Stabiel moederbord 2500k overclock

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views

• Mitchell-CWD
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-02 12:08
Beste tweakers,

Na het lezen van vele reviews etc heb ik mijn moederbord-keus beperkt tot drie.

Dit wordt mijn eerste systeem dat ik echt 100% zelf ga maken en heb dus weinig evaring met verschillende moederborden/merken.

De specs van deze moederborden zijn nagenoeg gelijk, wat dus ook de reden is dat ik het een moeilijke keus vind.

Ik ben van plan mijn 2500k over te clocken tot 4.0-4.5Ghz. Aangezien de specs vergelijkbaar zijn, hebben jullie een voorkeur welk bord/merk het best is en het meest stabiel voor een overklok als deze? Of natuurlijk nog mooier: heeft iemand ervaring met één van deze moederborden?

- ASUS P8Z68-V LX
- GIGABYTE GA-Z68AP-D3
- ASRock Z68 Pro3

Alvast bedankt!

Steam: mitchell99 - GTA V Social Club: MitchellFR - Overwatch/HotS/SC2 Battle.net: HunteR#1963

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

De asrock heeft minder pci/pci-e sloten als de rest,
En daarnaast is er eigenlijk geen enkel reëel verschil,
Of je nu een Gigabyte kiest of een Asus, het maakt uiteindelijk niks uit.
Maar persoonlijk ben ik een ASUS-fanboy. ;)

En succes met de 'ontmaagding' :p

[ Voor 7% gewijzigd door Achilles op 18-01-2012 22:46 ]

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

Verwijderd

De Asrock en Gigabyte zijn een veel betere keuze dan de Asus. VRM koeling en VRM's zelfs zijn bij de Asus veel minder.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 22:51:
De Asrock en Gigabyte zijn een veel betere keuze dan de Asus. VRM koeling en VRM's zelfs zijn bij de Asus veel minder.
VRM-heatsinks vormen anders niet zo'n geweldig verschil, al was het maar omdat alleen in theorie 29Ampere door het mobo gaat O-) .

Maar mocht het per ongeluk wel zijn(het lijkt me onwaarschijnlijk dat je echt zoveel aan die heatsinks hebt bij een oc van max 4.5ghz) dan denk ik dat de Gigabyte de beste keus is.
Met beide haal je met gemak de 4.5ghz
Overigens is het uefi bios van de asus wel makkelijker voor de beginner.

[ Voor 8% gewijzigd door Achilles op 18-01-2012 23:43 ]

Verwijderd

Achilles schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:12:
[...]

VRM-heatsinks vormen anders niet zo'n geweldig verschil, al was het maar omdat alleen in theorie 29Ampere door het mobo gaat O-) .
Ik volg je niet, hoe kom je zo bij 29A? Maar 29A is vrij weinig, je moet hier makkelijk over komen.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:21:
[...]

Ik volg je niet, hoe kom je zo bij 29A? Maar 29A is vrij weinig, je moet hier makkelijk over komen.
Offtopic, daar waren we toch al uit..hier , was onduidelijke TS, maar de boodschap daarop was compleet

[ Voor 7% gewijzigd door Achilles op 18-01-2012 23:42 ]

Verwijderd

Dat is iets anders en niet van toepassing hier. ;)

Dat gaat over een spanning van 12V dan is de stroom in meer dan 99,99% van de gevallen lager dan 2A. Nu gaat het over een CPU spanning van iets meer dan 1V, waardoor de stroom zelfs richting de 100A kan gaan met een grote overklok.

• Achilles

Achilles

Koning van de Myrmidonen

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:34:
Dat is iets anders en niet van toepassing hier. ;)

Dat gaat over een spanning van 12V dan is de stroom in meer dan 99,99% van de gevallen lager dan 2A. Nu gaat het over een CPU spanning van iets meer dan 1V, waardoor de stroom zelfs richting de 100A kan gaan met een grote overklok.
Hoe lager het voltage hoe hoger het ampare (klopt, |:( erg stom van me) 1v 95w, het zal toch ergens vandaan moeten komen.

Dan nog blijf ik erbij dat de vrm niet het grootste verschil is dat ik tussen de mobo zou zien.

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Als het om overclockbaarheid van moederborden gaat maken VRM's wel veel verschil.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Achilles schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 23:41:
[...]

Hoe lager het voltage hoe hoger het ampare (klopt, |:( erg stom van me) 1v 95w, het zal toch ergens vandaan moeten komen.

Dan nog blijf ik erbij dat de vrm niet het grootste verschil is dat ik tussen de mobo zou zien.
Afbeeldingslocatie: http://media.bestofmicro.com/5/6/225690/original/burned_asrock_p55-pro.jpg

''Neuh VRM koeling is niet zo belangrijk''

• Ensinker
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:11
Ik heb zelf gekozen voor de Asus P8Z68-V/GEN3 mede op basis van de overklock resultaten uit deze review
Hierin testen ze de deluxe versie, maar de P8Z68-V is enkel minder uitgebreid kwa opties.

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-02 18:03
Gilly schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:36:
Ik heb zelf gekozen voor de Asus P8Z68-V/GEN3 mede op basis van de overklock resultaten uit deze review
Hierin testen ze de deluxe versie, maar de P8Z68-V is enkel minder uitgebreid kwa opties.
Jammer, de gigabyte heeft toch wel wat meer phases voor de cpu.

Verwijderd

Meer hoeft niet beter te zijn.

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:49

Edmin

Crew Council

get on my horse!

**LET OP** Welk moederbord moet ik kopen?

Daar staat alles wat je moet weten over deze kwestie. Dit topic wordt gesloten, omdat we niet aan aankoopadvies doen in losse topics. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.