze nooit meer terug vinden.
Ook wordt er van postnl zeer slecht gereageerd op vragen van de verzender gaat op elke vraag minimaal 3 dagen over heen voor ze antwoord geven.

Maar feit blijft inderdaad dat afuture er een oplossing voor moet verzinnen of door het geld terug te storen of nog een keer de spullen op sturen en dan het pakket wat kwijt is terug te laten komen of anders het op de verzekering van postnl te verhalen.

www.nolimitoss.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
dropdeath schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 10:10:
Nou ik denk dat het probleem niet bij afuture zit maar bij onze ahum grote vrienden van postnl aangezien die het vaker voor elkaar krijgen om complete pallets te verliezen en ze nooit meer terug vinden.
Ook wordt er van postnl zeer slecht gereageerd op vragen van de verzender gaat op elke vraag minimaal 3 dagen over heen voor ze antwoord geven.

Maar feit blijft inderdaad dat afuture er een oplossing voor moet verzinnen of door het geld terug te storen of nog een keer de spullen op sturen en dan het pakket wat kwijt is terug te laten komen of anders het op de verzekering van postnl te verhalen.
Als je de reviews leest van afuture zie je al snel dat het niet aan POSTNL kan liggen, maar meer aan Afuture, vooral met die frequentie van fouten

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:48

Vuurvoske

Nunquam cede!

Ik heb helaas ook dit probleem. Heb ook al spijt dat ik niet 2 tientjes meer heb uitgegeven bij een andere webshop! Ik ga ze nu mailen en zal de reactie hier plaatsen.
Afuture.nl info@afuture.nl
10:37 (0 minuten geleden)

aan mij
Goedemorgen,

Er zijn geen structurele problemen met leveren, het enkel op dit moment erg druk waardoor er relatief meer orders tussen zitten die helaas wel buiten de levertijd vallen.

We verwachten de producten uit uw order vandaag binnen te krijgen. Deze zijn gisteren ingekocht door ons. Zodra de order compleet is, zal deze verstuurd worden naar u. U krijgt daar uiteraard een bevestiging van.

Dit is niet bewust. Op dit moment wordt er nog hard gewerkt aan de website, welke we zo'n kleine maand geleden hebben gelaunchd. Het aanpassen en aanvullen van de informatie op de website staat ook nog hoog op de planning, het grootste gedeelte van nu komt nog rechtstreeks van de oude website.

Wat wilt u precies weten? Wat de mogelijkheden zijn wat betreft annuleren? In principe heeft u namelijk de mogelijkheid tot annuleren als u dat wenst. Dit kan, uiteraard, totdat de order verzonden is. Daarna zullen artikelen teruggestuurd kunnen worden met behulp van het herroepingsrecht binnen 7 werkdagen na aflevering.
Met vriendelijke groet / With kind regards

*snip* NAW gegevens

Afuture

Op 27-1-2012 10:19, Vuurvoske schreef:

Beste *snip* NAW gegevens,

Ik lees nu op diverse fora dat jullie problemen hebben met levering.
Graag zou ik een indicatie willen van de leverdatum van mijn besteling.
Daarnaast wil ik graag weten of de spullen inmiddels binnen zijn. Op jullie website zie ik dat alle onderdelen die ik besteld heb ruim voorradig zijn bij de leverancier.

Vervolgens valt het me op dat op uw website totaal geen vermelding is van de annulering en geld terug procedure.
Is dit bewust? Graag zou ik deze procedure terug zien in de reactie alsmede de website zodat andere klanten hierover ook geïnformeerd worden.

Met vriendelijke groet,

Vuurvoske

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 13:29 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • 13 januari 00:39 Bestelling geplaatst (alles met 1-3 dagen indicator)
  • 17 januari 22:02 [ik] Kan mijn (niet gereserveerde) voeding niet meer op jullie site/pricewatch vinden
  • 18 januari 09:39 [af] Voeding is niet leverbaar veranderd naar het door mij opgegeven alternatief
  • 18 januari 18:48 [ik] Meerprijs voor de andere voeding overgemaakt
  • 18 januari 18:53 [af] Er zal op de rekening gelet worden/getracht worden 20 januari alles te versturen
  • 20 januari 16:57 [af] Order is verstuurd (met postnl track en trace nummer)
  • 24 januari 12:11 [ik] Heb nog steeds niks ontvangen en kan niks met de postnl code
  • 24 januari 16:20 [af] Problemen met de postnl codes/we proberen de vervoerder te contacteren
  • 26 januari 13:10 [ik] Is er al meer duidelijk? Het duurt nou wel heel lang en overweeg andere opties
  • 26 januari 16:12 [af] Nee, sorry. We wachten nog op de vervoerder en de vervoerder op postnl
Had hun laatste bericht dus blijkbaar nog niet genoeg gelezen want een reactie van de vervoerder hebben ze dus blijkbaar al wel gehad.. dat deze op een reactie van postnl wacht.

Terwijl ik ongeduldig al op de site van Salland bezig was om te proberen daar een systeem bij elkaar te klikken dat binnen 24u leverbaar is en deze post al zover was uitgetypt als je hierboven ziet.. gaat de telefoon plots over. En jawel, afuture aan de lijn. Ze hebben mijn pakket gevonden, in hun eigen magazijn nog wel.
Tjah een beetje vreemd dat zo een pakket 6 dagen daar blijft staan maar ze hebben het blijkbaar erg druk en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Ik kreeg in ieder geval te horen dat dit pakket vandaag nog verstuurd zal worden.

De reactie die Vuurvoske heeft onvangen vind ik (als webontwikkelaar) een beetje vreemde. Je zou verwachten dat als ze een grote update aan de site hebben doorgevoerd dat deze dan ook een beetje meer in de buurt komt van de concurrentie qua functionaliteit.
Ten opzichte van de vorige (versie van de?) site renderd deze in ieder geval hetzelfde in verschillende browsers maar je kunt niks filteren behalve op prijs/merknaam en de site is dan ook erg gebruiksonvriendelijk. Ironisch genoeg geeft de 'website scanner' (hou het even globaal in plaats van het ding bij naam te noemen) van de partij die de site verzorgt de afuture site slechts een 5.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Heb nu deze mail weer in reactie gestuurd (2uur geleden, nog steeds geen reactie)
Vuurvoske
11:00 (2 uren geleden)

aan Afuture.nl
Beste *snip* NAW gegevens,

Waar het om draait is dat er veel plausibele berichten over afuture te lezen zijn. Bijvoorbeeld mensen die al 10+ dagen wachten op hun hardware.

Zoals ik het nu lees kan ik dus zaterdag mijn spullen verwachten? Immers vandaag verzonden morgen in huis?

M.b.t. de annulering procedure. Ik ben geenzins van plan te annuleren, echter is het wel zo dat de klant zou moeten kunnen nalezen wat zijn rechten zijn mocht hij de bestelling willen annuleren. Ik kan dit niet op de website terug vinden.

Met vriendelijke groet,

Vuurvoske.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2012 13:29 ]

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctrlaltdelbe
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:47
Vuurvoske schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 13:11:
Heb nu deze mail weer in reactie gestuurd (2uur geleden, nog steeds geen reactie)

[...]
Toch maar even opletten met moeilijke woorden die je verkeerd gebruikt. Staat niet echt netjes.
quote: Van Dale
plau·si·bel bn aannemelijk, geloofwaardig

[ Voor 8% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 27-01-2012 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Nikolas, dat klopt toch gewoon? Het zijn aannemelijke, geloofwardige berichten. Ik zie het probleem niet

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

lanerios schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:33:
Nikolas, dat klopt toch gewoon? Het zijn aannemelijke, geloofwardige berichten. Ik zie het probleem niet
In principe klopt het wat Nikolas zegt. Plausibel sloeg op de context van de berichten. Daarnaast was ik in de veronderstelling dat plausibel ON-geloofwaardig betekende. Echter waar het om draait is de boodschap en die is duidelijk. Ik heb nog steeds geen reactie en ondanks het feit dat de producten binnen zouden moeten zijn bij Afuture.nl zijn er 3 producten nog niet toegevoegd aan mijn order...

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
aaah, bedankt :) nu snap ik het weer. Ik kan niet lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Had hun laatste bericht dus blijkbaar nog niet genoeg gelezen want een reactie van de vervoerder hebben ze dus blijkbaar al wel gehad.. dat deze op een reactie van postnl wacht.

Terwijl ik ongeduldig al op de site van Salland bezig was om te proberen daar een systeem bij elkaar te klikken dat binnen 24u leverbaar is en deze post al zover was uitgetypt als je hierboven ziet.. gaat de telefoon plots over. En jawel, afuture aan de lijn. Ze hebben mijn pakket gevonden, in hun eigen magazijn nog wel.
Tjah een beetje vreemd dat zo een pakket 6 dagen daar blijft staan maar ze hebben het blijkbaar erg druk en waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt. Ik kreeg in ieder geval te horen dat dit pakket vandaag nog verstuurd zal worden.

Weet niet of het trouwens een standaardrecht is om een bestelling te mogen annuleren (verwacht ik wel) maar ik vind in hun eigen voorwaarden en die van het qshops keurmerk er in ieder geval niet veel van terug. Wel bij bestellingen die langer dan 30 dagen op zich laten wachten:
7.3
Bij het niet kunnen leveren binnen 30 dagen door het bedrijf, moet de
consument hiervan in kennis worden gesteld en de mogelijkheid de koop te
ontbinden. Hierbij dient het al betaalde zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk
binnen 30 dagen terugbetaalt te worden.
Geloof trouwens niet dat het keurmerk iets is waar je wat aan hebt als consument, volgens mij is een webshop sowieso alles verplicht dat er in de pdf wordt aangegeven. Daarnaast loopt die zin in het gequote stuk ook niet lekker. Volgens mij moet daar "mogelijkheid bieden de koop te ontbinden" staan en zijn ze het woordje bieden vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let even op met het plaatsen van communicatie. Graag namen van medewerkers verwijderen.

Verder even ter overweging: de sample size die jullie gebruiken is wel erg klein voor algemene uitspraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske

Vuurvoske

Nunquam cede!

Mijn order is nu bijna compleet geassembleerd echter de voorraaden op de site kloppen voor geen meter. Al mijn onderdelen waren ruim voorradig en de pricewatch: Cooler Master 4-in-3 Device Module moeten nog steeds geleverd worden.

Beroeps brabander

Pagina: 1