Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:46

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Beste Tweakers,

Zomer 2011 had ik een mooi systeempje samengesteld met onder andere een i7-2600k. Toen was ik al van plan om eens een betere koeler erop te zetten, maar daar was het budget niet meer voor. Nu heb ik wel ruim genoeg budget, alleen dan wordt de keuze ook ineens gigantisch. Daarom vraag ik ook aan jullie welke koeler heb beste zou zijn voor mij.

De Corsair Hydro's spreken mij erg aan, behalve de H100 want die is toch net iets te groot naar mijn mening en dan moet ik er een 200mm fan uit mijn kast gaan halen. Dan rest de vraag natuurlijk welke Hydro de meeste bang for my buck geeft en of er aparte koelpasta en fans bij aangeschaft moeten worden, zo ja welke?

Met de nieuwe koeler wil ik mijn i7 licht opvoeren tot 4ghz of net iets meer, maar voor speciale gelegenheden wil ik wel naar de 4,5ghz of meer kunnen gaan. Geluidsproductie is niet zo'n probleem, maar ook het liefst geen onnodig lawaai. Ook biedt mijn kast voldoende ruimt, desnoods kan ik een 120mm aan de zijkant nog weghalen, maar dat zou niet nodig moeten zijn met een hydro met maar één fan. Misschien ook met twee fans, maar dat weet ik niet zeker.

Alvast bedankt!

Tim

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 13:19

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Toeval: Temperatuur H80 valt tegen. ?
En anders zou hier en hier nog wel iets tussen kunnen staan gezien het feit dat je een voorkeur hebt voor Hydro.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zero_cool89
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-08 03:53
Koop nog snel een scythe mugen 2 rev B. Die gaat binnenkort EOL. Maar hij is beter dan de mugen 3 en de meeste andere luchtkoelers onder de 50 euro.

pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B

Stil en effectief koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Het is voor mij een raadsel wat je bedoeld met "speciale gelegenheden". Met de meeste koelers valt wel 4,5Ghz te halen onder de 1,35v. Corsair H70 vind ik persoonlijk wel een goede koeler, maar ook de TRUE, een mugen II of een andere highend koeler is prima. Het ligt er uiteindelijk aan hoeveel Vcore je CPU nodig heeft voor een bepaalde snelheid en of het een low-vid proc betreft (die worden warmer met minder voltage, maar klokken vaak beter.) Kortom, keuze te over en is veelal afhankelijk van je budget. Dus, wat is je budget?

ps, 4Ghz kan je veelal onder een stock koeler wel halen, 1,15v en testen maar :)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Nou, ik kan 3,8 nog net onder stock koeler halen maar dat betekent bij idle wel al 60 graden. Met speciale gelegenheden bedoel ik bijvoorbeeld grote 3d projecten renderen. De H70 had ook mijn voorkeur, vooral omdat de H50 al stukken beter schijnt te koelen dan een high-end luchtkoeler (YouTube: Corsair Hydro Series H50 versus a "High-Performance" CPU cooler) en dan de H70 natuurlijk zeker (H50 is slechts bij 1 winkel beschikbaar volgens pricewatch en H70 kost bijna niets meer). Budget is niet belangrijk, maar gewoon een goede prijs/prestatie en degelijkheid (uiterlijk, installatie, geluid, etc.).

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Ik zou zeggen kijk ook eens naar de antec kant en klare waterkoeling oplossingen. Ben er zelf zeer tevreden over. Een antec H20 620d raait mijn amd 910e X4 3,6Ghz op 52 graden. in een mitx kastje.
Apekont1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:08:
Toch liever Corsair, na het lezen van de vergelijking van Tweakers.net
Waarom dat? De antec krijgt de voorkeur uiteindelijk. Enige nadeel is dat ze de fans wellicht zouden vervangen bij de antec? Dat is voor jou dan het nadeel? Anyways zal dan wel persoonlijke voorkeur zijn, want vraag me dan af waarom je op basis van de review voor de corsair gaat.

[ Voor 61% gewijzigd door Gizzy op 17-01-2012 10:14 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Toch liever Corsair, na het lezen van de vergelijking van Tweakers.net

[ Voor 70% gewijzigd door RoofTurkey op 16-01-2012 16:10 ]

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM, zie Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 81% gewijzigd door FeaR op 16-01-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Maar de rest van mijn systeem is perfect luchtgekoeld en dat wil ik graag zo houden...

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SPAM, zie Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 162% gewijzigd door FeaR op 16-01-2012 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Dat is een beetje teveel van het goede en zou voor mij totaal nutteloos zijn ten opzichte van bijvoorbeeld een H70 van Corsair.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-09 11:49

Fordox

00101010

Kijk ook naar de be quiet dark rock pro of de noctua nh-d14.
De laatste is zeker aan te raden ;)

Offtopic: reclame maken op een forum werkt bij mij tegengesteld tenzij het bedrijf een cip sponsort

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan is de H70 inderdaad een optie. Zou eens contact opnemen met freezing hardware. Dit is geloof ik de enige shop met die koeler op voorraad.

Succes,

Met vriendelijke groet,

Liquid-Cooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
Die reactie was zowel erg toevallig (sarcasm) als niet waar, die heeft hem juist niet op voorraad en veel andere winkels wel. Ik gok dat dat jullie partner is, maar toch bedankt. De Hydro's hebben mijn voorkeur, omdat ze zo klein zijn en dat zijn luchtkoelers vaak niet.

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Apekont1 schreef op maandag 16 januari 2012 @ 16:00:
Nou, ik kan 3,8 nog net onder stock koeler halen maar dat betekent bij idle wel al 60 graden.
Hmmm.... das wel erg hoog. Ook voor een stockkoeler. Ik zou eens kijken of hij wel goed gemonteerd is want de temp vind ik nogal hoog.

Ooit ook de stockkoeler gebruikt (op I2600k) en zat op 65 graden. Maar dat was wel onder fullload (2 uurtjes prime) en @ 4.2 Ghz.... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

ChojinZ schreef op maandag 16 januari 2012 @ 17:48:
[...]

Hmmm.... das wel erg hoog. Ook voor een stockkoeler. Ik zou eens kijken of hij wel goed gemonteerd is want de temp vind ik nogal hoog.

Ooit ook de stockkoeler gebruikt (op I2600k) en zat op 65 graden. Maar dat was wel onder fullload (2 uurtjes prime) en @ 4.2 Ghz.... ;)
kloks zeggen ook niet veel, voltage is meer de boosdoener.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 16:03
Fordox schreef op maandag 16 januari 2012 @ 18:00:
[...]

kloks zeggen ook niet veel, voltage is meer de boosdoener.
Klopt, maar dat is ook niet mijn punt. Met mijn voorbeeld wilde ik aantonen dat hogere clocks met lagere temps mogelijk zijn. Dat je dit bereikt met voltage tweaks is een heel ander verhaal. ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcj1982
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20-06 17:02
Ik heb een Zalman CNPS10X Performa met een I7 2600k @4.6 en 2 uur stress test zijn mijn temps rond de 74 graden.

Dit is toch wel aardig ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoofTurkey

RoofTurkey

PredatorKalkoen

Topicstarter
jcj1982 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:06:
Ik heb een Zalman CNPS10X Performa met een I7 2600k @4.6 en 2 uur stress test zijn mijn temps rond de 74 graden.

Dit is toch wel aardig ?
Dat is zeker aardig :)

Grillmeister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe Prolimatech Panther schijnt een beest te zijn in push - pull configuratie en is nog betaalbaar ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:13
Ik heb een systeem draaien met een i7 2600 , er zit een coolermaster vortex II cooler op. Idle 29C , intel burntest wordt het spul niet warmer dan 59C . Prima koeler en extreem stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox

Fordox

00101010

Toch raad ik met een goed budget de noctua nh-d14 aan.
Betere lucht koeler dan die is er bijna niet ;)

Pagina: 1