Huidige generatie consoles de laatste??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nintendo komt dit jaar natuurlijk al met de Wii U maar ik den dat ook Sony en Microsoft snel met hun nieuwe console zullen komen. Volgens dit bericht zal de aankomende generatie tevens de laatste generatie game consoles zijn. Door de komst van onder andere mobiele platformen waarop je tegenwoordig kunt gamen, zouden Nintendo, Sony en Microsoft steeds minder populair worden. Je ziet nu eigenlijk al dat mensen bijvoorbeeld op Facebook spelletjes spelen. Hoe simpel deze games ook zijn, ze zijn wel enorm populair-

Bron http://www.dailynintendo....spelcomputers-de-laatste/

Wat denken jullie? zeiden ze dit niet ook al over de huidige generatie?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OPSLAGHOND
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er is al een topic betreft dit onderwerp: \[PS4/Xbox 3/Wii 2] Volgende generatie consoles

"Ik heb een zak expected goals nog nooit een goal zien maken." - snmght

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Maar zijn vraag gaat niet over de volgende generatie console's, maar welke ontwikkelingen daarna waarschijnlijk zijn. Persoonlijk denk ik dat het vrij lastig is om zover in de toekomst te kijken, maar ik geloof niet dat over een jaar of acht iedereen het ineens prettig vind om met een ipad-achtig device te gaan gamen. Tevens zal een verplichte afhankelijkheid van internet (zowel mobiel als vast) een hoop potentiele klanten afstoten, simpelweg omdat er genoeg landen zijn waar de breedband infrastructuur nog lang niet toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 07:40

SG

SG surft naar info hardewaren

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 17:06:
Nintendo komt dit jaar natuurlijk al met de Wii U maar ik den dat ook Sony en Microsoft snel met hun nieuwe console zullen komen. Volgens dit bericht zal de aankomende generatie tevens de laatste generatie game consoles zijn
http://www.dailynintendo....spelcomputers-de-laatste/

Wat denken jullie? zeiden ze dit niet ook al over de huidige generatie?
Nee, maar der speeld dit mee.
Wat games nodig hebben en hoe ver dit kan schalen.

van 320x240 naar 640x480 is een grote stap. Een grote verbetering.
ModeX vs VGA
en 1920x1080 is een gedetaileerde resolutie mits het sherm groot genoeg is.
Maar je begrijpt dat je niet in het oneindige gaat.
Het voldoet al enig zins. Maar native 1080P renderen is wel gewenst en meer systeem en video mem om wat meer veelzijdigheid kwa content in single frame te tonen.

Je begrijpt dan dat een reso van 8.000.000x 4.000.000 pixel al lang de animo op is.
Ergens bij Ultra HD houd het wel op.

D'r is een grens van bijna foto realistische GFX met deftige reso.
En interactieve omgevingen.
Maar alleen de realistische GFX games leunen hier op.
Abstracte spul is huidige gen al voldoende.

Dus gezien de uitstelling is deze grens al binnen bereik. Mede door Wii en die nieuwe doelgroep die lichtere eisen steld aan games.

bij hardcore realistisch uit ziende en milsim games ligd die grens wat hoger.En daar kan kwa GFX nog wel wat geschaald worden kwa reken kracht.
En kwa interactie kwa fine grain physics kan er meer geschaal nog worden maar daar is ergens ook wel een grens.

Ander voorbeeld de stap van Elite wireframe game naar elite 2 flat shaded. Zeer grote stap.
De RTS stap van 2D naar 3D is groot

DX9 Crysis naar welk ander DX11 game met testalatie. Nou er is vooruitgang maar de kern woord is meer subtiel.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:22

epic_gram

undercover moderator

Er is inderdaad een verschuiving gaande, niet alleen in de gameconsole wereld, maar gewoon met alle electronica. Waar je vroeger bij ieder huishouden een PC, radio en televisie zag staan, zie je over 20 jaar iedereen met een smartphone/tablet achtig iets. Via de de cloud, zoals google nu ontwikkeld met chrome OS kan je door even je tablet op een externe monitor en tobo+muis aan te sluiten en gaan gamen. (soort docking station) Games zijn dan vast ook nog te zwaar voor een tablet, maar berekeningen die je normaal door je CPU laat doen, besteed je dan uit aan een centrale server. Je hebt dus alleen een chip nodig die I/O regelt in je pc/tablet/whatever. Software en multimedia worden allemaal centraal aangeboden, net als nu bijvoorbeeld spotify. Probleem met piraterij ook gelijk opgelost. Je gaat gewoon een bepaald bedrag betalen per maand/jaar om van de rekenkracht en software van een cloud gebruik te kunnen maken. Bedrijven als microsoft en intel moeten nu echt 180 graden draaien willen ze over 20 jaar nog meedoen. Bedrijven als apple, google, spotify, steam en samsung snappen beter waar de toekomst ligt.

De veranderingen in het kort: Alles geintegreerd in 1 apparaat, minder controle over hardware dan je nu hebt. Op dit moment ben ik totaal geen voorstander van een dergelijk systeem, in het kader van privacy. Toch verwacht ik dat het wel deze kant op zal gaan.

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik denk dat in 2018~2022
a) Cloud computing volledig is ingeburgerd
b) Tablets en smartphones krachtiger zijn dan de xBox720 en PS4 die in 2013 gelanceerd worden.

a of b, in beide gevallen is een standalone console met als meerwaarde betere beeldkwaliteit overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:08
Slashdotter schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:23:
Ik denk dat in 2018~2022
b) Tablets en smartphones krachtiger zijn dan de xBox720 en PS4 die in 2013 gelanceerd worden.

a of b, in beide gevallen is een standalone console met als meerwaarde betere beeldkwaliteit overbodig
B: in 2018~2022 gaat er gewoon weer een nieuwe console komen, dit mede omdat een tablet/smarthphone gewoon GEEN mogelijkheid tot koelen heeft, en een console wel. dus daarom zul je ALTIJD hoge clocks kunnen behalen met een console. als je nu even de SGS II neemt, die slaat al rood uit als je op FB zit (tot onplezierig aan toe) dus ik zie hier wel toekomst in, maar als vervanger van een console? denk het niet.

ik ben meer van het idee dat het streaming van games gaat gebeuren, dat jij een kastje koopt (zoals je digitale decorder) Of zelfs integratie in de tv, Dat de graphics berekend worden op de server en dit beeld naar jou TV/Kastje word gestreamed. nu is de wereld gewoon nog niet klaar voor dit systeem, je hebt hier gewoon een hele snelle lijn voor nodig en anders blijf je als iemand uit Zuid afrike (waar internet traag is) altijd gekilled worden door "die hollanders met de snelle verbindingen".

maar ik ben er wel 100% van overtuigd dat de huidige vorm van consoles zoals wij deze kennen klaar is na de komende generatie.

edit: ik heb mijn stukje eens over zitten te lezen en zo haal ik eigenlijk bij eerste argument onderuit, het is ook mogelijk om deze beelden naar een smartphone/tablet te streamen.

[ Voor 6% gewijzigd door jessy100 op 23-01-2012 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 11:57
jessy100 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:01:
[...]

B: in 2018~2022 gaat er gewoon weer een nieuwe console komen, dit mede omdat een tablet/smarthphone gewoon GEEN mogelijkheid tot koelen heeft, en een console wel. dus daarom zul je ALTIJD hoge clocks kunnen behalen met een console. als je nu even de SGS II neemt, die slaat al rood uit als je op FB zit (tot onplezierig aan toe) dus ik zie hier wel toekomst in, maar als vervanger van een console? denk het niet.

ik ben meer van het idee dat het streaming van games gaat gebeuren, dat jij een kastje koopt (zoals je digitale decorder) Of zelfs integratie in de tv, Dat de graphics berekend worden op de server en dit beeld naar jou TV/Kastje word gestreamed. nu is de wereld gewoon nog niet klaar voor dit systeem, je hebt hier gewoon een hele snelle lijn voor nodig en anders blijf je als iemand uit Zuid afrike (waar internet traag is) altijd gekilled worden door "die hollanders met de snelle verbindingen".

maar ik ben er wel 100% van overtuigd dat de huidige vorm van consoles zoals wij deze kennen klaar is na de komende generatie.

edit: ik heb mijn stukje eens over zitten te lezen en zo haal ik eigenlijk bij eerste argument onderuit, het is ook mogelijk om deze beelden naar een smartphone/tablet te streamen.
Probleem van OnLive oplossingen (wat ik verder een prachtig systeem vind, jammer dat het niet in NL werkt) is de input lag/latencie...dat is niet mis en vervelend in spellen zoals GTA en MW3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:08
Cubic X schreef op maandag 23 januari 2012 @ 09:11:
[...]

Probleem van OnLive oplossingen (wat ik verder een prachtig systeem vind, jammer dat het niet in NL werkt) is de input lag/latencie...dat is niet mis en vervelend in spellen zoals GTA en MW3.
vandaar mijn argument " nu is de wereld gewoon nog niet klaar voor dit systeem, je hebt hier gewoon een hele snelle lijn voor nodig en anders blijf je als iemand uit Zuid afrike (waar internet traag is) altijd gekilled worden door "die hollanders met de snelle verbindingen"."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
Opzich zal de grafische innovatie op een gegeven moment wel afzwakken, maar er valt nog veel te winnen met AI en physics. De beperkende factor daarin is rekenkracht. Die blijft wel groeien dus ik denk/hoop dat we straks heel natuurlijke reagerende bots in games hebben en dat de phyics (dingen stukgooien, waterbewegingen e.d.) steeds natuurgetrouwer worden. Tot het moment dat we holodecks krijgen en "aanraakbare" hologrammen.

De innovatie van games stopt echt niet na de komende generatie consoles.
Slashdotter schreef op maandag 23 januari 2012 @ 01:23:
Ik denk dat in 2018~2022

A klopt. Daarom kunnen games beter gestreamed worden. Dan zijn we van optische schijven af.
B klopt ook. De huidige telefoons zijn net zo krachtig als de PS2/Xbox. Het is logisch dat chips kleiner en zuiniger worden. Dat is al 30 jaar zo. De kracht die nu in een rekenmachine zit, zat 15 jaar geleden in een supercomputer (bij wijze van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
grafisch is er uiteindelijk inderdaad weinig meer mooier te maken en innovatie zal wel belangrijker worden, neem de Wii U welke grafisch ook niet sterker dan de PS3 zal worden maar wel een nieuwe manier van gamen meebrengt.
Pagina: 1