FireWire insteekkaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Wie weet nog een fatsoenlijk, maar niet te dure, FireWire insteekkaart die ook echt bruikbaar is?
Ik heb recentelijk deze geprobeerd:
http://www.hardwareoutlet...?c=productdetail&aid=7005

De poorten/ingangen waren echter waardeloos omdat de stekker v/d FW kabel niet goed contact kon maken, tenzij ik hem handmatig schuin hield. De kabel zelf heeft het altijd prima gedaan in m'n vorige systeem (onboard FW). Zelfde geldt voor de Echo AudioFire 2 die er op aangesloten zat (en moet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Pricewatch al geprobeerd?

Daar staat bijvoorbeeld een Conceptronic Ci1394B voor € 15,85 met een beoordeling 'zeer goed'.
Je zou ook nog de gebruiker die de beoordeling geplaatst heeft een PM kunnen sturen om te vragen naar zijn ervaring met de connectors.

Vanuit praktisch oogpunt zou je ook naar de dichtstbijzijnde computerzaak / saturn / media markt / whatever kunnen gaan en daar zo een kaartje kopen. Als er dan iets mis mee is kun je makkelijk en snel terug naar de winkel.

P.S. Dit had je natuurlijk ook allemaal zelf al kunnen proberen, alvorens hier een topic te openen. Verder geef je sowieso weinig info: Hoeveel poorten heb je nodig? Wat is jouw definitie van 'niet te dure'?

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
real[B]art schreef op zondag 15 januari 2012 @ 12:14:
Pricewatch al geprobeerd?

Daar staat bijvoorbeeld een Conceptronic Ci1394B voor € 15,85 met een beoordeling 'zeer goed'.
Je zou ook nog de gebruiker die de beoordeling geplaatst heeft een PM kunnen sturen om te vragen naar zijn ervaring met de connectors.

Vanuit praktisch oogpunt zou je ook naar de dichtstbijzijnde computerzaak / saturn / media markt / whatever kunnen gaan en daar zo een kaartje kopen. Als er dan iets mis mee is kun je makkelijk en snel terug naar de winkel.

P.S. Dit had je natuurlijk ook allemaal zelf al kunnen proberen, alvorens hier een topic te openen. Verder geef je sowieso weinig info: Hoeveel poorten heb je nodig? Wat is jouw definitie van 'niet te dure'?
Al die dingen heb ik ook gedaan, maar meer ervaringen zijn altijd welkom. In feite heb ik maar 1 poort nodig en wil max. €20,- spenderen.
Overigens is er al wel een gebruiker met die de Conceptronic kaart niet in Win7 aan de praat krijgt:
Windows 7 ziet mijn firewirekaart niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
De PHY's voor FireFire komen altijd met ondersteuning voor ±3 poorten. Een 1-poorts chip is waarschijnlijk niet rendabel. Een 3-poorts kan je ook als 2-poorts gebruiken door gewoon de 3e poort niet op het PCB te zetten.

Als je PCIe gebruikt zou je de Pyro kaart kunnen proberen van ADS. Werkt altijd, gecertificeerd, en goedkoop.
Ze hebben ook een PCI versie, maar die is wat groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
johnkeates schreef op zondag 15 januari 2012 @ 16:01:
De PHY's voor FireFire komen altijd met ondersteuning voor ±3 poorten. Een 1-poorts chip is waarschijnlijk niet rendabel. Een 3-poorts kan je ook als 2-poorts gebruiken door gewoon de 3e poort niet op het PCB te zetten.

Als je PCIe gebruikt zou je de Pyro kaart kunnen proberen van ADS. Werkt altijd, gecertificeerd, en goedkoop.
Ze hebben ook een PCI versie, maar die is wat groot.
Bedankt, maar van Adstech PYRO 1394 zijn geen prijzen bekend. Anyway, ik kijk nog wel even verder.