Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 1.961 views

• MegaMovies
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 18-08-2012
Beste mensen,

Ik ben ten einde raad. Ik heb jullie hulp nodig. Ik heb laatst een high-end systeem gekocht voor EUR 2000. Volgens de verkoper was het een geweldige PC. Ik moest hem alleen nog wel in elkaar zetten. Nou, ik heb redelijk veel ervaring met computers, dus ik dacht dat ik het wel zou kunnen. Ik begon met me voorbereiden. Ik zocht veel informatie en heb aardig wat filmpje gekeken op youtube. Deze bijvoorbeeld:

http://www.youtube.com/wa...QaNg77Iao&feature=related

Ik dacht dus dat ik er klaar voor was, ik ging aan de slag. Ik begon natuurlijk met de processor. Dat is voQlgens het filmpje hierboven het handigst om te doen. Dus ik pak de processor uit, ik leg het op de plaats waar het hoort. Hij gaat er een beetje moeilijk in, maar uiteindelijk lukt het met een hamer. De processor zit dus… Nu natuurlijk nog de koeler. De koeler is niet heel moeilijk om er op te doen, dus ik leg de koeler op de processor en doe wat plakband om het moederbord zodat hij goed blijft zitten. Zo die zit!

De processor-koeler

Nu was ik van plan het RAM erin te doen. Ik was natuurlijk niet van plan RAM-plaatjes te gebruiken, dat is veel te duur. Daarom heb ik natuurlijk gewoon de HDD aangesloten op de RAM- gleuf. Dit werkte met heel wat plakband ook prima. Die zat dus, ik had 80 GB RAM in combinatie met een AMD xp 2100 processor, tot nu een MONSTER PC dus. Ik was tevreden. Op naar het volgende onderdeel. We schieten al op

Het RAM

De video-kaart. Ik had nu al aardig verstand van computers, dus ik wist dat de meeste video-kaarten in een PCIe-slot moeten. Alleen die van mij is veel beter dan de gemiddelde dus die ging in een PCI-slot. Er zijn meerdere sloten, gelukkig wist ik dat je om de beste performance te krijgen ze allemaal moet gebruiken. Daarom zette ik de video-kaart over alle PCI-sloten. De videokaart bleef niet echt staan, maar ik wist daarvoor een truc. De geluidskaart moest in een slot naast de PCI-sloten, dus kreeg ik een geniale ingeving. Ik kon natuurlijk de videokaart aan de geluidskaart plakken met plakband, daardoor had de videokaart een groter vlak om op te staan. En klaar was de PC!

De videokaart-constructie

Een behuizing heb ik niet nodig, want ik stof elke maand mijn huis af. Ik wacht even een dag, want ik had niet meteen de tijd om de PC te proberen. De volgende dag pak ik de spullen die ik nodig heb voor het gereedmaken van mijn PC. De verkoper had me ook windows gegeven. Windows 8 natuurlijk. Ik ging dus klaarzitten voor mijn pc. Ik heb mijn floppy met windows 8 bij de hand om hem te installeren. Eerst sluit ik de voeding aan, dan pak ik een schroevendraaier om mijn pc aan te zetten, aangezien op mijn moederbord geen aan/uit-knop zit. Ik hoor de ventilator van de voeding draaien, ik ben harstikke blij: Hij doet het! Maar dan gaat de ventilator weer uit en gebeurt er niks. Hoe kan dit? Ik heb toch zeker alles goed aangesloten…

Maar dan weet ik het! Ik heb natuurlijk windows 8 nog niet ge´nstalleerd. Ik pak dus de floppy en stop hem in de DVD-ROM lezer zodat de computer hem kan installeren. Ik start de PC weer op, maar er gebeurt nog steeds niks? Hoe kan dit? Wat heb ik fout gedaan?

• RaZ
  • Registratie: november 2000
  • Niet online

RaZ

Ken sent me

Hahahahaha.... Heldt! >:) :P 8)7
quote:
Dus ik pak de processor uit, ik leg het op de plaats waar het hoort. Hij gaat er een beetje moeilijk in, maar uiteindelijk lukt het met een hamer
You made my day ;)

RaZ wijzigde deze reactie 16-01-2012 20:54 (74%)

Eyyyy macarena !! \o/

• Redblader
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 12-05 01:16
Obvious Troll is obvious :+
Nu wachten op serieuze reacties. :P

Redblader wijzigde deze reactie 16-01-2012 20:53 (39%)

• Beatboxx
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 02-03-2016

Beatboxx

Certified n00b

Hahaha beter wordt deze niet gesloten, hij is echt geniaal

soundcloud

• Pascal
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 13-12 10:22
knip een hoekje uit de HDD, verdubbeld de HDD ruimte RAM!! :D

Pascal wijzigde deze reactie 16-01-2012 20:56 (12%)

User: Box? No earthquake Cleverbot: Run for your life! User: We did, nothing happens. Cleverbot: Then it is not your time to die.

• Neodymium
  • Registratie: juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Dit vind ik nou humor :) Fantastische Startpost :D

N00dlesoup for only 2500 LKR. Special price for those tourists!

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-12 15:50
Dit is zo vet! vooral deze opmerking:
quote:
Dus ik pak de processor uit, ik leg het op de plaats waar het hoort. Hij gaat er een beetje moeilijk in, maar uiteindelijk lukt het met een hamer. De processor zit dus
Baas. Hoewel natuurlijk de Athlon XP 2100+ een baas van een processor is. Loopt zonder problemen een i7 2600K eruit, zelfs een i9 2900K.

edit: Ziet mijn oog daar een Geforce 4MX?

edit2: Aan een MOD, move dit even naar de HK, zodat deze jongen Cain zijn bitcoins krijgt. Beste Topic ever. (Op dit topic na dan : window in behuizing schoonmaken)

Biersteker wijzigde deze reactie 16-01-2012 20:57 (24%)

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• Brilsmurfffje
  • Registratie: december 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Je moet die platter van de HDD vast lijmen met 2k lijm. Dat heb ik een keer ergens gelezen, dan krijg je een SSD dat schijnt echt veel performance te geven

• Biersteker
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 09-12 15:50
Klopt 2K lijm zorgt voor dikke transferrates. Hoewel het ook briljant werkt als koelpasta!

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe. - Bitcoin Fee en Netwerk Stats

• hyptonize
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18:31

hyptonize

Mr. Awesome

Het erge is nog wel, dat veel serieuze mensen nog een voorbeeld kunnen nemen aan zo'n volledige startpost. :')
quote:
De verkoper had me ook windows gegeven. Windows 8 natuurlijk. Ik ging dus klaarzitten voor mijn pc. Ik heb mijn floppy met windows 8 bij de hand om hem te installeren. Eerst sluit ik de voeding aan, dan pak ik een schroevendraaier om mijn pc aan te zetten, aangezien op mijn moederbord geen aan/uit-knop zit.
:D

hyptonize wijzigde deze reactie 16-01-2012 21:02 (59%)

• Minkie
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 23:33

Minkie

Groazers Unite.

quote:
MegaMovies schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:51:
Beste mensen,

Dus ik pak de processor uit, ik leg het op de plaats waar het hoort. Hij gaat er een beetje moeilijk in, maar uiteindelijk lukt het met een hamer. De processor zit dus…
Hierna stopte ik met lezen :')

Minkie wijzigde deze reactie 16-01-2012 21:02 (9%)

Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:57

ShitHappens

Shit, I fucked up again

In before the lock!

I reject your reality, and substitute my shit

• Fish
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik heb gehoord dat je harde schijf beter direct aan de north brigde kan koppelen met chemische ankers.
Dat is sneller. ook de behuizing sluiten dmv explosie lassen is een pre tegen mensen die in willen breken in je systeem

Iperf

• ShitHappens
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:57

ShitHappens

Shit, I fucked up again

Om terug te komen op je installatieprobleempje,,, is de PC wel aangesloten aan het Internet? En zo ja, hoe heb je deze verbinding tot stand gebracht?
Overigens kan ik in het verhaal ook niet terugvinden dat er daadwerkelijk een toetsenbord en muis is aangesloten. Is je dat wel gelukt?

I reject your reality, and substitute my shit

• itsme
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19:02
wow oO heb jij daar 2000 euro voor betaald? En dan ook nog een zelfbouw pakket :?

papa van Emma en Saartje

• dusty
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 13-12 00:11

dusty

DT Global Moderator

Y! Celebrate Life!

Curlio.com Music News For You!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*