Toon posts:

Aanschaf krachtige game-pc

Pagina: 1
Acties:
  • 479 views

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik ga een nieuwe pc kopen. De bedoeling is om met deze PC de zware games en wat videobewerking te doen. Nu heb ik op internet een mooie aanbieding gezien, via Pricewatch heb ik geprobeerd om de componenten in mijn wensenlijst te zetten. Nu kan ik niet exact de componenten vinden. Daarom hieronder een lijst met de componenten. De prijs van deze pc is 789,- euro. Dit lijkt me een redelijke prijs voor deze PC, graag hoor ik ook de mening van de "experts" hier. Zie ik misschien wat over het hoofd?

Processor: Intel Core i7 2600K
Videokaart: Nvidia GeForce® GTX 560 2048MB
Intern Geheugen:16 GB RAM DDR3 4 Module Kingston
Moederbord: ASUS P8Z68-V LX
Harde Schijf: 1000GB Hard Drive SATA-3 | 7200rpm | 32 MB cache
Voeding: 450 Watt LowNoise be quiet! System Power 80Plus 450W ATX 2.2
Cardreader: 52 in 1 Cardreader Internal Multicardreader
Dvd-Speler: 22x DVD±RW Writer Dual Layer Dual Layer DVD±R 22x 22x S-ATA
INTEL Socket 1155 Box CoolerSocket 1155 | INTEL certified

Alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
ja excuus topic weer verkeerd geplaatst. hoe kan ik mijn eigen topic verwijderen?

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

tip: bezuinig op CPU (neem een AMD +3 GHz 6core-iets) en gebruik vier x 4 dimms geheugen (zodat dual channel, unganged werkt) met 16gb ram totaal (lagere timings=beter). Vervolgens GTX 580 twin frozr2 videokaart en je kan games voluit draaien.

d:)b :henk d:)b

• Bielie993
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-10-2025
Hoi TS,

Ik had tijd te veel en ik dacht ik zal je eens wat inlichten :)

RAM
Mij lijkt 16 GB RAM een beetje veel, verwacht niet dat je hier iets aan hebt. Ik zou besparen op 4x2GB en dan de manier zoals MrJayMan vermeld hierboven.

Ik ben zelf een grote fan van de hexa-core AMD processor. Dit betekend wel dat je je moederbord en koeler zal moet aanpassen natuurlijk :)

SATA3 en USB3
Zorg er natuurlijk ook voor dat je mobo SATA-3 en USB3 ondersteund, aangezien ik aan neem dat dit binnenkort de standaard gaat worden. Ook is het belangrijk om te kijken naar overclock functies.
(Altijd handig als je hier een keer mee wilt experimenteren, dan is het ook wellicht handig om voor overclockbare RAM rimmetjes van bijvoorbeeld corsair te kiezen)

SSD (Solid State Drive)
Misschien is een SSD-SATA3 van 120GB een goede toevoeging aan je set-up.
OCZ SSD Vertex 3 2,5" 120GB VTX3-25SAT3-120G
Goede SSD voor een mooie prijs en meer dan genoeg ruimte om al je veel gebruikte software op te zetten. Ik raad wel af om ook je spellen hierop te zetten.
  • Folder Redirection
Ik neem aan dat je Windows 7 gebruikt. Dan raad ik aan om nog een HDD (grote is gebaseerd op hoeveel data je denkt te gaan hebben, ik doe zelf ook aan videobewerking en ik kom al snel aan 2TB die ik nodig heb om al de samples/clips/audio en renderred files op te slaan + de games die ook steeds meer ruimte in beslag gaan nemen) erbij te kopen en alles in je C:/Users map te veranderen naar D:/Users. Dit kan je doen door de eigenschappen van de folder te bekijken en alle locaties te verwijderen en slechts de D:/Users/submap map toe te voegen.
  • Opslaan van data
Als je bijvoorbeeld steam gebruikt is het zoiezo handig om deze op D:/ te installeren. Steam heeft namelijk geen optie om de applicatie op C:/ te installeren en de games op D:/. Dit heeft Origin bijvoorbeeld weer wel.

Ik hoop dat steam hier snel mee komt, want het opstarten van steam duurt soms erg lang als je het vergelijkt met de rest van de applicaties die op je SSD staan.
  • AppData
Zeker Appdata is een map die je graag van je C:/ af wilt hebben als je een SSD hebt. Deze kan bijvoorbeeld steam ook weer heerlijk volduwen met installatiedata.

Afbeeldingslocatie: http://rdp.bielie.nl/pictures/ok.bmp
Hierdoor hoef je geen rekening te houden met het opslaan van bestanden op de juiste locatie.

CPU
Processor AMD Phenom II X6 1100T AM3 Black Box

GPU
Een videokaart van 430,- is ook wel een prijs waar je u tegen zegt. Deze voldoet ook wel aan jou eisen denk ik.

VGA Sapphire Radeon HD6970 2GB

Als ik mocht kiezen zou ik voor een gpu onder de 200,- gaan.

VGA Sapphire Radeon HD6870 1GB

Conclusie
Besparen op dingen die je niet 'echt' nodig hebt maakt ruimte voor dingen die je echt gaat missen qua prestaties. (Denk aan de SSD)

[ Voor 95% gewijzigd door Bielie993 op 19-01-2012 12:05 ]

Verwijderd

Vervang i7-2600k met i5-2500k als je echt een 'game' pc wilt, de HT opties van de i7 zijn het geld niet waard en worden amper gebruikt in games.

Bezuinig op RAM .. 8 GB is meer dan voldoende, 16 GB is onnodig tenzij je echt 10 dingen tegelijk gaat doen en misschien 3D foto/video bewerkingstoepassingen gaat draaien.

Met het geld dat je hierop hebt bespaart een betere grafische kaart erin gooien, zoals een GTX580 of AMD 6970 en een wat hogere voeding erin. Ik kan 450W niet echt aanraden bij een game systeem dat je eventueel gaat overklokken. 600W is veiliger en je wilt gewoon geen risico met een lage voeding lopen aangezien dat de levensduur van je gehele PC kan verslechteren.

Verwijderd

Topicstarter
Heren bedankt,

Dit zijn reacties waar ik wat mee kan, super! Ik ga eens verder puzzelen.

Groet

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een kleine toevoeging, de prijs voor de pc (789,-) is niet verkeerd toch?

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:09
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 12:42:
Nog even een kleine toevoeging, de prijs voor de pc (789,-) is niet verkeerd toch?
Tja, wij kunnen niet op jouw bankrekening kijken en voor jou bepalen of dit het waard is. Als je wil weten of het ergens goedkoper is te krijgen kan je in de 'pricewatch' kijken

• Bielie993
Zoals ik al zei: "Besparen op dingen die je niet 'echt' nodig hebt maakt ruimte voor dingen die je echt gaat missen qua prestaties. (Denk aan de SSD)"

Verwijderd

Topicstarter
Bielie993 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 13:38:
Zoals ik al zei: "Besparen op dingen die je niet 'echt' nodig hebt maakt ruimte voor dingen die je echt gaat missen qua prestaties. (Denk aan de SSD)"
Daar heb je helemaal gelijk in. Maar de pc zoals ik genoemd heb is geen eigen samenstelling, hij staat op internet compleet aangeboden. Eerder stelde ik pc's zelf samen bij norrod en liet hem in elkaar zetten door norrod, ik kan nu niet meer op hun site terug vinden of dit nog kan. Welke site is een goed alternatief hiervoor (denk aan betrouwbaar, eerlijke prijzen etc.).

Groet

• Bielie993
CDROMLAND.NL doet dit nog volgens mij. Moet je even de site checken: http://cdromland.nl

Daar koop ik alles tenzij ze het niet hebben. Goede service, goede medewerkers, goed aanbod, goede shop. :)

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 07:31:
ja excuus topic weer verkeerd geplaatst. hoe kan ik mijn eigen topic verwijderen?

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-01 12:15

Edmin

Crew Council

get on my horse!

zo :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.