Zoek vervanging voor mijn Gforce 315

Pagina: 1
Acties:

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-01 15:03
Hallo,

Ik heb een HP pc uit de winkel met 4GB geheugen, leuke Dual core processor en een Gforce 315 (Ik zal de post als ik thuisben updaten met alle specs).
Maar ik merk dat mijn Gforce 315 voor bijvoorbeeld Bad Company 2 al zeer slecht is, dus nieuwere games hoef ik echt niet te proberen (Dead island op 5 FPS, SWTOR op 15 FPS met alles op minimum). Dus zoek ik een vervanging.

Nu weet ik dat mijn 315 een PCIE 2.0 aansluiting heeft (volgens Nvidia), maar kan ik nergens een goede vervanging vinden, alles lijkt nu PCIE16X te zijn :(

kan iemand mij helpen?

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:35

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Het maakt niet uit wat voor PCI-e versie je videokaart nu heeft; als je moederbord 16x ondersteunt is het prima. Iets volledigere specs zijn wel handig om een goede keus te maken.
Eventueel kan je op www.gpureview.com je huidige kaart vergelijken met alternatieven, al zie ik de 315 er zo niet bij staan :? Is dat niet toevallig een onboard kaart?

edit: nee dus, ik zag hem wel op de site van nvidia.

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 16-01-2012 15:36 ]

• corset
http://www.nvidia.com/object/product_geforce_315_us.html

Zo te zien niet. Maar ik zal als ik thuis ben de specs erbij posten. En ja het is een obscure budget kaart :P

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je op zoek gaat naar een nieuwe kaart, neem dan heir eens een kijkje: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

TERW_DAN schreef op maandag 16 januari 2012 @ 15:37:
Als je op zoek gaat naar een nieuwe kaart, neem dan heir eens een kijkje: **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen?
+1

En waarschijnlijk zal de voeding en/of de CPU ook enige aandacht behoeven; als je er een videokaart van 150W TDP in zet, heb je kans dat de gemiddelde HP gewoon niets meer doet. :)

Dus ja, post later even je specs (middels edit in je startpost) en hopelijk kan het linkje van TERW_DAN in ieder geval een duidelijker beeld scheppen waar je naar op zoek bent.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• corset
pricewatch: HP Pavilion G5130

Dit is de PC.

Helaas kan ik nog geen Mobo info of iets dergelijks vinden (Erg vroeg voor mij ;) )

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

lanerios schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 07:51:
pricewatch: HP Pavilion G5130

Dit is de PC.

Helaas kan ik nog geen Mobo info of iets dergelijks vinden (Erg vroeg voor mij ;) )
:? Voor zover ik op de site van HP kan vinden, is die PC EOL, heeft een 300W voeding en over het algemeen geleverd met een met 1x PCI-e x16 slot.

Oftewel; als je amper iets van PC's weet, advies is om de PC aan een vriendje te geven, deze open te schroeven, kijken of er een andere PSU in kan en dan pas bedenken of je een nieuwe videokaart wil kopen.

Eerlijk gezegd: stop geen geld in deze PC en koop gewoon een nieuwe zoals voorgesteld in de BBG; kost je waarschijnlijk minder aan upgrades & kopzorgen voor deze HP.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• corset
Was ik al van plan max, ik had alleen de hoop dat ik dit nog eenegzins kon uitbreiden :) Dan maar op naar de nieuwe AMD cores, en voor het eerst in mijn leven een ATI kaart.

Bedankt voor de hulp.

Pagina: 1