Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

Laptop beeldscherm probleem (xxodd)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb een beetje een lastg probleem om uit te leggen omdat ik zelf niet helemaal weet waar ik moet zoeken.

Ik heb nu al een tijdje een laptop van xxodd (wat helaas natuurlijk failliet is, maar een prima laptop voor de rest) nu heb ik sinds kort wat problemen met mijn beeldscherm.
Dit houdt in dat als ik bezig ben op de laptop zonder adapter eraan. Het beeldscherm uit zichzelf op zwart gaat (waar ik nog voldoende batterij heb). Hij zet de laptop niet uit maar het beeldscherm gaat gewoon op zwart. Eventuele muziek of filmpjes blijft die gewoon afspelen, maar geen beeld.
Hierdoor moet ik de laptop dicht en open doen om het beeld weer te krijgen, of op de standbij knop drukken en daarna weer aanklikken.

Vandaag deed hij het zelfs even met de adapter eraan. Het beeld begint dan ook een beetje te knipperen of flikkeren maar niet extreem en schiet dan op zwart.

Heeft iemand een idee waar ik dit moet zoeken, zal het aan de adapter liggen dat deze niet goed verbinding krijgt. Wordt hij te heet of heeft het met de aansluiting te maken van het beeldscherm op de laptop.

Ik hoor graag wat ideeen want zelf ben ik even radeloos.

ik heb al de verschillende energiebeheerschema's gebruikt,

zo juist nog op energiebesparing, het duurt enig zins langer voordat het beeldscherm uitvalt maar uiteindelijk zonder de adapter er aan vast valt hij toch nog uit.

tevens is het beeld met de adapter er aan ook wat donkerder vaak, door het beeldscherm dan even heen en weer te bewegen wordt het weer duidelijker. maar dan begrijp ik niet zo goed waarom die zonder adapter alleen uitvalt want anders zou het een soort kabel kunnen zijn die misschien niet goed connect.

zou het ondanks de adapter aan de batterij kunnen liggen die erin zit, die tijdens de aansluiting met de adapter ook nog zorgt voor wat storing of is het volledig beeldscherm gevoelig.

weet ook niet zo goed waar ik precies langs kan gaan om het te laten zien ofzo

groet Joost!

Verwijderd

Als je met een sterke lamp op het scherm schijnt. Zie je dan nog iets?

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-11 21:51

Liveshort

Certified Crazy Person

Of je scherm (de backlit dus zoals hierboven) is aan het overlijden, of er zitten een paar contactjes niet goed. In het tweede geval moet je je laptop even openschroeven en kijken of je er wat aan kunt doen. Doe dit a.u.b. niet als je niet weet wat je aan het doen bent (dus van alles en nog wat losschroeven en dan niet weten waar het terug moet).

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

• ralph0603
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

ralph0603

No pain, no gain..

Ik heb zelf dit probleem (heb ook xxodd) als ik aan het gamen ben,en de system fan op low had staan en vergeet op automatisch had staan. Dus bij mij zou dit bescherming van over verhitting zijn. Misschien dat je cpu te warm wordt. Probeer even te kijken of je laptop niet helemaal onder het stof zit.

• fredgebhard
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18-01-2019
Ik kocht augustus 2010 een Laptop XXODD 880 cu voor 3900 euro in Weesp en het bedrijf ging 3 maanden later failliet.
Reeds 2 x beeldstuurprogram moeilijkheden gehad. Blokjes over beeld en op zwart en dan rechts onderin beeld steeds melding ""Beeldstuurprogamma is defect en is gerepareerd- Nvidia Gforce -" enz...
Dan deed alles het weer, of moest met Herstelschijf weer op gang gebracht worden.
Ik overwinter in Spanje en begin november 2013 weer die melding en beeld BLIJVEND op zwart.
DRIE Spaanse PC reparateurs hebben de XXODD bekeken en men zegt moederbord probleem en dat kunnen ze niet oplossen. Volgens mij hebben ze na opening de Laptop weer snel gedicht.
Wel bedrijf in Nederland kan de videokaart of moederboard nakijken/repareren of er nieuwe inzetten???

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Zou wel eens moeilijk kunnen worden, Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten vind je iig meer info.

Maar zou je meer specificaties van de laptop kunnen noemen? Met name chipset en videokaart.

[ Voor 7% gewijzigd door -The_Mask- op 13-12-2013 00:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-11 12:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica