VPN van KPN glasvezel naar KPN glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• ariantje1991
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-02 19:46
Nu KPN met de mooie snelheidsverhoging is gekomen vind ik VPN steeds interessanter worden.
Mijn broer en ik hebben dus allebei KPN glasvezel 100/100 mbit en is de bedoeling deze netwerken aan elkaar te koppelen alsof het bij je thuis is.

Het grote nadeel van KPN is, dat ze de slechtste routers ooit meegeven die niet te vervangen zijn voor een andere. Aan de router is bijna niets aan in te stellen, zelfs niet de ip range welke dus aan beide kanten 192.168.2.x is.

Mijn vraag aan jullie is dus, is een VPN mogelijk met een flinke snelheid, betrouwbaarheid en te doen voor een leek (mijn broer).

Het VPN moet gewoon altijd werken, zonder een inlog procedure. Ik wil ook dat het VPN met 500mbit kan bestanden sturen/streamen (KPN komt binnenkort met 500\500 mbit).

Het beste lijkt mij 2 routers aan elkaar koppelen met een router zoals de DrayTek Vigor 2130, alleen is het probleem dat wij de routers van KPN voor de DrayTek routers moeten hebben.

Uiteindelijk is het de bedoeling dat op 1 locatie een server staat en deze te gebruiken is zoals deze bij je thuis staat.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

[ Voor 7% gewijzigd door ariantje1991 op 20-01-2012 13:48 ]

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:38
Is het mogelijk de DrayTek achter de KPN router in de DMZ te zetten?

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

My-life schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:39:
Is het mogelijk de DrayTek achter de KPN router in de DMZ te zetten?
Ik neem aan van niet, het zullen Experiaboxen zijn waar ik er thuis ook een van heb (weliswaar voor ADSL). Deze kunnen wel NAT, maar geen full blown DMZ.

Je kunt waarschijnlijk wel tussen die Drayteks een VPN opbouwen als je op beide Experiaboxen de NAT instellingen goed toepast.

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• ariantje1991
Andere router aan KNP router hangen

In dit topic was het ook al niet zo'n succes dus ik ga er vanuit van niet. Al heb ik hier zelf niet het meeste verstand van.

Als het werkend te krijgen is zal de VPN van zo'n draytek dan bijvoorbeeld echt kunnen 500mbit halen?

[ Voor 37% gewijzigd door ariantje1991 op 20-01-2012 13:49 ]

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-02 19:30

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

ariantje1991 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 13:41:
Andere router aan KNP router hangen
Als het werkend te krijgen is zal de VPN van zo'n draytek dan bijvoorbeeld echt kunnen 500mbit halen?
Ik gok van niet. Thuis routers halen vaak niet eens 500Mbps aan routing, laat staan als ze die hoeveelheid ook nog een moeten versleutelen voor de VPN.

Misschien dat je 100Mbps haalt, en dan mag je al blij zijn :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

• ariantje1991
Ik hoef ook niet Ipsec ofzo te doen PPTP is ook goed :p
Dat scheelt toch al een hoop aan snelheid? Tevens kan de router gegarandeerd 800 Mbps routeren.
Pagina: 1