F3 Raid 0 + Synapse?! is dit mogelijk

Pagina: 1
Acties:

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Zoals titel aangeeft wil ik de bovenstaande setup gaan toepassen.

Ik ben al even aan het googlen maar ik kan vrij weinig tot niks erover vinden alleen over 1 HDD + 1 Synapse.
http://www.storagereview.com/ocz_synapse_cache_ssd_review
Afbeeldingslocatie: http://www.storagereview.com/images/ocz_synapse_64gb_4k_randomtransfer_iops_4k.png

Ik wil het volgende gaan toepassen als dit mogelijk is :

- 2x F3 1 TB 7200 rpm in raid 0 + ocz synapse 64 gb als cache drive

System specs
i7 920 @ 3,8 ghz
12 gb Corsair 1538 mhz 9-9-9-24
2 x 1 tb samsung F3 1 TB
Asus Sabertooth X58
* Synapse OCZ cache schijf 64 of 128 GB (moet nog gekocht worden)

Bij voorbaat dank heren!

[ Voor 48% gewijzigd door JayJay op 13-01-2012 14:28 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Z68...

Maaruh: Het algemeen beleid ?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JayJay
Dit is geen RST gast dit gaat om 2x Samsung F3 in raid 0 met synapse cache schijf @ 64 gb met dataplex software. En mag ik deze vraag niet stellen ? lijk mij wel toch

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14:37

Wish

ingwell

:? Ben gewoon benieuwd:
- wat je vraag is
- waarom je niet meer tijd aan je TS hebt besteed
- hoe je een enkele schijf anders dan in Raid 0 wil draaien....

No drama

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien een wat constructieve houding aannemen? Je toon is erg vervelend en moedigt helpen niet aan. Daarnaast geef je wel heel weinig informatie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jayjay1986 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:02:
Dit is geen RST gast dit gaat om Samsung F3 in raid 0 met synapse cache schijf @ 64 gb met dataplex software. En mag ik deze vraag niet stellen ? lijk mij wel toch
Gast? Gezien het niveau van wat andere posts van je, vermoed ik dat ik oud genoeg ben om niet geknikkerd met je te hebben en ongeveer even oud te zijn als je vader.

Tuurlijk mag je vragen stellen maar dan wel in een bepaalde vorm, opmaak & eigen inzet; ik verwijs je alleen naar een algemeen topic wat is goedgekeurd door moderators; anders krijg je op een gegeven moment weer de discussie dat jij vindt dat je voldoende informatie hebt opgeschreven en de rest van GoT vindt van niet...

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• JayJay
MAX3400 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:06:
[...]

Gast? Gezien het niveau van wat andere posts van je, vermoed ik dat ik oud genoeg ben om niet geknikkerd met je te hebben en ongeveer even oud te zijn als je vader.

Tuurlijk mag je vragen stellen maar dan wel in een bepaalde vorm, opmaak & eigen inzet; ik verwijs je alleen naar een algemeen topic wat is goedgekeurd door moderators; anders krijg je op een gegeven moment weer de discussie dat jij vindt dat je voldoende informatie hebt opgeschreven en de rest van GoT vindt van niet...
Gezien het niveau van mijn andere posts ? Ik bedoelde het vriendelijk '' gast'' niet denigrerend . En even oud als mijn vader wordt moeilijk om daar maar even niet op in te gaan . (Je scheelt 10 jaar met mij trouwens)

Ik stelde een normale vraag en verwacht een normaal antwoord is dit mogelijk ?

Ik was niet in de veronderstelling dat meer informatie nodig was en zowel ben ik uiteraard bereid er antwoord op te geven om het aan te vullen. Systeem specs vermeld.

De gedachte gaat om het volgende ik heb 2x een F3 samsung spinpoint SJ 1 TB liggen deze wil ik in Raid 0 plaatsen via mijn ich10 chip om vervolgens er een Synapse OCZ 64 GB Cache schijf aan toe te voegen.

Zoals ik al aangaf heb ik me een ongeluk gegoogeld en Tweakers forum al geraadpleegd maar kan hier niks over vinden , niet eens benchmarks.

Hopelijk kunnen we vanaf hier ontopic verder praten anders wordt het een slotje want zit niet te wachten op verwijzingen naar mijn vader en dergelijke.

[ Voor 7% gewijzigd door JayJay op 13-01-2012 13:05 ]

• JayJay
Wish schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:03:
[...]

:? Ben gewoon benieuwd:
- wat je vraag is
- waarom je niet meer tijd aan je TS hebt besteed
- hoe je een enkele schijf anders dan in Raid 0 wil draaien....
- Is het mogelijk om 2x F3 1tb schijven in raid 0 te plaatsen om vervolgens een 64 gb of 128 gb synapse OCZ cache schijf toe te voegen. (Raid 0 + SSD CACHE )
- Vanaf 9 uur ben ik al aan het googlen , ik kan niks vinden over mijn vraag , wel over een enkele HDD en enkele SSD.

- Raid 0 is met 2 schijven en of meer.

Bedankt voor je reactie , hoop dat het zo duidelijk is .

• JayJay
Tsurany schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:05:
Misschien een wat constructieve houding aannemen? Je toon is erg vervelend en moedigt helpen niet aan. Daarnaast geef je wel heel weinig informatie.
- Informatie aangevuld , de toon is vriendelijk bedoeld , ik kom hier niet om vragen te stellen en vervolgens denigrerend terug te antwoorden (het woord : gast in dit geval)

• Wish

Wish

ingwell

jayjay1986 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 12:58:
[...]

- Is het mogelijk om 2x F3 1tb schijven in raid 0 te plaatsen om vervolgens een 64 gb of 128 gb synapse OCZ cache schijf toe te voegen.
Ja, dat is mogelijk. Zelf draaide ik ook met 1Tb in Raid 0. Heb later een SSD toegevoegd die nu mijn primaire schijf is.

No drama

• JayJay
Wish schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 13:34:
[...]

Ja, dat is mogelijk. Zelf draaide ik ook met 1Tb in Raid 0. Heb later een SSD toegevoegd die nu mijn primaire schijf is.
Dus je hebt een cache schijf aan je raid 0 setup toegevoegd , kan je mij vertellen wat de prestaties dan zijn en welke chache schijf gebruikt je ? (RAID 0 + Cache)

• Wish

Wish

ingwell

jayjay1986 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:27:
[...]

Dus je hebt een cache schijf aan je raid 0 setup toegevoegd , kan je mij vertellen wat de prestaties dan zijn en welke chache schijf gebruikt je ? (RAID 0 + Cache)
Nee, dat kan ik niet omdat ik het niet meet. Helaas. Voor mij geldt gewoon: het is snel genoeg :)

No drama

• JayJay
Wish schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:28:
[...]

Nee, dat kan ik niet omdat ik het niet meet. Helaas. Voor mij geldt gewoon: het is snel genoeg :)
En welke Cache schijf gebruik je dan ? via RST of Dataplex software ?

• Wish

Wish

ingwell

jayjay1986 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:29:
[...]

En welke Cache schijf gebruik je dan ? via RST of Dataplex software ?
Huh? Hoezo cache schijf en wat bedoel je met die software. Mijn setup is gewoon een SSD als primaire schijf en een Raid0 van 1TB...

Ik ben niet zo'n hardware geek - dus me iets anders vragen is ok, maar hier kan ik geen antwoord op geven.

No drama

• JayJay
Wish schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:35:
[...]

Huh? Hoezo cache schijf en wat bedoel je met die software. Mijn setup is gewoon een SSD als primaire schijf en een Raid0 van 1TB...

Ik ben niet zo'n hardware geek - dus me iets anders vragen is ok, maar hier kan ik geen antwoord op geven.
:X zo'n flauw vermoeden had ik al , het gaat erom dat dit een 2x HDD in RAID 0 opstelling is met CACHE vermogen doormiddel van een SSD. Ook wel de OCZ Synapse genoemd met DATAPLEX software.

Ik zit mij nu werkelijk af te vragen of ik zo onduidelijk ben of mensen de techniek en bedoeling niet kennen.

• Wish

Wish

ingwell

jayjay1986 schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 14:47:
[...]

:X zo'n flauw vermoeden had ik al , het gaat erom dat dit een 2x HDD in RAID 0 opstelling is met CACHE vermogen doormiddel van een SSD. Ook wel de OCZ Synapse genoemd met DATAPLEX software.

Ik zit mij nu werkelijk af te vragen of ik zo onduidelijk ben of mensen de techniek en bedoeling niet kennen.
In je initiele topicstart (voor de edit) was je zeker onduidelijk. Wellicht dat de huidige info anderen wat meer op weg helpt. Ik kan je iig niet helpen helaas.

No drama

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-01 10:16
Ik denk dat het nogal ongebruikelijk is wat je wilt. Een SSD lijkt me niet geschikt als cache, gezien het beperkte aantal keren dat je hem kunt beschrijven. En er is dan waarschijnlijk ook geen software voor om zoiets voor elkaar te krijgen. Gebruikelijk is om de programma's op de SSD te zetten en je data op harde schijf, al dan niet in raid.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01 15:58
Was niet zo moeilijk te vinden, binnen een minuut...

http://www.ocztechnology.com/synapse-faq
Does Synapse work in a RAID configuration?

Synapse SSD can be installed as a cache for RAID configurations. Fault tolerance for the RAID array will be the same as before the use of the caching software. If the RAID array is configured as RAID1 or better, then you should not encounter any data loss if one or more HDDs fail.

Systeem Specs

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:51
Alex3 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:33:
Ik denk dat het nogal ongebruikelijk is wat je wilt. Een SSD lijkt me niet geschikt als cache, gezien het beperkte aantal keren dat je hem kunt beschrijven. En er is dan waarschijnlijk ook geen software voor om zoiets voor elkaar te krijgen. Gebruikelijk is om de programma's op de SSD te zetten en je data op harde schijf, al dan niet in raid.
Volgens mij bestaan er zelfs seagate schijven die dit principe toepassen.

0,5 minuut gezocht, 3x terugklikken en voila:

[Ervaringen] Seagate Momentus XT "hybrid" schijf.

Misschien moet je de volgende keer een heel klein stukje verder kijken voordat je iets roept.

[ Voor 17% gewijzigd door jbhc op 15-01-2012 01:29 ]

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:50
Je kan aan de slag met het programma Fancycache, dat doet precies wat je wilt, het is nog in ontwikkeling maar je kan de beta downloaden.

Je kan dan een deel van je ram + een partitie op je ssd als cache gebruiken voor je hdd.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• JayJay
ik heb mij een ongeluk gegoogeld , waars met de verkeerde termen , welke snelheden behaal je dan ? en twijfel aan raid 0 of 1 en cache grote 64 GB of 128 GB , wordt gehalveerd naar 32 of 64 GB .

• JayJay
iemand al enig idee wat de performance is van 2x F3 in Raid 0 + EEN OCZ Synapse Cache schijf (64 of 128 GB)

[ Voor 71% gewijzigd door JayJay op 27-01-2012 15:32 ]

• haarbal
Dunno, bij sequentiel lezen en schijven zal dat 200 a 350 MB/s zijn, afhankelijk van wat je caching doet.

Volledig random read zal maar ietsje sneller zijn dan een enkele standaard harddisk, maar goed, als de data die je leest in de cache staat zal je bij ssd performance in de buurt komen.

Het hangt er natuurlijk van af wat je je ermee wil doen hoe je het in wil richten. Als je wilt dat programma's en spellen snel laden kan je het best de schijven in raid1 zetten (qua leessnelheid superieur aan raid0, vooral bij kleinere bestanden) en de cache op most used zetten (als je fancycache gebruikt)

Als je video op wil nemen met fraps wil je de hoogste write performance en kan je de schijven beter in raid0 zetten met de ssd als write cache.

• JayJay
Ik wil 2x 1 tb en de cache schijf als windows boot , games foto's muziek en meer ook veel downloaden en af en toe uitpakken. Daarnaast zal er nog een enkele HDD komen als backup die doormiddel van een programma automatisch back ups zal aanmaken. Dit had ik ongeveer in mijn hoofd en zoals ik het jou hoor zeggen zou voor mij dus raid 1 intressanter en stabieler zijn dan raid 0 .

• haarbal
Zo lang je niet meer dan 1TB nodig hebt wel ja. Ik zou windows op een partitie op de ssd zetten, dan de rest op de raid1 schijven en een andere partitie op de ssd als cache gebruiken (kan met fancycache).

windows kan wel op een ~40GB partitie, kan je de pagefile lekker laten staan. Eventueel de hibernate file verwijderen, die gebruik je waarschijnlijk toch niet, scheelt je je ram in schijfruimte.

• JayJay
Ik heb de optie fancycache bekeken maar dit is geen freeware maar een beta ?! oftewel de optie om 2x F3 in raid 0 of 1 te gooien en vervolgens de SSD in 2 partities indelen van 80 en 40 (intel SSD?) zou beter zijn dan dat Synapse ?! zou 2 losse SSD's niet beter zijn ? bijvoorbeeld een snelle 80 gb schijf windows en een 80 of 64 gb als cache met fancycache als dat een optie is.

[ Voor 24% gewijzigd door JayJay op 01-02-2012 09:39 ]

• haarbal
je kan ook de synapse software gebruiken, of heb je daar die opties niet?

• JayJay
Dat weet ik dus niet want ik ben nog steeds opzoek naar de meest snelle ideaale oplossing in combinatie met opslag. dus Dataplex software heb ik nog niet in bezit . Games en audio op de 2 F3 in raid 0 of 1 met cache voor de laadtijden. en dan eventueel Windows op een aparte SSD . Tenzij Fancycache zo snel werkt met ssd+raid0 HDD dat ik geen aparte SSD nodig heb. is een beetje een dilemma ,maar ik wil geen onnodige aankopen doen. En ken nergens test resultaten of reviews vinden van een Raid0 opstelling HDD's + Cache SSD .

• haarbal
Dat kan je ook niet even makkelijk en eenduidig testen. Het enige wat je kan zeggen is dat raid1+caching ergens tussen de raid1 en de ssd performance in zit. Hoe vaker je iets gebruikt hoe meer je tegen de ssd performance aan zal zitten.

Pagina: 1