Vervalt garantie na verwijderen koeler xfx 6990

Pagina: 1
Acties:

• Pietpool
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08-02 08:39
Heb vandaag mijn XFX 6990 binnen gekregen maar na even vantage te hebben gedraaid maakt die kaart erg veel geluid en komen de temperaturen in de buurt van de 100graden. Nu wilde ik een Arctic Cooling Accelero Twin Turbo 6990 bestellen echter zag ik dat XFX garantie stickers over de schroeven heeft geplakt. Nu vroeg ik mij af of mensen een manier weten om na het verwijderen van de stickers toch je garantie te behouden. Je zet er immers een betere koeler op.

Kun je bv de verzegel stickers verwijderen zonder ze te beschadigen?

Ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft en naar zijn of haar oplossing!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
volgens mij zijn dit half-loslatende stickers, zodra je ze er afhaalt dat dan het woordje "VOID" tevoorschijn komt op de plek waar het stickertje heeft gezeten.
het ZOU kunnen.
het is vrijwel altijd zo bij elk apparaat waarmee je kan "cheaten" dat ze dat soort systemen in stickers hebben verwerkt.
en het zit er tenslotte niet voor niks!

• KingTenteehje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09:40

KingTenteehje

Onia Cause Fiunt

Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat die sticker er voor niks op zet. Mocht er iets fout gaan dan zal iedereen je erop attenderen dat je er zelf aan hebt lopen sleutelen en zullen ze geen garantie geven. Dit is overigens een aanname, en zeker weten doe ik het niet.

Fools you are... who say you like to learn from your mistakes... I prefer to learn from the mistakes of others, and avoid the cost of my own. "Otto von Bismarck"

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:18

yzx

faust2016 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:02:
Maar laat XFX nu net een van de merken zijn waar je dus wel je cooler mag verwisselen :).

Edit: Uit de garantievoorwaarden van XFX:

[...]
Uit het 7xxx topic

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:42
JPtjee007 in "AMD Radeon HD7XXX P&L"

Spuit... Elf...

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 16-01-2012 23:00 ]

• yzx
  • Registratie: Januari 2011

yzx

:+ Denk dat HIS ook je koeler mag vervangen, weet et niet zeker moet het nog eens opzoeken

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• Pietpool
Ik zal eens contact gaan zoeken met XFX om het te verifieren. Ik zal hun reactie ook ff posten zodra ik iets weet. IIg bedankt voor de snelle reacties tot nog toe!!

• w4v3g0d
als je het GOED doet dan heb je een hele leuke koeler op je GFX!
maarja dan heb je aan de andere kant natuurlijk die verrekte garantie die weg is als je 1 sticker verwijdert!
ik zou nog eens even na gaan hoe oud dat ding is, en als ie buiten garantie is kan je er in principe alles mee doen wat je wilt zonder gezeik als dat ding aan gort is!

maargoed ik heb ervaring met dat spul dus ik weet inmiddels heel goed wat ik WEL en vooral NIET kan doen in de garantieperiode!

alleen wanneer je er zeker van bent dat je dat ding in je uppie kan verwijderen zonder het breken van PCB ofzo dan zou ik het gewoon doen, maar ook al heb je maar een beetje twijfel, NIET DOEN! het kan zo 500 A 600 euro in stof op laten gaan!

en als je bijvoorbeeld een "handig neefje" hebt ofzo: HELEMAAL NIET AAN GEVEN! teminste, dat zou ik doen, want ik heb liever dat ik zelf 500/600 euro naar de kloten werk dan een ander.
dat bespaart diegene ook weer wat geld ;)

[ Voor 13% gewijzigd door w4v3g0d op 16-01-2012 23:11 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011

Fordox

00101010

inderdaad, niet geven aan iemand die denkt dat hij het wel kan zonder ervaring.
ookal is er niet enorm veel dat er mis kan gaan, maar als het mis is is het goed mis bij gpu's ;)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• w4v3g0d
Fordox schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:34:
inderdaad, niet geven aan iemand die denkt dat hij het wel kan zonder ervaring.
offtopic: YAAY dat was een "inderdaad" zin, krijg ik nu een koekje?! :P
Fordox schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:34:

ookal is er niet enorm veel dat er mis kan gaan, maar als het mis is is het goed mis bij gpu's ;)
nooouuu, bij sommige GFX kaarten is het zelfs zo erg dat wanneer je probeert de backplate er rustig af te halen dat dan de complete kaart doormidden breekt!
er KAN wel veel mis gaan alleen dat ligt puur aan je GFX kaart, bij deze kaart is dat niet 't geval of is teminste het risico kleiner dan bij andere kaarten!

[ Voor 51% gewijzigd door w4v3g0d op 16-01-2012 23:41 ]

• Snorro
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 06-02 09:24
Laten we het ook niet groter maken dan het is, iedereen die een (losse componenten) PC in elkaar kan schroeven, kan ook de koeler van videokaart vervangen. Zolang je met een beetje voorzichtigheid te werk gaat en nadenkt bij wat je doet kan er (heel) weinig mis gaan.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:47
hardwarejunk schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:38:

nooouuu, bij sommige GFX kaarten is het zelfs zo erg dat wanneer je probeert de backplate er rustig af te halen dat dan de complete kaart doormidden breekt!
Als je dat voor elkaar krijgt ben je wel heel lomp bezig, dan kun je imo beter van alle elektronica afblijven.

• w4v3g0d
mitsumark schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:49:
[...]

Als je dat voor elkaar krijgt ben je wel heel lomp bezig, dan kun je imo beter van alle elektronica afblijven.
nee helemaal niet, het is gewoon zo dat bij bepaalde typen kaarten hij gewoon echt bij de kleinste misstap bij het verwijderen van je fan/heatsink gewoon heel erg buigt en vaak ook breekt!
volgens mij was dit bij de HD4870(en alle varianten daarop) en in de HD58xx serie zo.
teminste vooral bij de 4870 *correct* 4870 SERIE(en alle varianten hierop), als je daar een accelero xtreme op wou zetten dan moest je heel goed uitkijken bij het verwijderen van de fan en heatsink omdat ie met iets speciaals vast zat meende ik.

correct me if i'm wrong!

offtopic: maar ik ga nu slapen dus als je nog vragen/update's hebt, DM of PR ze dan even ;)

[ Voor 8% gewijzigd door w4v3g0d op 16-01-2012 23:57 ]

• Pietpool
Heb net een reactie gehad van XFX: Hi, thanks for your message,Please note that the warranty is the ultimate responsibility of your reseller. we recommend contacting your reseller for more information. regards Jedy.

Dan zal ik alternate moeten contacteren.

• Pietpool
[JEDY 1/17/2012 10:41:02 AM] Hi Joris,Thanks for the update.In Asia-pacific, XFX do not sell directly to the public, the end user does not have warranty with XFX, only with the company they purchase from. so please contact your reseller for more details. thanks Jedy

Nieuwe reactie verstuurd naar XFX die overigens snel reageren. NL is niet verhuisd naar Asia paciffic toch..... :D

[ Voor 18% gewijzigd door Pietpool op 17-01-2012 12:05 ]

• Pietpool
Heb de volgende reactie ontvangen: garantie loopt die reseller en niet rechtstreeks bij XFX. Als de reseller aangeeft niet akkoord te gaan met een verboken verzegeling heb je dus geen garantie meer.

[SHAUN_T 1/18/2012 11:15:37 AM] Hi Joris, thanks for your message. I believe the statement from your second message is taken from the XFX US website. Please note, within Europe the warranty is the responsibility of the reseller, there is no direct warranty with XFX. Tampering with the original cooling solution may void the warranty of the product with your reseller. We also cannot provide any advice or recommendations when it comes to alternative cooling, because this isnt something we test. With regard to the issues you have been experiencing with the graphics card, does the noise from the fan simply sound as though the fan is spinning very fast to keep temperatures down? Or does it sound like the fan may have developed a physical issue? Kind regards, Shaun.

• Pietpool
Net een reactie van alternate gehad en ook zij geven aan dat de garantie vervalt. Biinekort dan toch maar op eigen risico de koeler vervangen.

• Pietpool
Ondertussen heb ik een poging ondernomen om de koeler te vervangen. Maar helaas was de schroefdraad vd Accelero beschadigd heb deze dus retour moeten sturen naar highflow. Na de stock-cooler terug geplaatst te hebben is mijn kaart na 3 dagen gesneuveld terwijl mijn gpu niet warmer werd dan 70 graden.

Contact opgenomen met XFX en ik krijg via de trade-up program 2*6950 toegestuurd, dat ik de koeler heb gedemonteerd maakte niet uit! Ben erg te spreken over de service van hun!

TIP: als je de koeler hebt vervangen en er is iets met de kaart neem dan rechtstreeks contact op met xfx en geef aan dat de huidige leverancier geen service wil verlenen. XFX neemt dat dan van hun over. Je moet de kaart wel opsturen naar Engeland kosten zijn 25 euro maar gezien de waarde van de GPU's van tegenwoordig maakt dit niet uit.

Ik post nog iets als ik de kaarten heb ontvangen

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-01 13:00
is een 6990 niet een underclocked 2x 6970? dus is het eigenlijk een trade down?

• Pietpool
:) Klopt, echter kun je de 6950's flashennaar een 6970. Daarbij komt ook nog dat de 6990 erg warm wordt en hierdoor slechter te kloken is.

Een tip voor de mensen die een garantie via XFX willen regelen zorg dat je alle originele koelpads op de koler laat zitten. Ik had deze vervangen en hierdoor lopen ze nu te zeiken dat mijn garantie is vervallen en ik niet in aanmerking kom voor de trade-up had ik de witte laten zitten dan was er niks aan de hand geweest.

Ik heb bezwaar gemaakt zodra ik heir reactie op krijg dan post ik dit uiteraard ook.

• Raven_X3
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-12-2025
Een redelijke tijd terug eens contact gehad met MSI omdat ik een MSI variant heb. Die zijden mij dat ik de koeler gewoon mocht vervangen, zolang ik em maar opstuur met orginele koeler als die defect raakt. Nu weet ik niet hoe dit voor de kaarten van XFX geld, maar ik zou als ik jouw was XFX persoonlijk contacteren hierover.

Dit bericht was overigens niet bedoeld als bump.

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-01 20:42
er is in dit soort kwesties soms een verschil tusssen officiele rechten en de praktijk. Veel fabrikanten en verkopende partijen stellen wel van alles maar doen in de praktijk niet moeilijk.
Mycom is een positief voorbeeld daarvan (voeding stuk, testen de voeding, blijkt ook stuk, nemen hem zonder gedoe terug en krijg een neiuwe mee); EVGA schijnt ook wel oke te zijn daarin.

Per situatie uitchecken is dus het beste als je twijfelt!

mixing a drink and music

Pagina: 1