_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Je kunt het wellicht ook met http://www.chrysocome.net/dd doen.
[ Voor 41% gewijzigd door Boudewijn op 13-01-2012 17:18 ]
Wubi doet geen 64 bits.... Had daar al naar gekeken. Wil het best zometeen nog eventjes proberen.Boudewijn schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:16:
unetbootin doet soms wat lastig; heb je het al eens met wubi geprobeerd?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/
Die gebruik ik altijd, en bij mij werkt hij goed.
If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning: just as, if there were no light in the universe and therefore no creatures with eyes, we should never know it was dark. Dark would be without meaning - C.S. Lewis
Zal ik ook meenemen. Ben nu nog met Unetbootin nog een Kubuntu te proberen dus die moet eerst afgelopen zijn en daarna ga ik beide suggesties eventjes doornemen.Jakkus schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:19:
Voor Ubuntu kan je ook goed deze gebruiken om hem van je USB-stick te laden:
http://www.pendrivelinux....-installer-easy-as-1-2-3/
Die gebruik ik altijd, en bij mij werkt hij goed.
Niet booten, ik krijg een bootmenu te zien van afaik Unetbootin waar ik kan kiezen hoe ik ubuntu wil installeren. Daarna kies ik 1 van de 3 opties laatste is check disk maar geen enkele start. Lampjes van zowel de usb als de HD gaan uit en de PC laad en doet niets meer.Mar2zz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:20:
Niet installeren of niet booten? Heeft je laptop Nvidia optimus? Dan kun je het beste de nvidia even uitschakelen in het bios en dan de installatie doen? Er treden conflicten op met die hybrid opstellingen.
De grafische kaart kan ik voor zover ik heb gezien in de bios niet uitzetten.... Niet forceren naar 1 van de 2... Erg beperkte instellingen jammer genoeg...
Dit is toch echt geen probleem voor een 32 bits systeem met eem PAE kernet. http://en.wikipedia.org/w...l_Address_Extension#LinuxTouchdomex schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:15:
Iso's zijn allemaal 64 bits want je hebt 6GB en je wilt die graag gebruiken32 bits kan ik straks nog wel proberen.
Edit: Tuurlijk gewoon lekker 64 bit draaien, maar deze veelgebruikte uitspraak over deze beperking is niet correct. Als je bvb door software vast zit aan 32 bit is dat nog probleem icm 4+GB.
[ Voor 21% gewijzigd door Viva Vince op 13-01-2012 17:31 ]
Heb je al wel geduld gehad? mijn laatste ervaring met een iso installeren van unetbootin bij een kennis was dat na de selectie van Ubuntu ik wel 5 minuten moest wachten voor het in beeld kwam dat ubuntu bezig ging. Ik had toen ook de moed opgegeven, ging koffie drinken, kwam terug, en daar was het in beeld ineens..
Ik heb precies hetzelfde gedaan. Aanzetten en toen naar beneden gelopen. Wat karnemelk gedronken en toen ik terug kwam nog steeds zwart...Mar2zz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:28:
Maar waarom zou hij niet gewoon 64bit draaien.
Heb je al wel geduld gehad? mijn laatste ervaring met een iso installeren van unetbootin bij een kennis was dat na de selectie van Ubuntu ik wel 5 minuten moest wachten voor het in beeld kwam dat ubuntu bezig ging. Ik had toen ook de moed opgegeven, ging koffie drinken, kwam terug, en daar was het in beeld ineens. Dat de harddisk.
Ga straks wel aanzetten en eten en daarna terugkomen. Alles gaat geprobeerd worden
Misschien kan je dit proberen:
http://ubuntu-tutorials.c...en-at-startup-workaround/
http://www.google.nl/?q=ubuntu+installation+black+screen
Telt een Virtual machine ook? Daar werkt die namelijk wel goed.Naxiz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:46:
Werkt de ISO wel op een andere pc?
Heb je al gekeken naar m'n links? Ik denk dat daar wel een oplossing tussen zit
Ik heb eerst nog de bovenstaande suggesties. Ik ga nu eten en de laptop laten installeren. Dus straks na het eten kan ik pas uitslag geven van de oplossing of een oplossing.Naxiz schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:55:
Ja, ik bedoel om gewoon te kijken of de ISO niet corrupt is.
Heb je al gekeken naar m'n links? Ik denk dat daar wel een oplossing tussen zit
Verwijderd
Hang er eens een vga monitor aan, je weet maar nooit dat hij deze initialiseerd?
Lukt het niet met de gewone Ubuntu, dan de alternatieve proberen: http://releases.ubuntu.com/11.10/
ubuntu-11.10-alternate-amd64.iso
Wel alvast bedankt! Had niet verwacht dat er zoveel zouden reageren met nuttige info
Verwijderd
Kan dat ook met 64 bits?Verwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:13:
Waarom moeilijk doen? Mount je ISO met deamon tools. Vervolgens met Wubi installeer je ubuntu naast je Windows OS.
Verwijderd
Sinds wanneer is het onmogelijk om op een Windows 64bit systeem deamon tools te installeren en vervolgens met Wubi een ubuntu OS er naast te installeren?
https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide
The machine you are trying to install Ubuntu on may be 64 bit. The AMD64 installation is appropriate for all 64 bit architectures, no matter if they are AMD or Intel.
Ik bedoel dat je met de normale Wubi client ook de 64 bits ubuntu krijgt maar blijkbaar doet hij dat zelfVerwijderd schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 19:34:
[...]
Sinds wanneer is het onmogelijk om op een Windows 64bit systeem deamon tools te installeren en vervolgens met Wubi een ubuntu OS er naast te installeren?
https://wiki.ubuntu.com/WubiGuide
The machine you are trying to install Ubuntu on may be 64 bit. The AMD64 installation is appropriate for all 64 bit architectures, no matter if they are AMD or Intel.

Edit: Wubi zou ik trouwens niet doen. Ik geloof dat dat trager werkt. Iets met filesystem ofzo.
[ Voor 13% gewijzigd door danielkraak op 13-01-2012 20:05 ]
Mijn computer is instabiel. Linux of Linuxprogramma's crashen steeds. Wat doe ik er aan?
Ook al doet Windows het misschien prima, toch kan het heel goed aan je geheugen liggen. Windows en Linux gebruiken namelijk verschillende schema's om geheugen toe te wijzen. Windows begint vooraan in je RAM, Linux juist achteraan. Stel dat er dus achteraan je RAM een 'slechte' plek zit, merkt Windows dat waarschijnlijk bijna nooit, maar Linux vertoont meteen kuren. Voor je een vraag stelt over 'random' lijkende crashes, probeer dan in ieder geval memtest86 volledig te draaien. Je kunt dit programma op een diskette installeren vanuit Windows of Linux; het start daarna je computer op zonder enig besturingssysteem en onderwerpt je RAM aan een uitgebreide test. Mocht memtest86 geen fouten geven en wil je een topic openen, vergeet dan niet te vermelden dat je memtest86 al hebt gedraaid! Als je computer is overgeklokt, maak dit dan (tijdelijk) ongedaan, ook als Windows wel prima werkt.
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
Probeer anders eens een andere distro, ik kan er niet uit opmaken of er een cdrom inzit en of je deze gebruikt of dat je alleen met usb probeert te booten
[ Voor 4% gewijzigd door blouweKip op 14-01-2012 14:50 ]
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Werkt dit dan bij Linux? Een desktop heeft namelijk andere hardware, dus zou het niet meer werken als je de HD dan weer terugplaatst. Ik heb geen idee of dit zo is bij Linux (nog nooit geprobeerd) maar bij Windows in elk geval nietBorromini schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 20:26:
Desnoods de schijf eruit halen, aan/in je desktop hangen en zo Linux installeren.
Ja bij linux kun je dit doen.Naxiz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:25:
[...]
Werkt dit dan bij Linux? Een desktop heeft namelijk andere hardware, dus zou het niet meer werken als je de HD dan weer terugplaatst. Ik heb geen idee of dit zo is bij Linux (nog nooit geprobeerd) maar bij Windows in elk geval niet
Usb kun je ook in de bios op 2 manieren instellen, dit kun je dus ook proberen.
[ Voor 9% gewijzigd door jan99999 op 15-01-2012 12:12 ]
Verwijderd
Tja.... lang leve de driver en dll hell van windows....Naxiz schreef op zondag 15 januari 2012 @ 11:25:
[...]
Werkt dit dan bij Linux? Een desktop heeft namelijk andere hardware, dus zou het niet meer werken als je de HD dan weer terugplaatst. Ik heb geen idee of dit zo is bij Linux (nog nooit geprobeerd) maar bij Windows in elk geval niet
moet er nog aan wennen maar het is leuk om uit te proberen en kijken wat je er mee kan bereiken.Gdrive mounten geen probleem, stack mounten ging ook goed al synchroniseerd deze niet, jammer maar we gaan er vrolijk mee door!
programma"s starten onder windows 10 toch een fractie sneller, of is dat nietgepast om te zeggen?
Commandline FTW | Tweakt met mate
Dit topic is gesloten.