Andere router aan KNP router hangen

Pagina: 1
Acties:

• hugohugohugo
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-11-2025
hoi hoi,

Heb zelf een nieuwe routeer gekocht aangezien mijn KPN routeer niet op en top is.
Nu heb ik even een vraag over de aansluiting.

KPN router DHCP en zit op 192.168.2.254.

Nu heb ik een TP-link routeer gekocht.
Wat moet ik in de TP link router nu instellen? DHCP uit, en moet ik nog iets doen met ip range?

Dan gaat er neem ik aan een lan kabel van KNP 1 naar WAN TP-link?

Bedank alvast

• PaulEm
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik weet niet hoe het met die KPN routers zit, maar wellicht kun je deze in Bridged mode zetten en vervolgens je TP link router DHCP etc. laten afhandelen.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

standaard: KPN lan naar TP-link WAN. DHCP-server bij de TPlink aan en zorgen voor de juiste DHCP instelling op de WAN poort.

Eventueel in de KPN router, de TP-link router in DMZ zetten, en dan de TPlink router een statisch IP laten toewijzen.

Een belangrijkere vraag is echter waarom je KPN router niet zo geweldig is? mis je functionaliteit of is de performance van het apparaat niet om over naar huis te schrijven?

-_-

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

VPN IP range conflict

Ook info over extra router toevoegen :)

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• hugohugohugo
De bereikbaar van het mijn KPN Experia Box, TG789vn is echt een drama helaas kan ik in de KNP router ook niet veel veranderen zoals er een Briged van manken.
Daarnaast zitten in de router geen functionaliteit van streamen en file support.

Heb hier en daar wel wat routers aangesloten maar DMZ gaat me net iets te ver.
Hoe krijg ik de DHCP instellingen op de WAN port van TPlink?

• hugohugohugo
Klinkt niet leuk..

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
M2M schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 22:23:
standaard: KPN lan naar TP-link WAN. DHCP-server bij de TPlink aan en zorgen voor de juiste DHCP instelling op de WAN poort.

Eventueel in de KPN router, de TP-link router in DMZ zetten, en dan de TPlink router een statisch IP laten toewijzen.
Dat is nou juist een goed voorbeeld van wat je beter niet kunt doen. Op deze manier creëer je een dubbele NAT situatie, in de meeste gevallen al niet bevorderlijk voor je verbinding maar met een KPN router ( :/ ) kun je maar beter helemaal geen risico nemen.

@TS: Schakel, zoals je al aangeeft DHCP uit in de TP-Link. Zet het LAN ip van de TP-Link in dezelfde reeks als de KPN router maar wel een adres dat niet via DHCP wordt uitgedeeld. (192.168.2.253 voor het gemak)

Sluit met een kabel een LAN poort van de KPN router aan op een LAN poort van je TP-Link. Laat de WAN poort gewoon leeg. Nu kun je de TP-Link gebruiken als switch / access point. Voor zaken als Port Forwarding moet je in je KPN modem zijn.

• hugohugohugo
Joolee schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:10:
[...]

Dat is nou juist een goed voorbeeld van wat je beter niet kunt doen. Op deze manier creëer je een dubbele NAT situatie, in de meeste gevallen al niet bevorderlijk voor je verbinding maar met een KPN router ( :/ ) kun je maar beter helemaal geen risico nemen.

@TS: Schakel, zoals je al aangeeft DHCP uit in de TP-Link. Zet het LAN ip van de TP-Link in dezelfde reeks als de KPN router maar wel een adres dat niet via DHCP wordt uitgedeeld. (192.168.2.253 voor het gemak)

Sluit met een kabel een LAN poort van de KPN router aan op een LAN poort van je TP-Link. Laat de WAN poort gewoon leeg. Nu kun je de TP-Link gebruiken als switch / access point. Voor zaken als Port Forwarding moet je in je KPN modem zijn.
Dank je wel, morgen komt die binnen dan ga ik er mee aan de slag! Bedankt

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
hugohugohugo schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 18:52:
[...]

Dank je wel, morgen komt die binnen dan ga ik er mee aan de slag! Bedankt
Uhh op deze manier gebruik je je nieuwe router gewoon als switch niks mis mee maar geeft geen enkele toegevoegde functionaliteit terwijl je daar wel naar op zoek bent.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• hugohugohugo
@forgmen, uhm.. dat is wel bagger dan.. hoe ik het lees is het eigenlijk gewon een mis koop en zit ik vast met me KPN router

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 20-02 12:51

M2M

medicijnman

Joolee schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:10:
[...]

dat ligt geheel aan de situatie. Als performance niet het probleem is maar QOS (bijvoorbeeld) wel zit je vast aan een dubbele router config. Zeker als het apparaat van KPN niet in modem mode te zetten is.

Als je DHCP in de tweede router uitzet maak je eigenlijk een switch van je (dure) router. Ook zonde.

Dan nog een situatie 2:
Als performance een issue is heeft het geen zin om een switch te maken van je tweede router. Daar zit de bottleneck niet. Switchen kan een router prima. Routeren niet, dat je nog steeds door het KPN geval af laat handelen.
Niet altijd is het mogelijk om zo'n apparaat van een ISP in modem mode te zetten. Om de performance maximaal te laten zijn als je een tweede snellere router hebt, gooi je de tweede router in de DMZ van de eerste en laat je het zware routerwerk afhandelen door de tweede router.

@TS:
Check anders even of je KPN geval in modem mode kan. Eventueel even googlen. Maak screenshots van de huidige settings zodat je de boel altijd naar default kan terugzetten :) (*hint uit eigen ervaring ;))

Mocht je dat niet kunnen en google verteld je dat de helpdesk van KPN dat wel kan, bel dan even de helpdesk :).

-_-

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 17:36

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Minor titelchange. Het is router, en niet routeer. Dat is een eerste persoons enkelvoud vervoeging van het werkwoord routeren. (als je dat al een werkwoord mag noemen in NL :P )

Hoe dan ook: Probeer wel wat minder typefouten te maken. Dat maakt het voor ons makkelijker en prettiger om te lezen :)

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
hugohugohugo schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 16:33:
@forgmen, uhm.. dat is wel bagger dan.. hoe ik het lees is het eigenlijk gewon een mis koop en zit ik vast met me KPN router
Klopt inderdaad. Zoals M2M aangeeft kun je wel je TP-Link als "DMZ" instellen in het KPN modem en het NAT werk overlaten aan je TP-Link maar ik verwacht niet dat dat een bottleneck gaat verhelpen. Je ADSL verbinding is waarschijnlijk niet snel genoeg om een efficientere/betere router nodig te hebben. Het enige voordeel dat het toevoegen van de TP-Link gaat geven is een (veel) beter draadloos netwerk en waarschijnlijk ook een sneller bedraad netwerk (zeker als je een versie met Gigabit poorten neemt)

Het grootste probleem van de KPN routers is dat ze simpelweg bagger NAT werk verrichten waar je meestal tegenaan loopt als je online gaat gamen. Ik weet niet of denk niet dat dit verholpen wordt als je je TP-Link als DMZ instelt omdat het ook niet helpt om je game console als DMZ in te stellen.
Pagina: 1