Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40
Mijn macbook air (mid 2011) verbindt niet goed met draadloze netwerken wanneer hij uit slaapstand komt. Het wifi-pictogram komt dan even op 'verbinden' te staan, maar de verbinding komt niet tot stand. Als ik even later handmatig een netwerk selecteer, komt de verbinding wel (en snel) tot stand.

Ik merkte vorige week dat als ik bluetooth uitzet, de verbinding wel direct tot stand komt als mijn macbook uit slaapstand komt! Nu is dat thuis prima, maar op mijn werk heb ik een bluetooth toetsenbord en muis. Ook gebruik ik vaak een bluetooth headset, dus ik vind het wel makkelijk als ik mijn bluetooth gewoon altijd aan kan laten staan.

Een 'oplossing' is natuurlijk om meestal bluetooth uit te zetten behalve als ik het nodig heb. Maar daar ben ik niet tevreden mee. Heeft iemand dit probleem al echt opgelost?

Over dit probleem loopt ook een Apple draadje, maar dat is vooral een 'me too' discussie

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-06 12:55
Heb je al eens gekeken bij software update of hier iets bij staat van updates?

Verder zou je eens kunnen proberen om de wifi netwerken waarmee je al eens verbonden bent te wissen.
En het zelfde voor je bleutooth peers.
Misschien dat het helpt.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Mijn software is allemaal up to date. Heb al een nieuwe wifi-router geinstalleerd met een veel sterker signaal, dat lijkt als ik heel dicht bij mijn wifi-router ben te helpen, maar als ik in een kamer verderop ga zitten biedt dat geen solaas.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Heb je al eens gekeken op welk kanaal je wifi zit? Option of Alt key in houden en dan op het wifi symbool klikken.
Ik weet niet of er veel andere netwerken in de buurt zijn?
Anders moet je je router even op een ander kanaal zetten.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
Er zitten waar ik nu zit wel veel andere netwerken in de buurt, maar dat verklaart niet waarom mijn verbinding automatisch verbindt als bluetooth uit staat en niet automatisch verbindt als bluetooth aan staat. Ook bij mijn ouders, waar geen enkel ander netwerk in de buurt is, vertoont mijn laptop dit gedrag.

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dan is dat inderdaad uitgesloten, heb je dan al eens geprobeerd om al je apparaten opnieuw te verbinden met bluetooth ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-05 15:01
Ik zit zelf ook met een dergelijk probleem in mijn maag. Zowel mijn iPhone als iPad reageren slecht met wifi, of soms helemaal niet, indien ik gebruik maak van Bluetooth. Na veel zoeken heeft dit te maken met het gebruik van de 2.4ghz band. Een oplossing heb ik nog niet gevonden. Maar dat Bluetooth en wifi biet altijd beste vriendjes zijn, voornamelijk bij Apple producten is me wel duidelijk.

Een workaround is je accespoint instellen op de 5ghz band, maar dat kan niet bij alle apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsNuzzler
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-12-2024
Is er al een oplossing voor dit probleem? Heb exact hetzelfde probleem met mijn iPhone 6. De telefoon is verbonden met een Moto 360 en de Wi-Fi valt 90% van de keren weg zo gauw mijn bluetooth aanstaat. Wanneer ik de bluetooth uitzet werkt de Wi-Fi weer perfect... 4G en bluetooth tegelijk is geen probleem. Opvallend is zo gauw ik de telefoon reset, is ie niet gelijk meer verbonden met mijn horloge. Dan werkt de Wi-Fi weer wel in combinatie met bluetooth aan... Zeer vervelend probleem dit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Het is niet echt handig om een 4 jaar oud topic te kicken, zeker als het om compleet verschillende apparaten gaat. Dit topic gaat op slot. Je mag een nieuw topic openen in iPods, iPhones & iTunes.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.