Ik heb op zowel mijn server als mijn game rig een probleem met mijn geheugen.
In beide gevallen geeft deze aan dat er xxGB inzit maar daarachter staat (xxGB beschikbaar)
In het geval van mijn server is het 4GB (3,25GB beschikbaar)
En bij mijn game rig is het 8GB (7,21GB beschikbaar)
Ik heb dit probleem al een paar keer gehad toen ik nog 4GB in mijn gamerig had maar als ik daarna Windows opnieuw installeerde (zonder hardware veranderingen) had deze wel de volledige 4GB beschikbaar. Tot voor kort had ik een ander moederbord met dezelfde 8GB erop zonder problemen nu heb ik een Asus Sabertooth 990FX en heb ik dit probleem weer.
De specs van mijn server zijn:
MSI 760GM-E51 moederbord
AMD Athlon II X2 250
Corsair ValueRAM 2×2GB DDR3 1333 CL9
De specs van mijn game rig zijn:
ASUS Sabertooth 990FX
AMD Phenom II X4 955 (OC op 2,8GHz)
Corsair XM3 4×2GB DDR3 1333 CL9
Heb op beide systemen met MEMtest al getest en alle DIMM's fucntioneren zoals ze horen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
alvast bedankt.

sorry dat het plaatje zo klein is. Kon zo snel geen betere oplossing vinden dan het plaatje via hyves delen.
In beide gevallen geeft deze aan dat er xxGB inzit maar daarachter staat (xxGB beschikbaar)
In het geval van mijn server is het 4GB (3,25GB beschikbaar)
En bij mijn game rig is het 8GB (7,21GB beschikbaar)
Ik heb dit probleem al een paar keer gehad toen ik nog 4GB in mijn gamerig had maar als ik daarna Windows opnieuw installeerde (zonder hardware veranderingen) had deze wel de volledige 4GB beschikbaar. Tot voor kort had ik een ander moederbord met dezelfde 8GB erop zonder problemen nu heb ik een Asus Sabertooth 990FX en heb ik dit probleem weer.
De specs van mijn server zijn:
MSI 760GM-E51 moederbord
AMD Athlon II X2 250
Corsair ValueRAM 2×2GB DDR3 1333 CL9
De specs van mijn game rig zijn:
ASUS Sabertooth 990FX
AMD Phenom II X4 955 (OC op 2,8GHz)
Corsair XM3 4×2GB DDR3 1333 CL9
Heb op beide systemen met MEMtest al getest en alle DIMM's fucntioneren zoals ze horen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
alvast bedankt.

sorry dat het plaatje zo klein is. Kon zo snel geen betere oplossing vinden dan het plaatje via hyves delen.