Toon posts:

Probleem WD USB HDD herstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb bijna een Tb aan series op mijn WD gezet en aangesloten gehad op mijn QNAP NAS. Deze kon ik niet meer benaderen. Bij aansluiten op een PC zag ik dat er nog wel een station toegewezen word. Toch niet stuk denk ik dan, maar helaas geeft mijn PC aan om deze te formatteren. De series stonden erop met het NTFS filesysteem en daarvoor kon ik daarmee probleemloos werken. Ik heb geen backup want vond het niet kritisch genoeg.

Via welke wijze zou ik de data weer enigszins kunnen herstellen? Werkt formatteren en daarna een undelete doen of iets dergelijks of is dit niet de juiste weg?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Thematopic: Datarecovery ?
Eventueel kan je ook een Linux Live-CD proberen en kijken of je de externe drive nog kan benaderen.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:35

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zoals MAX3400 aangeeft kijk eerst eens in het door hem aangegeven sticky topic, daarnaast staan er in de FAQ's ook de nodig recovery tools. Nog genoeg leesvoer, voordat je een eigen topic nodig bent lijkt mij. :)

Met andere woorden eerst zelf eens zoeken wat de mogelijkheden zijn, voodat je een topic opend. Wanneer je dan daadwerkelijk besluit een topic te openen, dan vermeld je in de topic start wat je reeds zelf hebt gevonden of geprobeerd.

[ Voor 35% gewijzigd door _Dune_ op 25-01-2012 09:31 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Dit topic is gesloten.