Welke receiver?

Pagina: 1
Acties:

• Canon23
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:45

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Receiver hdmi signaal probleem.
Dit was er aan de hand en de receiver is nu opgestuurd ter reparatie. Op 1 of andere manier kan ik het niet verkroppen dat mn nieuwe receiver binnen 8mnd problemen vertoond en gerepareerd moet worden, dus ik ga deze door verkopen incl de 5.1 set en 16mnd garantie, maar dan moet er dus een nieuwe receiver komen :)

Ik weet je moet luisteren en tot zover mogelijk ga ik het ook proberen, maar ik wil eigenlijk weten wat is het verschil in kwaliteit tussen de volgende receivers:

http://www.besthomecinema.nl/rxv671-zwart-p-1830.html
http://www.besthomecinema.nl/vsx921k-zwart-p-1846.html
http://www.besthomecinema.nl/avr1612-zwart-p-1922.html
pricewatch: Marantz SR5004 Zwart (deze kan ik voor 450euro kopen bij een lokale audio boer)

Het word aangesloten op de Jamo S426 + bk gemini2.

Eisen:
- minimaal 2hdmi ingangen (uiteraard 1 uitgang)
-5.1 of 7.1
- Netwerk functie niet belangrijk
- gebruik film/muziek 50/50, muziek metname pop en rock
- Dat hij net zoals mijn vorige pioneer dolby prologic receiver 12jr mee gaat zonder props, dus gewoon ok kwaliteit :)

Zijn er dus mensen met ervaringen met 1 of meerdere receivers?

Las zelf al dat het instellen van de marantz een dag taak kan zijn, maar goed :P

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Mocht je de Marantz kunnen krijgen met volledige garantie zou ik zeker die doen. Die is simpelweg een serie hoger dan de modellen die je verder in de lijst hebt opgenomen. Echter had de SRxxx4 serie wel last van de Pop of Death, dus vandaar dat de garantie wel goed moet zijn.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
In de privewatch staat 2jr onsite...de audioboer geeft 2jr garantie dus ik neem aan dat dat de volledige garantie is... ?

Die POD beangstigd me wel enigzins...:/

[ Voor 15% gewijzigd door Canon23 op 22-01-2012 14:18 ]

1..2 Freddy's coming for you, 3..4 Knocking at ya door, 5..6 Grab your crusifix, 7..8 Better stay up late, 9..10 Never sleep again|| SPECS

• afterburn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-01 15:23

afterburn

No more...

Ik heb sinds een paar dagen de RX-V671 (375,- bij Correct in Rotterdam) en ik moet zeggen dat deze erg goed bevalt. Instellen was een eitje en klinkt erg goed, neutraal en muzikaal. Reviews van deze receiver zijn ook erg goed.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14-01 20:08

NvM

Canon23 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 14:03:
In de privewatch staat 2jr onsite...de audioboer geeft 2jr garantie dus ik neem aan dat dat de volledige garantie is... ?

Die POD beangstigd me wel enigzins...:/
In het ergste geval heb je de 'Pop of death' en wordt hij opgestuurd ter reparatie naar Audio Service B.V. in Elst. Dan ben je de receiver maximaal twee weken kwijt. Dit allemaal kosteloos omdat het binnen je garantieperiode gebeurd. Het zou alleen nadelig zijn als dit buiten je garantieperiode zou gebeuren.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Tis nou net waarom ik mn huidige receiver door verkoop en ik een nieuwe wil.
Iets zegt me repareren binnen het jaar is niet de bedoeling...

Bij de lokale audioboer staat ook nog een Denon avr-2807 voor 400euro, hetzij maar met 6mnd garantie
Iemand daar een mening over?

[ Voor 32% gewijzigd door Canon23 op 22-01-2012 16:44 ]

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-01 12:39

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Geloof je je eigen oren niet? ;) Een versterker is voor een deel zeker bepalend voor je geluid. Eigenlijk zou je het moeten ervaren.

Een Denon klinkt weer anders dan een Marantz en een Pioneer. Daarnaast is de vormgeving van het apparaat in werkelijkheid anders dan op een plaatje. Heb je een luistertest gedaan met je 2 front speakers?

/dev/null

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Dat luisteren komt ook nog, maar het ging me meer om de kwaliteit van de producten.
Zo is het fijn dat ik van die marantz te lezen heb gehad dat er een PoD kan gebeuren. Mijn huidige onkyo is nu ook ter reparatie 3wkn pleite binnen 8mnd van aanschaf.

Dus wat zijn hier de oordelen kwa kwaliteit?
Denon 2807 of marantz sr 5004 ?

• Bansheeben
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-10-2024

Bansheeben

There never was any cake...

Canon23 schreef op zondag 22 januari 2012 @ 12:21:
Receiver hdmi signaal probleem.
Dit was er aan de hand en de receiver is nu opgestuurd ter reparatie.
Ja, daar heeft Onkyo nogal eens last van. Had een tijdje terug een Onkyo TX-DS 494 waarbij niet de HDMI ingang (er zaten geen HDMI aansluitingen op), maar sommige speaker kanalen random uit en af en toe ook weer aan gingen. Blijkbaar heeft Onkyo een manier gevonden om hardware een bepaalde willekeurigheid mee te geven. Ik heb toen iig een tweedehands Onkyo TX-SR 507 gekocht en daar heb ik tot nu toe nog geen enkel probleem mee gehad. Dus als je van plan bent een nieuwe receiver te kopen, dan is de TX-SR 50x serie zeker een aanrader en ook nog eens redelijk vergevingsgezind voor je portemonnee :)

Ik denk overigens dat het naar je persoonlijke smaak instellen van elke receiver (met meer functies dan slechts 'aan' en 'uit' :P ) wel een dag in beslag neemt. Bij de Onkyo doet Audyssey al een heleboel voor je, maar daarna begint het echte finetunen natuurlijk pas ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Bansheeben op 22-01-2012 17:29 ]

I don't know half of you half as well as I should like, and I like less than half of you half as well as you deserve.

• jzoin2
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 22:36
Luister je muziek of stereo geluid > Marantz
Kijk je veel naar films of games> Denon
Of ga je voor allround > Onkyo

De Sony ES klasse zijn overigens ook aan te raden.

Ik heb zelf destijds een 1610 aangeschaft waar ik nog steeds veel plezier van heb. De volgende wordt waarschijnlijk een Marantz (ook vanwege het design, wat zijn de nieuwe modellen toch prachtig)

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 08:44
Volgens mij kunnen Marantz, Denon en Onkyo allemaal prima muziek en films weergeven. Het gaat dan vooral om je persoonlijke voorkeur. Onkyo is meestal prijstechnisch net wat gunstiger, maar oogt net iets goedkoper. De nieuwe serie vind ik wel een erg grote vooruitgang qua uiterlijk.

Marantz staat er om bekend net wat 'warmer' te klinken. Zo heb ik dat bij een luistertest ook ervaren. Of ik het beter of slechter vind weet ik niet. Ik heb nu een Marantz receiver, met een Denon was ik net zo blij geweest. Onkyo vond ik een beetje dof klinken, maar was dan ook een instapmodel.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
zit ook meer met duurzaamheid kwaliteit dan het geluid gedeelte...bedoel die speaker set is ook erg budget.
Dus die marantz of denon is ook misschien overkill (alhoewel als ze het 10jr lang goed blijven doen een goede basis).

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 10:34
Zie hier toch een hoop nonsens voorbij komen hoor.. een versterker mag , in principe (als hij neutraal afgesteld staat) nooit en te nimmer anders klinken dan een andere versterker of receiver. het enige wat het ding hoort te doen is het geluid versterken. mocht er toch een verschil in geluid zitten is er DSP aan de gang , of het apparaat deugt gewoon niet.

Speakers daarintegen is een heel ander verhaal.

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:01

mrc4nl

Procrastinatie expert

Visgek24 schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:23:
Zie hier toch een hoop nonsens voorbij komen hoor.. een versterker mag , in principe (als hij neutraal afgesteld staat) nooit en te nimmer anders klinken dan een andere versterker of receiver. het enige wat het ding hoort te doen is het geluid versterken. mocht er toch een verschil in geluid zitten is er DSP aan de gang , of het apparaat deugt gewoon niet.

Speakers daarintegen is een heel ander verhaal.
Tja, maar er zal áltijd een beetje vervorming zijn, hoe klein dan ook.
Er zit níet veel verschil in output, maar ik geloof zeker dat als je 2 recievers met dezelfde speakers je kleine verschillen op kunt merken. Niet zozeer slechter, maar gewoon anders. Speakers maken inderdaad wel wereld van verschil.

En ik meende dat sommige reciever+luidspreker combies niet optimaal werken

ora et labora

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:46

DjVe

Hatsaflats!

mrc4nl schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 13:32:
[...]

Niet zozeer slechter, maar gewoon anders. Speakers maken inderdaad wel wereld van verschil.
Dat dus! Het hangt er zeker vanaf wat je er aan hangt! Hang je aan een budgetversterker een stel dure speakers die veel vermogen eten, dan heb je grote kans dat de laagweergave niet optimaal is, aangezien er niet genoeg vermogen aan de woofers geleverd kan worden. Hang je dat aan een zwaardere middenklasser, dan zal het verschil tussen receivers al een heel stuk minder zijn, aangezien er veelal betere eindtrappen en een fatsoenlijke voeding in zit.

Zo heb ik een stel CM1 luidsprekers van B&W en was op zoek naar een goede receiver. Ik kwam uit bij Arcam. De Solo mini sprak me erg aan qua formaat en looks, maar hij klonk echt beduidend minder dan de Arcam Solo music, die een verdubbeling heeft van het vermogen. In het hoog was niets te merken, maar het laag was echt beduidend strakker en gecontroleerd.

Een jaar terug ben ik verhuisd en ben ik op zoek gegaan naar een surround receiver. Ik heb veel geluisterd maar kon in de klasse tot €1600 geen verschil horen, dus ben meer uit gegaan van mogelijkheden en vermogen (meer is beter :9 ). Uiteindelijk gegaan voor een LX72 van Pioneer voor een leuke prijs (klasse D eindtrappen). Ik merkte een zeer klein verschil tussen de Arcam en de Pioneer (niet negatief, maar anders). Het klinkt net zo strak en gecontroleerd, maar de Arcam was net iets minder analytisch in het hoog. Maar dan moet je ze echt naast elkaar gaan zetten.

Zou je hetzelfde doen met minder gevoelige speakers of melkpakjes, dan merk je echt geen verschil tussen receivers van verschillende merken.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-12-2025

Mooody

elmoody

Ik lees hier wel heel veel dezelfde Oosterse merken. Tip: ga eens op hifi fora ed kijken naar 2e hands apparatuur. Kans is groot dat je een leuke NAD, Cambridge etc. voor jouw budget kan vinden. Naast meer kwaliteit leveren die dingen ook meer op bij doorverkoop.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Canon23

Canon23

>>MY<< world

Topicstarter
Het is de marantz 5004 geworden....ga nu naar mn vriendin en morgen de boel aansluiten en instellen....ben erg benieuwd :)

Pagina: 1