Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-06 09:27
Beste tweakers,

Ik heb al tijden nadat mijn pc steeds crashte met 8GB, 2GB eruit gehaald, hierdoor liep mijn pc al een jaar perfect!

Maar tot mijn verbazing kreeg ik een zwart scherm en reageerde mijn pc op geen enkele input meer net, toen heb ik hem uit gezet door de restart knop in te houden. Maar tot mijn verbazing zegt windows nu 6GB (5,5GB usable)

Ligt dat nu toevallig aan een nieuwe update van windows, wat kan dit zijn.

Mijn geheugen bestaat uit 3 2GB sticks van corsair XMS3 1333MHz
moederbord is een asus p7p55d LE

dit moederbord gaat al slecht om met geheugen aangezien het scheinbaar geen 8GB of meer aan kan, maar wat kan ik doen om dit op te lossen?

Mvg,

Cristian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spleethoven
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-01-2024
De onboard videokaart die 512 mb in beslag neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een P55 heeft geen IGP, dus dat zal het niet zijn. Onboard video heeft het ding ook niet. Heb je toevallig een GPU die gebruikt maakt van Turbocache oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
TERW_DAN schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 16:58:
Een P55 heeft geen IGP, dus dat zal het niet zijn. Onboard video heeft het ding ook niet. Heb je toevallig een GPU die gebruikt maakt van Turbocache oid?
Nee ik bezit de ATI Radeon HD5870.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godofal
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

godofal

TACNAYN - destroyer of worlds

heb je het wel eens gechecked vóór de crash?
mijn PC heeft namelijk ook 4GB erin geprikt, maar windows zegt dat er maar 3GB bruikbaar is
volgens een hoop google zoeken komt dat doordat dingen op het moederboard ruimte in beslag nemen, je kon het uitzetten maar weet niet meer hoe, werkte ook niet bij mij
zoek op "*GB usable windows 7" dan vind je het wss wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel eens een BIOS of chipset update gedaan? als die er zijn natuurlijk.

Je wil wel eens met 8gb aan geheugen wat meer ICM voltage gebruiken, daarom denk ik toen je er een uit haalde ging het wel werken.

Doe je updates dan wat meer ICM voltage NIET TE VEEL, prik die andere stick erbij, en kijk of die het doet en dan een geheugen test met memtest86+. Je kan ook eventueel gelijk met ICM voltage beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:05

Shunt

Boe

godofal schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:21:
heb je het wel eens gechecked vóór de crash?
mijn PC heeft namelijk ook 4GB erin geprikt, maar windows zegt dat er maar 3GB bruikbaar is
volgens een hoop google zoeken komt dat doordat dingen op het moederboard ruimte in beslag nemen, je kon het uitzetten maar weet niet meer hoe, werkte ook niet bij mij
zoek op "*GB usable windows 7" dan vind je het wss wel
Je haalt hier een aantal dingen door elkaar. Onder windows X 32 bits heb je een limitatie van 4gb en hierdoor kan je pc meestal slechts gebruikmaken van 3gb geheugen door de dingen die je aan geeft en dan meer omdat een hoop andere dingen in je pc ook geheugen hebben en dus mee doen aan die 4gb max in windows 32 bits.

Als je meer dan 4gb wilt gebruiken heb je dus een 64bits os nodig. Ik denk eerder dat bij de TS het probleem zit in een defect geheugen latje of een limitatie van je moederbord. Ik zou zeggen draai eens een memtest gooi je geheugen balkjes eens door elkaar en zo.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Ik heb 64bits, dus daar zit het probleem niet, ook heb ik al meerdere keren memtest gedraait zo heb ik elke 2gb getest, en met geen enkele was wat mis..

Dat mijn moederbord een limitatie oplegt is ook wel vreemd aangezien ik daarvoor nergens last van had, en ja ik had enkele dagen daarvoor nog gezien dat ik alle 6gb's had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 19:44:
Heb je wel eens een BIOS of chipset update gedaan? als die er zijn natuurlijk.

Je wil wel eens met 8gb aan geheugen wat meer ICM voltage gebruiken, daarom denk ik toen je er een uit haalde ging het wel werken.

Doe je updates dan wat meer ICM voltage NIET TE VEEL, prik die andere stick erbij, en kijk of die het doet en dan een geheugen test met memtest86+. Je kan ook eventueel gelijk met ICM voltage beginnen.
updates ook gedaan, allemaal. en qua 8Gb denk ik ook dat het aan het ICM lag, het enige is dat ze max 1.65V aanraden en ik al op 1.7 draaide, dus durfde niet nog hoger te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk even of er toevallig bij deze optie:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.nirmaltv.com/images/Advanced-Boot-Options.png
Rechtsbovenin een limiet staat weergeven.

Je komt bij deze schermen door in het startmenu in de zoekbalk "msconfig" te typen, gevolgd door een druk op de enter toets.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:11:
Kijk even of er toevallig bij deze optie:
[afbeelding]
Rechtsbovenin een limiet staat weergeven.

Je komt bij deze schermen door in het startmenu in de zoekbalk "msconfig" te typen, gevolgd door een druk op de enter toets.
Danku, hier dacht ik meteen aan, maar zat ik van de week wel in qua een game. toen had ik inderdaad dat aan staan (stond op 2GB) nu staat die uit. Laten we maar eens kijken dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:37

D4NG3R

kiwi

:)

Ik zie het wel vaker gebeuren dat daar plotseling een nummer komt te staan. Hoe? Geen idee, het lijkt soms zelfs te gebeuren op een schone (virusvrije) installatie :S.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CristianSchriev
D4NG3R schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 20:14:
Ik zie het wel vaker gebeuren dat daar plotseling een nummer komt te staan. Hoe? Geen idee, het lijkt soms zelfs te gebeuren op een schone (virusvrije) installatie :S.
Haha en dat was dus het probleem! nu opgelost :)

Binnenkort die 8GB maar laten werken (hopen iig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkcarlaza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-09 20:29
Als je Start klikt en 'resource monitor' typt, dat progsel opent en naar het tabje Memory gaat, dan zie je daar dat alles gewoon in orde is.

Allocated geheugen, toegewezen en dus afgesnoept van je te gebruiken totaal. Dat is dus een ander totaal dan je geinstalleerde geheugen. Als je 5.5GB installeert, dan zou je 5.0GB zien in jouw geval.
Pagina: 1