Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mening gevraagd over deze desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 474 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc en nu kwam ik onderstaande aanbieding tegen. Dit leek mij een zeer geschikte aanbieding (deze pc kost 789,-), maar misschien zie ik iets over het hoofd. Vandaar dat ik hier om wat expertise vraag.

Alvast vriendelijk bedankt.

Intel Core i7 2600K "Sandy"
(4x 3.40GHz)
Socket 1155 | CPU Speed 4x3,40GHz
(Turbo 3,8GHz)

Nvidia GeForce® GTX560 2048MB PCI-e Card
16 GB RAM DDR3 4 Module Kingston
Mainboard ASUS P8Z68-V LX, Z68
(Sound, G-LAN, SATA3, USB 3.0)
1000GB SATA-3 Seagate 7200/32MB
22x DualLayer DVD±RW SATA
8 Channel High Definition Audio
DSL Ready Gigabit Ethernet LAN
Cardreader | Ankermann 905 o.F. Case
SILENT Cooler INTEL Box
Netzteil 80+ BeQuiet 450 Watt

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:26

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Lees eerst *LET OP* - Wat moet ik kopen eens zou ik zeggen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 11:32

Pixeltje

Woo-woohoo!

Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:03:
Goedemiddag,

Ik ben op zoek naar een nieuwe pc en nu kwam ik onderstaande aanbieding tegen. Dit leek mij een zeer geschikte aanbieding (deze pc kost 789,-), maar misschien zie ik iets over het hoofd. Vandaar dat ik hier om wat expertise vraag.

Alvast vriendelijk bedankt.

Intel Core i7 2600K "Sandy"
(4x 3.40GHz)
Socket 1155 | CPU Speed 4x3,40GHz
(Turbo 3,8GHz)

Nvidia GeForce® GTX560 2048MB PCI-e Card
16 GB RAM DDR3 4 Module Kingston
Mainboard ASUS P8Z68-V LX, Z68
(Sound, G-LAN, SATA3, USB 3.0)
1000GB SATA-3 Seagate 7200/32MB
22x DualLayer DVD±RW SATA
8 Channel High Definition Audio
DSL Ready Gigabit Ethernet LAN
Cardreader | Ankermann 905 o.F. Case
SILENT Cooler INTEL Box
Netzteil 80+ BeQuiet 450 Watt
Een en ander is wat vreemd geformuleerd, maar denk dat het een nette PC is voor het geld.

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, ik heb dit topic inderdaad niet juist geplaatst.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Prima PC, voor deze prijs. Maar volgens mij is dit zelf ook wel in perspectief te plaatsen met de BBG's of de Pricewatch.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Hij is wel heel goedkoop... Maar ziet er prima uit!

• T-CM11
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Beatboxx schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:27:
Hij is wel heel goedkoop... Maar ziet er prima uit!
En idem!

Al vind ik een 450 W PSU een beetje op het randje (als je later extra HDDs steekt en een meer stroomzuipende videokaart) ;)

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10 09:21
Hoi TS,

Ik had tijd te veel en ik dacht ik zal je eens wat inlichten

RAM
Mij lijkt 16 GB RAM een beetje veel, verwacht niet dat je hier iets aan hebt. Ik zou besparen op 4x2GB en dan de manier zoals MrJayMan vermeld hierboven.

Ik ben zelf een grote fan van de hexa-core AMD processor. Dit betekend wel dat je je moederbord en koeler zal moet aanpassen natuurlijk

SATA3 en USB3
Zorg er natuurlijk ook voor dat je mobo SATA-3 en USB3 ondersteund, aangezien ik aan neem dat dit binnenkort de standaard gaat worden. Ook is het belangrijk om te kijken naar overclock functies.
(Altijd handig als je hier een keer mee wilt experimenteren, dan is het ook wellicht handig om voor overclockbare RAM rimmetjes van bijvoorbeeld corsair te kiezen)

SSD (Solid State Drive)
Misschien is een SSD-SATA3 van 120GB een goede toevoeging aan je set-up.
OCZ SSD Vertex 3 2,5" 120GB VTX3-25SAT3-120G
Goede SSD voor een mooie prijs en meer dan genoeg ruimte om al je veel gebruikte software op te zetten. Ik raad wel af om ook je spellen hierop te zetten.
  • Folder Redirection
Ik neem aan dat je Windows 7 gebruikt. Dan raad ik aan om nog een HDD (grote is gebaseerd op hoeveel data je denkt te gaan hebben, ik doe zelf ook aan videobewerking en ik kom al snel aan 2TB die ik nodig heb om al de samples/clips/audio en renderred files op te slaan + de games die ook steeds meer ruimte in beslag gaan nemen) erbij te kopen en alles in je C:/Users map te veranderen naar D:/Users. Dit kan je doen door de eigenschappen van de folder te bekijken en alle locaties te verwijderen en slechts de D:/Users/submap map toe te voegen.
  • Opslaan van data
Als je bijvoorbeeld steam gebruikt is het zoiezo handig om deze op D:/ te installeren. Steam heeft namelijk geen optie om de applicatie op C:/ te installeren en de games op D:/. Dit heeft Origin bijvoorbeeld weer wel.

Ik hoop dat steam hier snel mee komt, want het opstarten van steam duurt soms erg lang als je het vergelijkt met de rest van de applicaties die op je SSD staan.
  • AppData
Zeker Appdata is een map die je graag van je C:/ af wilt hebben als je een SSD hebt. Deze kan bijvoorbeeld steam ook weer heerlijk volduwen met installatiedata.

Afbeeldingslocatie: http://rdp.bielie.nl/pictures/ok.bmp
Hierdoor hoef je geen rekening te houden met het opslaan van bestanden op de juiste locatie.

CPU
Processor AMD Phenom II X6 1100T AM3 Black Box

GPU
Een videokaart van 430,- is ook wel een prijs waar je u tegen zegt. Deze voldoet ook wel aan jou eisen denk ik.

VGA Sapphire Radeon HD6970 2GB

Als ik mocht kiezen zou ik voor een gpu onder de 200,- gaan.

VGA Sapphire Radeon HD6870 1GB

Conclusie
Besparen op dingen die je niet 'echt' nodig hebt maakt ruimte voor dingen die je echt gaat missen qua prestaties. (Denk aan de SSD)

Over je vraag die ging over een assemblage winkel. Zie http://cdromland.nl/ (Contact in het groene menu)
De TD daar doet hier nog steeds aan als je ze een duidelijke mail of een duidelijk belletje geeft.

Ik heb zelf nog nooit zon pc laten bouwen :) Dat doe ik liever zelf maar een vriend van me heeft dat wel laten doen en ziet er piekfijn uit :)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Kwam deze pc (zie link) ook tegen, lijkt mij ook wel geen verkeerde pc.

http://norrod.nl/computer...b_2tb_gtx560/details.aspx

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:33

-36-

Trust me. I'm an amateur

Zou dan toch eerder voor die eerste pc gaan, Medion is lastig te zeggen wat de kwaliteit van de onderdelen is. Terwijl die 1e pc uit behoorlijke componenten bestaat. Vooral een goede voeding en moederbord is toch wel erg belangrijk voor een stabiele PC

[ Voor 115% gewijzigd door -36- op 19-01-2012 18:57 ]

• F.West98
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:05

F.West98

Alweer 16 jaar hier

Idd, beetje veel RAM, te zwakke voeding, net op t randje, 2TB HDD is beter, en nu niet zo heeeel veel duurder.
Misschien SSD erbij, maar dan een Crucial m4 128GB, Vertex heeft een onbetrouwbare controller...

2x Dell UP2716D | R9 7950X | 128GB RAM | 980 Pro 2TB x2 | RTX2070 Super
.oisyn: Windows is net zo slecht in commandline als Linux in GUI

Verwijderd

Hetzelfde als Aanschaf krachtige game-pc...Niet dubbelposten graag ;)

Losse aankoopadviestopics zijn namelijk niet meer toegestaan op GoT. Daarvoor hebben we de BBG-aanschaftopics. [BBG Aanschaf] Gamesysteem is het meeste geschikt geloof ik.

Dit topic gaat echter op slot.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.