Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 26-08 09:10
Ciao!
Iemand een ideetje welke muis net dat ietsje beter is?

Voor en nadelen even opgesomd:
G700:
+ kan je ook als wired muis gebruiken
+ meerdere macroknopjes
- batterij gaat minder lang mee (blijkbaar toch nog >1dag)

Performance MX:
+ dark sensor (ik heb nl. een glazen bureau maar ik heb ook een muismat van 30x40 cm...)
+ mooier van design
+ langere batterij levensduur
- minder macroknopjes

Beide muizen zijn muizen zijn muizen die je volledig met je hand moet gebruiken (maw dat je handpalm wel degelijk op de muis rusten)
Ik heb al gelezen dat de MX voor sommigen iets te groot zijn om te gebruiken.

heb je een van beide muisen?
zoja, wat is uw ervaring ermee?
hoe ergonomisch,,,, gebruik je de macros veel bij G700,,,

Logitech G700
http://www.logitech.com/n...ointers/mice/devices/7244
Logitech performance MX
http://www.logitech.com/n...ointers/mice/devices/5845

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-09 19:18

The Inquisitor

Greetings weaklings

De Performance MX kan je ook als wired gebruiken. Je krijgt de USB kabel er immers bij, en kan de muis gebruiken en laden tegelijk.

Ik heb de MX en ben er tevreden over. Ik moet wel bekennen dat ik even moest wennen aan het ontwerp maar ik zou niet meer terug kunnen naar mijn oude muis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
The Inquisitor schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:48:
De Performance MX kan je ook als wired gebruiken. Je krijgt de USB kabel er immers bij, en kan de muis gebruiken en laden tegelijk.
door vele reviews te kijken weet ik ondertussen dat dit niet is. Je speelt dan nog steeds draadloos via de receiver en laad op met de kabel. bij g700 ga je dan wired spelen. (nu niet dat dit mijn struikelblok is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:11
Heb zelf een performance MX en een glazen bureau en ik kan je zeggen dat ik nooit meer een muismat wil gebruiken. Zelfs met gliders, extra grote muismat en ander spul is er niets zo fijn als een 'onbeperkte' randloze muismat van glas.
Op de MX kan je overigens wel van de meeste knoppen de functie veranderen als je wil met de logitech software dinges.

[ Voor 4% gewijzigd door Caelorum op 22-01-2012 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Alain001 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 20:50:
[...]

door vele reviews te kijken weet ik ondertussen dat dit niet is. Je speelt dan nog steeds draadloos via de receiver en laad op met de kabel. bij g700 ga je dan wired spelen. (nu niet dat dit mijn struikelblok is)
Oké, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Dan heb je inderdaad gelijk.

De G700 heeft geen hyperscroll toch? Weer een pluspuntje voor de MX imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
The Inquisitor schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:01:
[...]
Oké, ik wist niet dat je het zo bedoelde. Dan heb je inderdaad gelijk.

De G700 heeft geen hyperscroll toch? Weer een pluspuntje voor de MX imo.
ze hebben allebei hyperscroll.
G700 heeft een gaming laser met dus hoge (ik denk 5600) DPI
MX heeft die nieuwe dark sensor dewelke op glas zelfs werkt met 1600 DPI (wat normaal gezien zeker hoog genoeg is?) en ik heb ook een glazen bureau maar ook mijn muismat is darentegen ook wel groot genoeg denk ik. G700 heeft dan weer veel meer knopjes..

kan je bij de MX die knop aan de duim (die je naar beneden moet duwen) en de zoom knop ingame ook een macro aangeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Alain001 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:10:
[...]kan je bij de MX die knop aan de duim (die je naar beneden moet duwen) en de zoom knop ingame ook een macro aangeven?
Macro weet ik niet, maar je kan zowiezo de functie veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beide muizen lijken ergonomisch erg op elkaar, ik zou zeggen ga naar een retailer en probeer ze, bij Dynabyte mocht de muis uit de verpaking toen ik een G500 wou kopen.
Maar wil je per se een van die twee? Led optical sensoren zijn superior namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
De Performance MX doet het wel op glas maar niet op glad gelakte bureau's. De G700 heb ik geen ervaring mee.

Je kan m.b.v. de setpoint software wel "toepassingsspecifieke knopinstellingen" toewijzen maar daar heb ik geen ervaring mee wat het precies doet. Wat ik heb gedaan is de duim naar beneden knop als ctrl ingesteld ik zit namelijk nog wel eens ver van de monitor en dan is het handig als ik op websites kan inzoomen (ctrl+scroll).
De zoom knop zelf heb ik als f5 ingesteld. Handig voor het refreshen. Bij Skyrim is F5 het saven van een game dus dat zou als Macro kunnen worden gezien ;)
Ben erg tevreden met de muis op het feit na dat ik alsnog een muismat moet meenemen omdat die het op de meeste tafels toch laat afweten. De batterijduur had van mij ook beter gemogen maar goed, die is met nog een dag extra te rekken door de batterij te vervangen door een exemplaar die 500mAh meer heeft dan de standaard batterij die er in zit (geeft je ongeveer een dag extra).

[ Voor 7% gewijzigd door Xthemes.us op 23-01-2012 21:21 ]

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Je link klopt niet, tenzij je er een case in wilt proppen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Mijn Firefox is hard toe aan een nieuwe install lijkt het, kopiëren en plakken gaat de laatste tijd niet lekker en sommige toetsaanslagen worden ook genegeerd.
Anyway link fixed, SoShine 2500mAH batterijen van DX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
Dju NiMH batterijen :-( die hebben een geheugen. tzal wel ni zo erg zijn alsk naar de prijs kijk, heb je er zo direct maar nieuwe! zijn er eigenlijk batterijen met een meer capaciteit? zoals bvb 5000 mAh :p (kweet ni of da besta in AA vorm hoor) kheb er net een paar gvonden, maar ze zeggen dat die altijd lager zijn (en dat je dus beter naar de 2500 mAh gaat.. is dit zo (ik ken er niet al te veel van)

btw, als ik dat van die link koop, hoe zit het met de invoerkosten aangezien het bedrag toch relatief laag is, maar het product van buiten de EU komt (denk ik?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Wat ik me altijd afvraag, is dat gamers persé een rat (muis) met een staartje willen... Je gaat mij echt niet vertellen dat die 1/1000ste van een seconde overdrachtssnelheid nu echt het verschil is tussen een keer afgaan of niet.... Dan ben je gewoon traag met schieten :S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Het scheen dat 'vroeger' het verschil wel merkbaar was. Tegenwoordig (voor zover ik weet en uit eigen ervaring) niet meer of haast niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjezz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:43:
Wat ik me altijd afvraag, is dat gamers persé een rat (muis) met een staartje willen... Je gaat mij echt niet vertellen dat die 1/1000ste van een seconde overdrachtssnelheid nu echt het verschil is tussen een keer afgaan of niet.... Dan ben je gewoon traag met schieten :S :P
Nu geldt dat niet echt meer zoals The Inquisitor dat zegt, maar stel middel in een heet vuur gevecht gaat je rat niet meer tracken omdat die geen batterij meer heeft en al heb je een reserve, ben je toch te laat, nooit meer voor mij iig. En ook geen laser tot dat ze eenje maken die aan de top LED optical kan tippen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
Bartjezz schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 18:43:
khad vroeger een G7, 4 jaar geleden denk ik en toen voelde ik zelf helemaal geen vertraging, dus nu zal het wrs ook niet zo zijn ^.^ maar dat was, denk ik, ook de eerste echte draadloze gamingmuis (natuurlijk met zijn problemen die ik ook heb moeten ondergaan :( )

ontopic: maar nu weet ik nog steeds niet dewelke *_*
misschien wel voor de G700 voor de extra knopjes, maar ik heb een G15 toetsenbord, en heb daar dus nog 6 macroknopjes die ik nu zelf niet ten volle benut (enkel 2)
misschien wel voor de MX voor het glas-feature omdat ik een glazen bureau heb :p
Afbeeldingslocatie: http://www.mdjunction.com/images/myblog/249193/help-me-sized.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
[b][message=37559560,noline]btw, als ik dat van die link koop, hoe zit het met de invoerkosten aangezien het bedrag toch relatief laag is, maar het product van buiten de EU komt (denk ik?)
Alles op dealextreme wordt verzonden vanuit Hong Kong (en nog zonder verzendkosten ook). Met uitzondering van een paar items die uit hun EU warenhuis kunnen worden verstuurd maar dan staat het wel duidelijk op de site aangegeven als dat het geval is. Importkosten heb ik nog nooit gehad en heb er nou al zeker zo een vijftien van de bekende 'gele envelopjes' van gehad.

Ben nog steeds erg tevreden over de batterij, is een goede vervanger voor de (2000mAH)eneloop die er standaard in zit. Geloof trouwens niet dat er batterijen zijn die een nog grotere lading kunnen bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baddo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 22:21
ik heb de g700 vanwege de rare vorm niet gekocht. ben voor de g500 gegaan. nog geen spijt van gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Xthemes.us schreef op maandag 23 januari 2012 @ 03:03:
De Performance MX doet het wel op glas maar niet op glad gelakte bureau's.
[...]
muismat moet meenemen omdat die het op de meeste tafels toch laat afweten. De batterijduur had van mij ook beter gemogen maar goed, die is met nog een dag extra te rekken door de batterij te vervangen door een exemplaar die 500mAh meer heeft dan de standaard batterij die er in zit (geeft je ongeveer een dag extra).
Hmm.. Ik vind 3 weken zonder opladen toch best wel lang voor zo'n grote muis. Daarnaast laad de Perf. MX bij mij in minder dan 1 uur weer helemaal op.
Ook doet mijn muis het eigenlijk op alle oppervlaktes wel, behalve een wollen trui (doet het wel, maar slecht). Heb toen ik em kocht een jaar geleden echt op elk oppervlakte in mijn huis geprobeerd (behalve een spiegel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel simpel.
De beste allround muis is de Performance MX

Als je specifiek een muis wilt voor gamen, kun je het beste een specifieke muis kopen voor gamen.

Makkelijker kunnen we het niet maken. >:)

(Voor normaal gebruik is een grote én asymetrische muis het beste.
Een grote muis heb je minder kans op RSI gerelateerde klachten en het asymetrische ontwerp helpt daar ook in mee. Minder knijpbeweging = minder geforceerde spieren en pezen in de hand>>pols>onderarm>bovenarm>schouder>nek.

Asymetrische houding is de natuurlijke stand van de hand, een platte bovenkant daarentegenvermeerderd de tensie in je hand en de daarop volgende spieren tot aan de nek.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Caelorum schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:06:
[...]

Hmm.. Ik vind 3 weken zonder opladen toch best wel lang voor zo'n grote muis. Daarnaast laad de Perf. MX bij mij in minder dan 1 uur weer helemaal op.
Ook doet mijn muis het eigenlijk op alle oppervlaktes wel, behalve een wollen trui (doet het wel, maar slecht). Heb toen ik em kocht een jaar geleden echt op elk oppervlakte in mijn huis geprobeerd (behalve een spiegel).
Dat klinkt mij allemaal een beetje vreemd in de oren om eerlijk te zijn. 3 weken? Die van mij is bij intensief gebruik met de standaard batterij binnen 4 dagen leeg of in ieder geval aan het mekkeren dat hij bijna leeg is. Met de SoShine is dat 5 dagen (best logisch, 2000 mAh / 4 = 500. +500 is dus een dag extra).
Ik heb zelfs nog rond-gegoogled of meer mensen hadden hier last van hebben en ik blijk niet de enige te zijn.
Tot twee weken heb ik ook gezien en kan ik me ook nog wat bij voorstellen als je enkel s'avonds er wat mee rondklikt op het web, maar 3 weken? Zet je constant het aan/uit knopje om ofzoiets?

Op mijn bureau als ook de tafels/bureau's bij de HAN laat mijn muis de nodige steekjes vallen. Had hem juist daarom aangeschaft als vervanging van een MX620 die dezelfde problemen heeft. Toen maar opgegeven met het idee dat geen van de logitech muizen het doet op een gelakt bureau, niet retour gedaan omdat ik wel gek ben met de unifying receiver. Heb namelijk ook een Logitech Wave toetsenbord, 1 receiver, 2 apparaten... ideaal! Scheelt me een USB-poort (laptop heeft er maar 3) en kan er gewoon in blijven zitten bij het inpakken in de laptoptas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik doe er tussen de 1 en 2 weken mee Gewoon met de standaard batterij erin. En dan moet ik toegeven dat ik er de hele dag achter zit (ruim 10 uur per dag). Als ik even weg ga gaat natuurlijk wel het schuifje naar de OFF toestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat for resolutie game je op?
Wat for games speel je?
Ben je een low sensitivity of high sens. speler?
Als je met heel hoge resolutie speelt en ook nog eens low sens. speler bent dan is die 1500dpi in die MX te weinig, ik zou echt for die G700 gaan sinds dat je een van die twee wil, in die G700 zit de beste laser sensor tot nu toe, de Avago ADNS-9500 namelijk en die sensor zit ook in G500 o.a.

Edit Om de G700/Avago ADNS-9500 optimaal te laten tracken heb je een hard mouse-pad nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2012 05:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
Ik ben lowsens speler dus beide zijn nog een optie,
maar zoalsfunkyfy zegt is blijkbaar de MX net iets beter in ergonomie, wat iktoch wel belangrijk vind omdat ik namelijk redelijk lange gamesessies doe ;-) momenteel is het echt na 2-3 uur dat ik gekrampt mijn muis vasthoud en dat dit dan een struikelblok wordt :p

bij het verbruik van de MX zijn er blijkbaar wat verschillende opinies :p
staat er nergens op hoeveel de muis verbruikt (qua stroom)? kan je toch via een makkelijk berekeningeske even uitrekenen wat de maximale non-stop gebruikstijd is van de muis

ik ken uiteindelijk toch iemand die deze MX heeft, en ik mag'm voor het week-end eens uittesten. Dat is toch superhandig want ik lees bij sommige reviews dat de MX echt wel hoog is wat voor sommige mensen voor slechte ergonomie zorgt. Als'm goed in men hand ligt, denk ik dat ik eerder voor de MX ga gaan dan voor de G700. darkfield laser? waarschijnlijk ga ik dit wel gebruiken op mijn glazen bureau. Al die extra macro-knopjes van G700? lijkt me echt wel nice, maar ik denk niet dat ik ze zo veel gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
Denk dat je voor een muis moeilijk een rekensommetje kan maken. Als het goed is gaat zo'n ding iets minder vaak checken waar hij zich bevindt als die niet actief gebruikt word.
4-5 dagen is trouwens bij 10u+ unreal tournament/audiosurf per dag en dat soort dingen ;).
Bij normale werkweken hang ik hem simpelweg in het weekend een keertje aan de lading en dat gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
Xthemes.us schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 13:30:
Denk dat je voor een muis moeilijk een rekensommetje kan maken. Als het goed is gaat zo'n ding iets minder vaak checken waar hij zich bevindt als die niet actief gebruikt word.
4-5 dagen is trouwens bij 10u+ unreal tournament/audiosurf per dag en dat soort dingen ;).
Bij normale werkweken hang ik hem simpelweg in het weekend een keertje aan de lading en dat gaat goed.
ahzo! dus 4-5 dagen aan 10h+.. dat is toch wel al zeker 50 uur dat het batterijke meegaat dan.
Da is idd dan toch wel genoeg vind ik.
hoe lang duurt het eigelijk eer 'm is opgeladen?
en als je hem oplaad, met hoeveel stroom doet ie het?
Ik heb nl. een G15 en die usb poorten kan'k niet gebruiken omdat die maar max 0.5A aankunnen en als die oplaad met minder, heb ik eindelijk eens een doel voor die 2 usb-poorten :D want een gewone usb kunnen die usb-poorten zelfs niet aan! :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik heb geen idee, ik stop hem in mijn laptop USB poort en de muis laadt gewoon zonder problemen op. De exacte tijd van het opladen weet ik niet, misschien een uurtje of 2.

Je krijgt ruim tijd om de USB kabel erin te proppen, de indicator heeft 3 ledjes, en wanneer de muis bijna leeg is wordt de laatste led rood en krijg je, indien zo ingesteld in SetPoint, een melding op het scherm. Ik heb nog niet gehad dat de muis uitviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OH, ik moet mezelf corrigieren 8)7 hoge res + high sens dan heb je meer dpi/cpi nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
ik heb de kans om de MX eens te testen.
Die ligt echt wel goed in de hand! spijtig genoeg als ik 'm gebruik zoals ik mijn muis gewoonlijk gebruik, druk ik automatisch altijd op de rechtermuisknop! :-( what a bummer. terug naar de twijfeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
The Inquisitor schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 12:11:
Geen idee hoe je dat voor elkaar krijgt...
een zware middelvinger? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik probeer het hier met mijn MX te imiteren maar dan moet je toch wel een hele zware vinger hebben :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:18
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antares
Mar.tin schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 15:08:
[...]

Of je moet je hand wat verder op de muis leggen ;) Dan gaat het ineens een stuk makkelijker :), Sommige mensen rusten hun vingers op het uiteinde van de muisknoppen :)
wrs ben ik zo iemand :(
zou je dit ook hebben met een G700? of zouden de toetsen iets moeilijker zijn om in te drukken? :p
Pagina: 1