Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Beste Tweakers,

Ik heb al een hele tijd last van zwarte flitsen in mijn beeldscherm. Op een gegeven moment zag ik ze zelf niet eens meer tot mijn vriendin zei dat ik dat probleem had en nu ben ik mezelf er ook weer aan gaan ergeren.

De probleemoplosser van windows geeft het volgende probleem aan:

Windows
Probleem: Videohardwarefout
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
WD-20100504-2028.dmp
sysdata.xml
WERInternalMetadata.xml
Tijdelijke kopie van deze bestanden weergeven

Weet niet precies hoe ik zo'n lijst met specificaties van mijn laptop hier krijg maar heb er een nvidea 8600M GT videokaart inzitten. Heb de nieuwste driver al geïnstalleerd. (flikkeren hield wel op toen de setup alle drivers verwijderde, maar weet niet of ik dan wel normaal kan draaien).

Iemand misschien een oplossing?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 11:15

Fordox

00101010

deinstalleren van de driver, driver sweep erover gooien, veilige modus opstarten en alles met nvidia verwijderen, nieuwe driver
klaar.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Een GeForce 8600M GT heeft de kwalijke reputatie van een productiefout te hebben waarbij de verbinding met het moederbord onder invloed van temperatuurschommelingen loslaat. Dit kan resulteren in problemen zoals de jouwe.

Zonder drivers gaat je computer zo min mogelijk de versnellingsfuncties van de grafische kaart gebruiken, en wordt deze dus eigenlijk minimaal belast. Dat het probleem dan niet optreedt wil niet zeggen dat het geen hardwareprobleem kan zijn.

Ik zou sowieso alle softwaremogelijkheden verkennen (drivers herinstalleren, een ander OS proberen, etc.), maar als het probleem hardwarematig blijkt te zijn zou ik contact opnemen met de fabrikant. Veel fabrikanten leveren een langere garantietermijn voor problemen met deze videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Die dmp-file waar je het over hebt, kan je over het algemeen niet heel veel mee; probeer desnoods het bestand in te laden in WinDbg.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-08 14:10
Het is of de driver of de 8600m gt als het de driver is heb je voor nu geluk.
Ik weet niet of je laptop inschuifkaarten ondersteund anders kan je beter gewoon iets nieuws hallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patox
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:47
Ik heb deze kaart al eens moeten laten vervangen, wat een duur geintje was. Dus contact opnemen met de fabrikant heeft helaas geen zin.
Maar nu met de nieuwe kaart heb ik dus deze flitsen nog steeds, heb de laptop al stof vrij gemaakt enzo, nieuwste drivers. Maar ik denk dat ik gewoon moet blijven back uppen voorlopig en wachten tot ook deze ermee kapt...

Bedankt voor jullie reacties
Pagina: 1