Ok, ik heb de kriebels weer.. ik moet weer wat dingen veranderen in mijn "Home Cinema" situatie. Ik weet het alleen even niet meer, ook omdat ik niet weet wat ik wil gaan vervangen (first world problems)
Op zich ben ik tevreden over wat ik nu heb staan:
*Synology NAS, DS211J
*Humax 5200c
*AC Ryan PLAY!ON HD MINI 2
*Playstation 3
*LG 42PQ3000 (HD Ready, een oudje)
*Een PC om te downloaden en er staan wat VM's op om mee te knutselen
TV kijken en opnemen gaat via de Humax.
Films en series kijken doe ik via de AC Ryan
Gamen (heel soms) doe ik met de PS3
Streamen van SopCast doe ik via de PC en PS3
De NAS is het "hart" van mijn netwerk, daar staan alle bestanden e.d. op.
Wat zou ik nu willen..
Een apparaat waarmee ik TV kan opnemen (direct naar de NAS het liefst)
Waarmee ik direct van mijn NAS films en series kan kijken
Waarmee ik uitzendinggemist/RTL gemist kan kijken
Waarmee ik kan downloaden
Waarmee ik SopCast kan streamen
Wat ik wil is er nog niet, dat weet ik. Maar hoe kom ik het dichtste in de buurt?
Een nieuwe TV komt er sowieso wel dit jaar, neem ik er dan 1 met DLNA, ga ik dan direct streamen vanaf mijn NAS? Dan elimineer ik de AC Ryan.
Als ik er een neem waar je je smartcard in kan steken, elimineer ik de Humax.. maar dan kun je weer niet opnemen.
Iets met Plex icm iPhone/iPad (daar hoor ik collegae over dat dat de bomb is) maar daar heb ik me nog niet in verdiept en ben ook niet zo'n fan van Apple. Maar als het is wat ik zoek... dan ben ik bereid om over te stappen
Of toch een HTPC? Ik heb al een PC, er hoeft alleen een ander videokaartje in (HDMI uit), dan moet ik wel weer dure TV kaarten aanschaffen om op te nemen en TV te kijken. Een beetje knappe kast kost ook niet weinig.. En ik twijfel of dat ook wel lekker werkt (ook voor het vrouwtje
)
Budget is ongeveer € 1000,-
Zijn er ontwikkelingen in de markt waar ik misschien nog niet van weet? Heeft iemand tips? Ik weet het niet meer
Ik was druk in verwachting van de [Mediaplayer] Conceptronic YuiXX maar helaas..
Op zich ben ik tevreden over wat ik nu heb staan:
*Synology NAS, DS211J
*Humax 5200c
*AC Ryan PLAY!ON HD MINI 2
*Playstation 3
*LG 42PQ3000 (HD Ready, een oudje)
*Een PC om te downloaden en er staan wat VM's op om mee te knutselen
TV kijken en opnemen gaat via de Humax.
Films en series kijken doe ik via de AC Ryan
Gamen (heel soms) doe ik met de PS3
Streamen van SopCast doe ik via de PC en PS3
De NAS is het "hart" van mijn netwerk, daar staan alle bestanden e.d. op.
Wat zou ik nu willen..
Een apparaat waarmee ik TV kan opnemen (direct naar de NAS het liefst)
Waarmee ik direct van mijn NAS films en series kan kijken
Waarmee ik uitzendinggemist/RTL gemist kan kijken
Waarmee ik kan downloaden
Waarmee ik SopCast kan streamen
Wat ik wil is er nog niet, dat weet ik. Maar hoe kom ik het dichtste in de buurt?
Een nieuwe TV komt er sowieso wel dit jaar, neem ik er dan 1 met DLNA, ga ik dan direct streamen vanaf mijn NAS? Dan elimineer ik de AC Ryan.
Als ik er een neem waar je je smartcard in kan steken, elimineer ik de Humax.. maar dan kun je weer niet opnemen.
Iets met Plex icm iPhone/iPad (daar hoor ik collegae over dat dat de bomb is) maar daar heb ik me nog niet in verdiept en ben ook niet zo'n fan van Apple. Maar als het is wat ik zoek... dan ben ik bereid om over te stappen
Of toch een HTPC? Ik heb al een PC, er hoeft alleen een ander videokaartje in (HDMI uit), dan moet ik wel weer dure TV kaarten aanschaffen om op te nemen en TV te kijken. Een beetje knappe kast kost ook niet weinig.. En ik twijfel of dat ook wel lekker werkt (ook voor het vrouwtje
Budget is ongeveer € 1000,-
Zijn er ontwikkelingen in de markt waar ik misschien nog niet van weet? Heeft iemand tips? Ik weet het niet meer
vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels