Toon posts:

Kapotte voeding? of moederbord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vrijdagavond mijn pc afgesloten (niks aan het handje). Zondagavond mijn powerknop weer ingedrukt waarbij niks gebeurde. Stroom eraf gehaald tijdje gewacht....Nog eens proberen, weer niks.
Rood lampje op moederbord brand nog wel.

Ik denk zelf dat mijn voeding er mee is opgehouden maar waarom brand er dan toch een lampje op het moederbord.

Ik heb geen 2e voeding om uit te proberen of het idd echt mijn voeding is maar kan het dus ook zo zijn dat mijn moederbord kapot is?

Mijn voeding is een Coolermaster 380 Watt. Er zitten 2 hdd van Samsung in en een videokaart van XFX Nvidia GTS 520 en een Lite-On DVD brander.

Alvast bedankt!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Als het lampje brand loopt er nog wel stroom door je voeding en gebeurt er dus nog wel iets daarbinnen.

Jou zou kunnen proberen een andere voeding er tijdelijk op te zetten, als de pc dan wel start dan weet je dat het je voeding is.

Ik zelf heb zo'n vermoeden dat het moederbord de boosdoener is, heb zelf ook eens gehad dat het lampje op het moederbord wel gewoon brande maar uiteindelijk toch gewoon stuk bleek te zijn.

edit: wat voor moederbord heb je?

[ Voor 4% gewijzigd door Terrz op 24-01-2012 11:05 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:15

D4NG3R

kiwi

:)

Geef even de complete specificaties van je systeem en dan ook het serienummer/naam van je voeding, mijn glazen bol doet het momenteel niet.

Probeer je reset switch eens aan te sluiten op de power switch connectoren. Miss is je aan/uitknop wel dood :+ (Ja ik heb dit serieus al eens meegemaakt).

Verder zou ik, zoals Terrz al aangaf, een andere voeding in je systeem testen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties

Dit is mijn moederbord:
http://www.msi.com/produc...--FIR.html#/?div=Overview

Mijn voeding:
CoolerMaster RS-380-PCAP

Ik ga vanavond eens proberen met een andere voeding.

Wat ik wel laatste heb veranderd is mijn videokaart. Hier zat eerst een Nvidia GT8500 (https://product.onetrail....16E-852D-5D799E3975C0.jpg) in. En nu heb ik een XFX Geforce GTS250 (model nr: GS-250X-ZN)
Maar dit is inmiddels al een maand geleden.

Thanks!

Verwijderd

Die voeding komt helaas niet uit de beste serie die Coolermaster ooit gebouwd heeft, grote kans dat daar het probleem ligt.

Verwijderd

Topicstarter
Mocht het dan toch de voeding zijn wat is dan een goed alternatief voor deze. Liefs tot 30 a 35 euro. En nee ik hoef niet voor een dubbeltje op de eerste rij als ie maar geen pokke herrie maakt :-D

Thanks!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

[BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29
^
Daar even vragen.

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2012 12:55 ]

• Jeffoz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08-02 22:08
Ik heb ook ooit hetzelfde gehad. Moederbord lampje Brande gewoon. Maar dat geeft alleen aan dat hij iets van spanning krijgt, dat hoeft nog niet te zeggen dat je voeding ook goed is. Ik hebn toen de voeding vervangen en toen ging hij wel aan, maar keiharde klappen uit me speakers bij het Boonen van Windows eendracht daarna plof en was ales uit.. Toen was m'n Moederbord ook kapot.

Dus het kan de voeding zijn maar ook heel goed je Moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteravond een andere voeding gebruikt en inderdaad mijn pc ging weer aan :) .
Maar nu ik zo het verhaal van Jelzenaar lees houd ik toch mijn hart vast de aankomende dagen/weken/maanden. :)

Inderdaad bizar dat het lampje wel dan brand maar waarschijnlijk inderdaad te weinig stroom nog kan doorvoeren naar de rest van de pc.

Deze mag van mij gesloten worden! Het was dus mijn voeding die kapot is.

Thanks allemaal!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Elk onderdeel binnen je PC kan kapot gaan (Zeker als er een rukke voeding achter hangt 8)7). Ga je er dus niet druk om maken.

Als een PC 'uit' staat trekt hij een paar W, voor de ledjes en klein materieel. Dit kan elke voeding (Zelfs ongelovelijk rukke voedingen van Sweex of Trust) wel aan. Zodra je de computer opstart trekt hij echter voor een heel klein moment 100% van de capaciteit. Dit trok jouw voeding blijkbaar niet.

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:44:
Bedankt voor de reacties

Dit is mijn moederbord:
http://www.msi.com/produc...--FIR.html#/?div=Overview

Mijn voeding:
CoolerMaster RS-380-PCAP

Ik ga vanavond eens proberen met een andere voeding.

Wat ik wel laatste heb veranderd is mijn videokaart. Hier zat eerst een Nvidia GT8500 (https://product.onetrail....16E-852D-5D799E3975C0.jpg) in. En nu heb ik een XFX Geforce GTS250 (model nr: GS-250X-ZN)
Maar dit is inmiddels al een maand geleden.

Thanks!
Die oudere MSI-bordjes willen ook nog wel eens nukkig gaan doen na een aantal jaar. Je kunt met een lampje kijken of je bolle elco's hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Terrz schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:18:
[...]

Die oudere MSI-bordjes willen ook nog wel eens nukkig gaan doen na een aantal jaar. Je kunt met een lampje kijken of je bolle elco's hebt.
Of ik wat heb? Bolle elco's? 8)7 Ben nog niet zo ver in de computerwereld dat ik dit al begrijp, sorry :D

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02:47

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 09:24:
[...]

Of ik wat heb? Bolle elco's? 8)7 Ben nog niet zo ver in de computerwereld dat ik dit al begrijp, sorry :D
kleine langwerpige cilinders met een metalen bovenkantje en een plastic omhulsel. Als het topje bol staat dan zijn ze kapot of kapot aan het gaan.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

Lijkt me onwaarschijnlijk, maar ik zou alvast eens de 2 pinnentjes op het moederbord waar je power-knop op aangesloten zijn eens kortsluiten met een schroevendraaier. Kost weinig tijd en moeite en het bespaart je wel een hoop kosten indien het daar ergens een slecht contact zou geven.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Dit word er bedoeld met bolle caps:
Afbeeldingslocatie: http://www.wheresmydrink.com/wp-content/gallery/may-2009/capci.jpg
Als ze bol gaan staan gaat het alleen maar bergafwaards, na een tijdje komt er ook gele meuk uit die je bord kaport vreet.

Pagina: 1