flashen?? ik gebruik de hp usb tool om een usb key te formatteren en de partitie ACTIEF te maken zodat onderstaande probleem niet voorkomt...
Ik zie net dat de reguliere download van de iso niet de iso download maar een offline package.(zip, ipv iso)
ik kan je de link geven van de HPE ESXi 6.0 U2 die je met
unetbootin op een usb kan zetten... (maarja als 't werkt werkt 't, lekker zo laten

)
- Vanaf daar op de USB stick geïnstalleerd, die vervolgend niet bootte (no system disk)
Ik had er nog in klein bijgezet "bootable maken", 't is niet alsof elke usb-stick zomaar magisch bootable is...
En alle schijven MOETEN eruit als je dit doet, anders installeert ESXi de bootpartitie op een (willekeurige) schijf.
- Nogmaals dezelfde install gedaan maar tijdens het starten van de setup op <shift-o> gedrukt en de optie "formatwithmbr" meegegeven.
Hierna werkt alles goed.
Edit: toch op een SSD geinstalleerd, ik kwam erachter dat ik in de setup van de RAID controller het Array waarin de SSD zit als boot disk moest selecteren. Ik heb te veel slechte ervaringen gehad met USB sticks.
Mooi dat alles werkt!!
Ik heb weer zeer slechte ervaringen met
consumenten SSD(s) in server(s), bij mij gaan die gegarandeerd sneller stuk dan een usb stick die je nooit weer aanraakt...
(maar ik gebruik de SSDs dan ook als cache voor mechanische schijven, dus dat is een redelijke abuse)
Maar goed, ik zelf heb inmiddels 18 maanden een gen8 microserver in gebruik, daarin een interne usb stick met ESXi, en die staat al meer dan een jaar te pruttelen als NAS en pfSense Firewall, begin dit jaar overgestapt op een micro SD kaart als ESXi bootdisk. (helaas heeft de ML10 v2 dat niet)
Ook de Gen6 DL380 server die ik gebruikte (inmiddels verkocht) bootte ESXi van een usb stick als boot device.. pas eind vorig jaar/begin dit jaar alle servers (die dat konden) voorzien van een (micro) SD kaart.
voordeel van die stick is vrij simpel en risico beperking ook:
Als je usb stick stuk gaat (al zou ik niet weten waarom dat zou moeten gebeuren...) kun je gewoon een nieuwe stick pakken met esxi installer erop en na installatie voeg je vanuit je reeds bestaande datastorage gewoon je vms weer toe... en "press play" je vms draaien als vanouds...
Als je SSD gaat ben je ESXi en je VMs kwijt.
Gelukkig heb ik beide nog nooit meegemaakt en inmiddels toch al wel bijna 3 jaar esxi op usb sticks gedraaid.
Ook heb ik nooit grub zelf op een stick gezet, ik gebruik dus de
hp tool om de usb stick te formatteren, bootable te maken, en dan gebruik ik
unetbootin om de iso op usb te "branden". Dit doe ik eigenlijk met zowat alle *nix besturingssystemen met een iso.
Een tijd terug kon je zelfs vmware ESX server 3i op stick kopen.
Het hangt natuurlijk ook af wat je met zo'n usb stick doet, welke kwaliteit usb stick je aanschaft etc.
Ik heb in elk geval nog nooit een corrupte usb stick gehad. Fysiek de usb aansluiting afgebroken dat wel, maar dat is gewoon mijn niet-uitkijken-lompheid.
[
Voor 6% gewijzigd door
H00GiE op 16-05-2016 22:27
. Reden: lezen is ook een vak apart... ]