Bestanden plotseling onzichtbaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 01:06
Op mijn systeem staat windows 7 64bits. Heb daar 2 externe hdd's aan hangen. Op een gegeven moment waren er een hele berg mappen onzichtbaar.. ze staan wel gewoon op die schijven maar wat ik ook doe in de verkenner zijn ze niet zichtbaar. Als ik ga zoeken vind ik de bestanden wel en kan ze gewoon gebruiken. Ja alle onzichtbare bestanden zien staat gewoon aan .
Ik heb met met microsoft essential virus gescanned en ook met ander programma op mallware gecheckt maar tot op heden geen oplossing gevonden. Gegoogled heb ik natuurlijk ook.
Alle bestanden die ik daarna er bij op die schijven zet zie ik wel in de verkenner.
Iemand hier die daar iets over weet?

De bestandjes staan niet op hidden trouwens

[ Voor 3% gewijzigd door QSYS op 14-01-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Heb je het probleem ook als je de HDD's even aansluit op een ander systeem? Anders zou je eens een kijkje kunnen nemen in het Thematopic: Datarecovery

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
heb hem ook aan andere pc gehangen.. maar ja was die pc beu.. en dacht installeer mijn game pc wel opnieuw en dan heb ik dat probleem niet meer.. maar data recovery durf ik nog niet echt aan te doen .. nu heb ik ze nog alleen zie ze niet .. pff wat een gedoe..

Zelfs als ik een nieuwe map aan maak verdwijnt hij gewoon gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door QSYS op 14-01-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxdolcexx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 30-08 17:57
dit probleem heeft te maken me een usb virus een nasty ni veeel kunne vinden heeft een raar bestand naam op je had zowel soms op je c hebt zelf al meegemaakt groetjes evi xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:26

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Heb je wel rechten op de bestanden / mappen?
(zoek op ownership NTFS files)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
rechten heb ik ook al na gekeken.. het vreemde is dat ik dat op 2 schijven heb.. de ene kan ik wel wat bij schrijven en dan is het ook zichtbaar.. de andere weer niet.. dan verdwijnt de map gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Je weet echt heel zeker dat je "full control" hebt op de hele schijf?
(Dus aangeven dat ook alle submappen gecontroleerd / overschreven moeten worden)
Want het lijkt alsof je geen "list folder" hebt. (http://www.ntfs.com/ntfs-permissions-file-advanced.htm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
yep.. dat weet ik zeker.. omdat ze bij allebei de externe schijven anders staan heb ik er mee lopen te kloten .. maar het hielp niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

QSYS schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 17:25:
yep.. dat weet ik zeker.. omdat ze bij allebei de externe schijven anders staan heb ik er mee lopen te kloten .. maar het hielp niet
En wat heb je dan exact "gekloot"?
Want als je "everyone" als owner toevoegt op de root van de schijf (en alle subfolders) en vervolgens everyone full control geeft (inclusief subfolders), dan zou je alles moeten zien. (Let op, dit zijn dus 2 aparte stappen die allebei nogal wat tijd kosten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
nog verschijnen ze dan niet.. nee heb het net bij die andere schijf geprobeert.. maar niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
nog met van alles gescanned..maar tot op heden geen verbetering. Ik zal toch niet de enigste zijn met dit probleem denk ik ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
Heb nu wel trouwens gevonden als ik bij weergave van mapopties klik op beveiligde besturingssysteembestanden verbergen , dus uit vink dat ik ze dan ineens wel kan vinden. En verborgen kan ik niet eens aanvinken daar.. bij de eigenschappen van de map.

[ Voor 19% gewijzigd door QSYS op 17-01-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28
Als je nu eens in dos het commando
code:
1
attrib -s -h
geeft ?
Wel even in de desbetreffende directory gaan staan.
Met attrib kan je de attributen aanpassen van een bestand of directory.
Zie ook: http://www.computerhope.com/attribhl.htm

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
verrek.. dat werkte wel.. maar ja . zijn zo veel mappen .. heb nu de schijf aan laptopje hangen en weer volledig scannen .. is nog bezig helaas.. maar wel met andere virusscanner..

Heb wel iets gevonden, maar weet eigenlijk nog niet wat er allemaal gebeurt is. Ben nu op andere schijf met zelfde probleem bezig met Attribute Changer 6.20. Dan kan het gewoon in de windows verkenner.

[ Voor 36% gewijzigd door QSYS op 18-01-2012 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All

Coach4All

I'm a Coach 4 All

QSYS schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 07:06:
verrek.. dat werkte wel.. maar ja . zijn zo veel mappen .. heb nu de schijf aan laptopje hangen en weer volledig scannen .. is nog bezig helaas.. maar wel met andere virusscanner..

Heb wel iets gevonden, maar weet eigenlijk nog niet wat er allemaal gebeurt is. Ben nu op andere schijf met zelfde probleem bezig met Attribute Changer 6.20. Dan kan het gewoon in de windows verkenner.
Met /d /s werkt het ook in 1 keer voor de hele schijf hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QSYS
lol :D ach ja.. ben net wakker.. alles staat weer normaal.... Ik had ook nooit verwacht dat ze als system kwamen te staan .. maar ja .. ben weer blij nu .. thanx.
Pagina: 1