• BvZ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-12-2025
Goedendag,

Ik heb een 9800GT die volgens mij kapot is.
Afbeeldingslocatie: http://hardware.am/Photo/Products/VGA/Asus/Asus_9800GT_Ultimate.jpg
Deze videokaart werkt echter nog prima in windows (zonder drivers te installeren)
Wanneer ik drivers probeer te installeren zecht hij dat het een 8800GT is en vervolgens een error tijdens de installatie waarop het systeem niet goed meer werkt.

Mijn vraag is aangezien ik gok dat de kaart niet goed meer werkt kan ik er nog wat mee?
- zou ik hem kunnen flashen naar een 8800GT en "onderclocken" in de bios van de videokaart ?
- Zou het aan te raden zijn om deze videokaart te "bakken"?

ik zou er vervolgens spellen zoals counterstrike source mee willen spelen en COD4.
dan is een 8800 snel zat op 1280x1024 2xAA en 2x AF

[ Voor 9% gewijzigd door BvZ op 26-01-2012 10:42 ]

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:57
Je kaart heeft waarschijnlijk hier last van; Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten
Dus lees eerst eens dat topic voor tips.

[ Voor 15% gewijzigd door NitroX infinity op 26-01-2012 12:17 ]

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• BvZ
Klopt het dat een kaart door de drivers dan ook verkeerd kan worden herkend? zal dat met het bakken ook worden verholpen? (het bakken wordt een probleem denk ik omdat ik geen "kussentjes" heb voor het koelen van de mem op de kaart)

• jmzeeman
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16-01 08:50
Lijkt me eigenlijk sterk dat het micro-fractures probleem er voor zorgt dat ie verkeerd herkend wordt. Mocht je hem toch willen bakken is een alternatief voor de oven om hem met een instelbare heat gun (geen idee hoe dat in het Nederlands heet) te bestralen. Je kan dan gericht de hitte toepassen en hoeft dan alleen de gpu chip zelf schoon te maken. Heb dat zelf gebruikt voor mijn laptop waar de gpu op het moederbord zat en werkte perfect.

• BvZ
jmzeeman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 12:44:
Lijkt me eigenlijk sterk dat het micro-fractures probleem er voor zorgt dat ie verkeerd herkend wordt. ...
Lijkt mij ook sterk, daarom vroeg ik mij af of het flashen naar 8800GT (of GTS) zou helpen met dat probleem.
daarnaast vroeg ik mij af of het flashen ook een "permanente" underclock mogelijk maakt.
En zo ja is dat een beetje " gebruiksvriendelijk " te doen.

• jmzeeman
Als je gaat flashen lijkt me het handiger om eerst is gewoon de 9800 GT BIOS* er opnieuw op te zetten kan goed zijn dat de VID en PID waaraan een driver normaal gesproken herkend welke hardware het is hier gewoon instaan waardoor die daarna wel goed herkend wordt. Het lijkt me eigenlijk ook vrij sterk dat als je de bios van een andere GPU er opzet dat het nog gaat werken aangezien de hardware toch echt anders in elkaar zit.

* Waarom noemt men dat in godsnaam een BIOS heeft toch echt helemaal niks met basic input en output te maken?!?

• BvZ
jmzeeman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:20:
Als je gaat flashen lijkt me het handiger om eerst is gewoon de 9800 GT BIOS* er opnieuw op te zetten kan goed zijn dat de VID en PID waaraan een driver normaal gesproken herkend welke hardware het is hier gewoon instaan waardoor die daarna wel goed herkend wordt. Het lijkt me eigenlijk ook vrij sterk dat als je de bios van een andere GPU er opzet dat het nog gaat werken aangezien de hardware toch echt anders in elkaar zit.

* Waarom noemt men dat in godsnaam een BIOS heeft toch echt helemaal niks met basic input en output te maken?!?
*omdat we stikum noobs zijn

Bedankt voor de tip! ga ik zeker uitproberen.
btw... weet iemand hoe die koel-kussentjes heten en waar je ze kan kopen.

• jmzeeman
Heat sink pads of Thermal Tape, in de pricewatch staat deze http://tweakers.net/price...hermal-adhesive-tape.html. Farnell verkoopt het ook maar alleen aan bedrijven of orders vanaf €50.

• BvZ
jmzeeman schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:51:
Heat sink pads of Thermal Tape, in de pricewatch staat deze http://tweakers.net/price...hermal-adhesive-tape.html. Farnell verkoopt het ook maar alleen aan bedrijven of orders vanaf €50.
bedankt!
Pagina: 1