Laptop 2e beeldscherm max 1024x768?

Pagina: 1
Acties:

• Online-Gamer
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-11-2025
Hey allemaal,

Ik heb vandaag een 2e beeldscherm aan m'n laptop gekoppeld, die normaal gesproken 1400x900 aan moet kunnen, maar ik kan in de resolutie-instellingen maximaal 1024x768 selecteren.

Het beeldscherm is een Brimax m1900t en de laptop is een Asus K52F-EX699V.

Is er een mogelijkheid om dit te vergroten of is de videokaart van de laptop daar niet krachtig genoeg voor?
Het scherm van de laptop zelf kan max 1366x768 aan namelijk.
Alvast bedankt!

Gr.

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13-02 16:15
http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-022544.htm
Hier al eens gekeken?

Anders kun je ook even naar de refresh rate kijken, misschien staat die te hoog.

[ Voor 35% gewijzigd door Paprika op 16-01-2012 19:49 ]

• Online-Gamer
Paprika schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:48:
http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-022544.htm
Hier al eens gekeken?

Anders kun je ook even naar de refresh rate kijken, misschien staat die te hoog.
Bedankt voor de link! Ik heb de driver geupdate, gekeken naar de refreshrate (die stond al op z'n laagst: 60hz) maar jammer genoeg kreeg ik geen verdere mogelijkheden. Nog wat gegoogled en daar stond een tip om de monitor even van het stroom af te halen en weer aan te sluiten waardoor hij reset als ware, dit werkte voor vele mensen wel maar voor mij jammer genoeg niet.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-02 20:32
Maar je bent het bureaublad aan het uitbreiden neem ik aan? Als je werkt met een clone werken beide schermen op de resolutie van de kleinste. Maar aangezien de resolutie van je 2e scherm kleiner is dan de resolutie van de laptop lijkt mij dat niet het geval.

Hoe heb je het scherm aangesloten trouwens? En hoe stel je het in? Via de Windows settings of via een intel programma?

Desktop | Server | Laptop

• Online-Gamer
Rupie schreef op maandag 16 januari 2012 @ 20:57:
Maar je bent het bureaublad aan het uitbreiden neem ik aan? Als je werkt met een clone werken beide schermen op de resolutie van de kleinste. Maar aangezien de resolutie van je 2e scherm kleiner is dan de resolutie van de laptop lijkt mij dat niet het geval.

Hoe heb je het scherm aangesloten trouwens? En hoe stel je het in? Via de Windows settings of via een intel programma?
Ik heb inderdaad het bureaublad uitgebreid naar het 2e beeldscherm, hij is (helaas) via VGA aangesloten. Ik heb het eerst via de Windows Settings geprobeerd in te stellen, en daarna via Intel Graphics. Daar kwamen dezelfde mogelijkheden naar voren. Ik heb ook al geprobeerd om het beeldscherm als enige in te stellen, maar daar kwam ik ook niet mee verder als 1024x768. Bedankt voor je reactie in ieder geval.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42

• Online-Gamer
Dankje voor de link, heb nu wel Ultramon geinstalleerd zodat ik handig op allebei de schermen een startbalk heb.

Maar het is me niet meer gelukt om de resolutie te vergroten, ik vind het nog steeds raar want als ik mijn tv aansluit (via HDMI dan wel) kan ik het gewoon op 1920x1080 zetten maar via VGA wilt hij niet verder gaan dan 1024x768. Ik denk dat het aan de monitor ligt, ik heb van alles geprobeerd.. Verschillende instellingen geprobeerd, zelfs de EDID proberen aan te passen maar niks is gelukt helaas.

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-02 21:42
Monitor als enige output instellen, laptopscherm uitschakelen.

Opnieuw starten, Windows detecteert of je monitor aangesloten is, waarna hij verder gaat op de montior. Daarna kun je resolutie instellen.
Pagina: 1