Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Gezocht: Nieuw systeem met voldoende uitbreid mogelijkheden.

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views

• 0xygen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-11 09:58
Beste Tweakers,

Na een trouwe dienst van 3,5 jaar, heb ik doen besluiten dat mijn macbook plaat gaat maken voor een PC.
Deze beslissing gaat me enigszins wel aan mijn hart, maar voor het geld wat ik beur voor mijn macbook, kan ik een vele malen betere PC van samenstellen.

Wat is voor mij een goede samenstelling?
Als ik kijk naar een best buy, weet ik niet of deze helemaal overeen komen met mijn eisen..

Mijn eisen zijn:
-budget 750,- (kaal, zonder besturingssysteem, beeldscherm etc.)
-prima game prestatie
-minimaal 8 GB ram
-Ik wil er goed video op kunnen bewerken (AVID & Adobe)
-Mogelijkheid om veel uit te bereiden (denk ik aan: bijprikken RAM, extra schijven, extra videokaart)
-Ik wil in de toekomst 3 schijven RAID 0 laten draaien (maar ik begin met 1 schijf om budget technische redenen)
-USB 3.0

dus, Ik heb op dit moment 750 euro te besteden. over 3 maanden heb ik weer 400 euro beschikbaar om te investeren in mijn PC.

Wie kan mij helpen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

*LET OP* - Wat moet ik kopen
Het algemeen beleid

En T.net heeft bijna elke maand wel 3 of 4 systemen op de Frontpage staan; heb je daar al naar gekeken?

/edit: het is wat lastig om met 1 disk te beginnen en daar later RAID0 van te maken; je zal dan mogelijk alles opnieuw moeten installeren :)

[ Voor 26% gewijzigd door MAX3400 op 19-01-2012 22:39 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• 0xygen
Beste MAX3400

Bedankt voor je snelle reactie.
Ik heb de best buy systemen zeker allemaal goed bekeken en bestudeerd.
Helaas ben ik daar niet uit gekomen omdat ik wat specifieke eisen stel.

Het her-installeren na een pc na de upgrade vind ik geen probleem (ik draai sowieso een back-up extern).
Het kost dan ter zijner tijd de nodige tijd, maar dat vind ik niet erg.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 19:30

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ok, maar doe eens een boodschappenlijstje posten waarvan jij denkt: hiermee denk ik te kunnen doen wat ik heb beschreven in de startpost. Dan zullen er mogelijk andere Tweakers zijn die daar op/aanmerkingen op hebben en misschien de goede kant op sturen.

Let even op je videobewerking; misschien is het zinvol om uit te zoeken of deze applicaties ook hardware-encoding/decoding ondersteunen. En zo ja, dat je daar dan rekening mee houdt als je bijvoorbeeld een GPU uitzoekt.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
[BBG aanschaf] Workstation

of

[BBG Aanschaf] Gamesysteem

Het lijkt er op dat je gewoon kunt gaan voor de BBG gamesysteem van Januari, maar een 2500k of 2600k en bijbehorend moederbord moet nemen. Maar ja, gebruik 1 van die twee topics daarvoor.

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 09:57
wil er wel eentje voor je samenstellen.
alleen ik ga nu slapen.
dus als je wil dat ik een goedkoop maar toch goed systeem voor je samenstel DM of profiel react je maar even :)
hoor nog wel van je,................... hopelijk :P

Met vriendelijke groet, Max van den Berg

• 0xygen
Helemaal top allemaal.

Ik ben bezig met een lijstje te maken (ik hoop die vanavond nog te posten)
En dan ga ik ook lekker mijn bed opzoeken.

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Post het dan wel gewoon in een van de BBG topics, die zijn daarvoor en dan krijg je gewoon professioneel advies van verschillende mensen. Via DM is leuk maar dan weet je nooit zeker of je ook echt goed advies krijgt. Als ik jou was zou ik naar het BBG Workstation topic gaan gezien je eisen meer in die richting zullen zitten.

Het is niet de bedoeling dat iedereen zijn eigen topic aan maakt, zeker als het om relatief standaard systemen gaat.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• 0xygen

Verwijderd

Welkom op GoT :w

Losse "welke moet ik kopen?" topics zijn niet meer toegestaan op GoT, lees hiervoor *LET OP* - Wat moet ik kopen.

Dit betekent niet dat de vraag niet is toegestaan, je bent vrij om advies te vragen in de daarvoor bestemde (N)BBG topics, deze kun je vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dicht. Maar zoals hierboven aangegeven ben je vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.