Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Webcam voor op het dak [Wifi / Momentopnames]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, op het bedrijf waar ik werk zijn grote torens. Nu is er een nieuwe toren in aanbouw en op de hoogste toren (dus buiten) wil ik een webcam ophangen om de bouw van de nieuwe toren in de gaten te houden, ergens binnen wil ik dan een access point of pc met draadloos neerzetten.

De bedoeling is dat ik de webcam kan bekijken wanneer ik wil en dat ik per dag 1 of 2 "foto's maak" die ik dan later kan nazien, of zelfs een time lapse kan maken, wat natuurlijk super is over een tijd van enkele maanden.

Bestaat daar iets voor? Dus een 'buiten' webcam met wi-fi en software die snap shots maakt?

Alvast bedankt!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je stroom daar bovenop die toren?

[ Voor 102% gewijzigd door Juup op 24-01-2012 13:10 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Heb je überhaupt zelf al wat ondernomen? Als je via google zoekt met "buiten webcam met wifi" krijg je behoorlijk wat hits.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er is stroom beschikbaar. En er zijn inderdaad een boel cams beschikbaar maar het gaat me om die software met momentopname.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

Om de x minuten/uren/dagen een foto maken is een vrij basale functie van webcams.
Kijk eens bij de fabrikant van buiten camera's naar de mogelijkheden. Vaak zijn handleidingen gratis te downloaden.

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-10 11:36
Ja, die software is er:

WebcamXP pro - gebruik ik al vele jaren met veel succes.

linkje

De software bied legio aan opties waaronder het maken van een snapshot om x-hoeveelheid tijd. Daarnaast kun je er met een paar muisklikken een (beveiligde) webcam server mee opzetten, PTZ controls mee aanspreken, etc.

Qua webcam (hardware) is het heel afhankelijk van de beedkwaliteit die je zoekt...

[ Voor 30% gewijzigd door 1-0-Ed op 24-01-2012 13:19 ]

Gravity sucks...

Verwijderd

Topicstarter
Super, thanks allen. :)

Verwijderd

Het is aan te raden eerst goed te oefenen met het maken van timelapses! Bijvoorbeeld van een paar uur ofzo met een interval van een minuut o.i.d.

Het gaat makkelijker mis dan je zou denken, met het oog op kleurverschillen en over- of onderbelichting
Er is hier in het fotografie subforum een mooi topic over timelapse fotografie

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, het maken van time lapses ben ik wel bekend mee zoals deze van mij, maar dan met een DSLR. Met een webcam nog niet zo.

Het is eigenlijk als extra gimmick.. Ik ga niet m'n 5DmkII op het dak zetten een half jaar :D

Verwijderd

Wat voor webcam heb je eigenlijk op het oog? Ik wil eigenlijk ook weer wat meer met timelapse doen en voel me er niet zo prettig bij mn DSLR in de keuken achter te laten (studentenhuis, wordt geheid verplaatst en wellicht beschadigd). Bovendien is de aanschaf van een netvoeding doorgaans al een behoorlijk deel van de prijs van een webcam :P

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat probeer ik nu uit te zoeken. Voor een goeie time lapse moet je de belichting vast kunnen zetten, dat wordt nog een hele zoektocht dan. Sowieso heb ik er al een paar op het oog die ook met voeding geleverd worden, dan zit je al snel op 169,- tot over de 300,- Dan heb je een goeie voor buiten die via wifi uit te lezen is.

Als ik wat moois vind met het oog op time lapse laat ik het je wel weten hiero..

Verwijderd

Topicstarter
De Eminent e-Cam serie is wel geschikt. Al vanaf 99,-

Maar nu nog waarbij je de belichting vast kunt zetten.
Pagina: 1