• FranciscusK
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 14:09
Ik heb net een nieuw systeem gebouwd. Ik heb de firewirekaart (een Conceptronic Ci1394B) uit mijn oude kast gehaald en in de nieuwe gezet. Maar het ding wordt niet herkend. Ik zie niet eens een IEEE 1394 controller in het apparaatbeheer staan. In het BIOS zie ik ook niets. In de oude kast deed de kaart het prima (i.c.m. Windows XP).

Ik weet dat het ding officieel niet wordt ondersteund op Windows 7, maar ik hoopte dat ie met een standaardstruurprogramma wel zou werken. Maar of er nu een goede driver is of niet, Windows zou toch op één of andere manier door moeten hebben dat ik een PCI-kaart heb geïnstalleerd? Of denk ik dan verkeerd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daantjer94
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 25-08 12:10

daantjer94

Lvl 26 Human Designer

Misschien wordt hij alleen herkend door de driver?
gebeurt ook met sommige w-lan adapters

Put Smarties tubes on cats legs, make them walk like a robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranciscusK
Ik wist niet dat dat kon. Ik vind het ook moeilijk voor te stellen. Ik stel mij zo voor dat er een heleboel standaarddrivers met Windows worden geïnstalleerd. Worden die allemaal af en toe 'actief' om te kijken of er ergens nieuwe hardware is waar ze iets mee kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FranciscusK
Ik heb inmiddels contact gehad met Conceptronic. Er blijken twee versies van de kaart te zijn; versie 1 en versie 2. Versie 2 (die heb ik, volgens de sticker op de kaart) kan met Windows 7 werken.
Verder heb ik in het BIOS de 'quick boot' op 'disabled' gezet. Hierdoor heb ik nu tien seconden de tijd om te kijken wat voor hardware het BIOS allemaal heeft gevonden. En daar staat inderdaad: "PCI slot3: firewire ctrl". Dus het BIOS ziet de kaart en ziet dat het een firewire kaart is! Windows heeft er daarentegen nog steeds geen sjoege van. Ik zie op het web dat het gebruikelijk is om "IEEE 1394 Bus Host Controllers" in het apparaatbeheer (device manager) te hebben staan, maar ik heb dat niet.

Komt iemand dat bekend voor? Is er manier om "IEEE 1394 Bus Host Controllers" in het apparaatbeheer te krijgen?