Als een (al betaald) artikel niet langer geleverd kan worden

Pagina: 1
Acties:

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06-2025
Kreeg het niet helemaal in de titelveld vanwege de karakterlimiet. Maar als je een bestelling geplaatst hebt en er ook al voor betaald hebt en vervolgens blijkt het artikel niet meer leverbaar te zijn. Heb je dan ergens recht op of is het helaas pindakaas en moet je maar hopen dat de desbetreffende winkel je tegemoet komt een goed alternatief zonder daar een meerprijs voor in rekening te brengen?

Heb namelijk (o.a.) een voeding besteld welke ineens niet meer op site van deze webshop is te vinden (en deze staat ook niet meer in de pricewatch vermeldt bij die voeding. Als ik kijk naar het goedkoopste alternatief die dezelfde winkel levert dan is dat alternatief ~20 euro duurder. Ik heb ze een mailtje gestuurd met het verzoek dat als ze voeding niet meer kunnen leveren (waar het erg op lijkt) dan de duurdere voeding te leveren, uiteraard in de hoop dat ze kosten op zichzelf nemen.

PS: Deze webshop is enkel aangesloten bij het qshops keurmerk.. wat een vrij nutteloos keurmerk is als ik lees wat ze op hun site hebben staan. Naast aan de wettelijke voorwaarden te moeten voldoen is er niks extra's dat het toevoegt.. en volgens mij hebben de meeste bedrijven al de intentie om aan de wet te voldoen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Xthemes.us op 17-01-2012 22:29 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05:48
Volgens mij kan je altijd de koop annuleren als ze nog niet geleverd hebben. Dan zullen zij het geld terug moeten storten

Cloud ☁️

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Welke voeding?

• Xthemes.us
De Themaltake Smart M550w (besteld voor € 62.60).

[ Voor 9% gewijzigd door Xthemes.us op 17-01-2012 22:44 ]

• kKaltUu
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13-01 19:20

kKaltUu

Profesionele Forumtroll

En als je je order kan omzetten naar het andere product met bijbetaling, zou je dat accepteren?

Bovenstaande is mijn post. Lees deze aandachtig, dank u wel voor uw medewerking.

Verwijderd

Stap 1: probeer er met de winkel uit te komen :)

Kortom, neem contact op met de winkel en vraag wat zij voor je kunnen doen.

• Xthemes.us
kKaltUu schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:46:
En als je je order kan omzetten naar het andere product met bijbetaling, zou je dat accepteren?
Ik wel, als het zonder kan natuurlijk altijd wenselijk. Vandaar dat ik me ook afvroeg ik hier enig recht op heb, zo niet dan is het maar pech gehad en moet ik de meerprijs maar betalen.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Betaling is slechts een onderdeel van de koopovereenkomst. En de koopovereenkomst kan verbroken worden (vele mitsen en maren daargelaten).

Een winkel kan als het product niet meer leverbaar is :
- de huidige koopovereenkomst verbreken en het geld terug geven
- een alternatief aandragen

Maar ze kunnen niet gedwongen worden om een artikel wat ze niet (meer) leveren opeens te moeten leveren.
In wezen is het uitgangspunt dat je minimaal je geld terug kan krijgen, de rest is enkel coulance / klantvriendelijkheid.

[ Voor 13% gewijzigd door Gomez12 op 17-01-2012 23:13 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik wou vorige week ook een bestelling bij een shop plaatsen en werd toen ook onaangenaam verrast dat die shop plotseling niet meer in de PW stond bij de voeding die ik op het oog had en deze ook niet meer via de site te vinden was.

Via een link die ik nog in een openstaande oude tab had staan (een van de vele voordelen van hibernaten ;)) kon ik hem toch op hun site nog vinden en daar stond ie als tijdelijk niet leverbaar (voorraad 0 bij leverancier). Een of twee dagen later was ie echter wel weer leverbaar en heb ik mijn bestelling compleet bij één shop kunnen plaatsen (alles is nu bij hun binnen behalve de CPU -O-).

Je hebt dus kans dat deze voeding bij hun ook slechts tijdelijk niet leverbaar is en dat je met enig geduld ook een heel eind kunt komen.

Bel ze of stuur ze even een mailtje en je hoort wel wat hun/jouw opties zijn.

• XVI
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

XVI

Je hebt zeker bij Afuture besteld?
Die halen automatisch het artikel uit het arsortiment wanneer het op korte termijn niet meer te krijgen is bij de leverancier.

Met een beetje geluk is het laatste stuk dat ze konden bemachtigen de jouwe, anders zullen ze vast wel contact met je opnemen.
Dat je voor dezelfde prijs een duurder artikel zou krijgen kan je natuurlijk vergeten.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
XVI schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:33:
Dat je voor dezelfde prijs een duurder artikel zou krijgen kan je natuurlijk vergeten.
Vergeten is een groot woord, een winkelier heeft liever een verkoop met minder marge en een tevreden klant dan geen verkoop. Het is namelijk niet de klant zijn schuld.

Het ligt ietwat moeilijker in pc-branche vanwege lage marges etc, maar je kan het altijd voorstellen. Voor hetzelfde geld zeggen ze dat ze het verschil willen delen.
Nooit geschoten is altijd mis. Je kan het enkel niet eisen / standaard verwachten, maar als je het probeert heb je toch nog een redelijke kans hoor.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het zal er ook een beetje vanaf hangen hoe groot de totale order is. Hoe groter die is des te flexibeler ze wel eens zouden kunnen zijn.
Pagina: 1