Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 22:28
Hallo Tweakers,

Ik ben nu al enkele weken op zoek naar een televisie van ongeveer 40" voor maximaal 500 euro. Ik had echt geen enkel idee wat goed is, en om eerlijk te zijn weet ik dat nog steeds niet. Er zijn zoveel modellen die (voorzover ik zie) bijna niets van elkaar verschillen, waardoor ik er niet veel van snap... De televisie zal gebruikt worden voor gamen en om films op te kijken. TV kijken zal ik (bijna) niet doen.

Uiteindelijk kwam ik uit op de Panasonic Viera TX-P42S30, omdat plasma (volgens velen) in deze prijsklasse een beter beeld geeft en met deze grootte gewoonweg goedkoper is. Ook schijnt het een betere reactietijd te hebben (voor games) en waren alle reviews positief. Is dit een goede keuze? Of zijn er andere televisies die ik helemaal over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-09 18:37

mr.paaJ

generatie cmd+z

Prima keuze.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:41
Prima keuze. Let er wel op dat zo'n 'instapserie' Panasonic slechter met omgevingslicht om kan gaan dan een LCD voor dezelfde prijs. Als je dus vaak TV kijkt met veel licht dan oogt het beeld op zo'n plasma waarschijnlijk wat doffer. Een LCD in deze prijscategorie kan wat beter omgaan met veel licht. Dit is wat ik heb gehoord/gelezen. ;)

Ik heb zelf een, LCD TV, Samsung LE40D550 (€394 incl. verzendkosten) gekocht. Bol.com heeft nu 'bulkweken' met een, LED TV, Samsung UE40D5003 voor €449. Lijkt me ook wel wat. :)

Wat stof om door te lezen/ervaringen te vragen:
[Plasma] Panasonic 2010-2011 - alle series
[LCD TV] Samsung LCD + LED TV`s (alle series) Deel 14

[ Voor 15% gewijzigd door LuPo op 12-01-2012 22:40 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik zou voor de S30 gaan die je zelf hebt gevonden. Is één van de betere TV's in deze prijsklasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Uniciteit schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:57:
Ik zou voor de S30 gaan die je zelf hebt gevonden. Is één van de betere TV's in deze prijsklasse.
Ik wilde die eerst ook maar kijk veel TV overdag in vol licht. Dan bleek die S30 wat minder te presteren. Ook is het nog het oude model, vrij lomp dus. Maar qua beeldkwaliteit in het donker is hij inderdaad wel een stuk beter dan de Samsungs.

Helaas heeft de S30 nog wel het oude design. In het echt vond ik dat vrij lomp en grof (ouderwets). Dat is niet goed in te schatten op de productfoto's. Wat dat betreft hebben de goedkopere Samsungs een streepje voor. Maar het is maar net hoe belangrijk het design is uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 07:10
Ik heb zelf vorig jaar de Sony KDL-40EX500 gekocht voor exact 500 euro. Noch steeds onder de indruk van de beeldkwaliteit. Heb ook een samsung 40c650 gehad (met goed panel), maar de sony is echt een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Plasma is niet heel veel goedkoper meer in deze prijsklasse, maar de beeldkwaliteit is inderdaad wel veel beter. Ik zou even kijken waar je de tv gaat plaatsen. Als daar veel direct zonlicht op het scherm valt, kun je beter voor een LCD gaan. Kijk je vooral 's avonds films en kun je een beetje verduisteren, dan geeft plasma je prachtig diepe kleuren en contrasten.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

LuPo schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 22:38:
Bol.com heeft nu 'bulkweken' met een, LED TV, Samsung UE40D5003 voor €449. Lijkt me ook wel wat. :)
De D5003 moet je niet hebben, voor vijf tientjes meer heb je de D5000 met meer aansluitmogelijkheden en stuk strakkere lijst.
Dat zou opzich een mooi alternatief zijn als het scherm in een lichte hoek komt te staan.

[ Voor 11% gewijzigd door mr.paaJ op 13-01-2012 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
mr.paaJ schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 08:57:
[...]

De D5003 moet je niet hebben, voor vijf tientjes meer heb je de D5000 met meer aansluitmogelijkheden en stuk strakkere lijst.
Ah excuus. Dat is dus hetzelfde als met de D550 en de D503.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Bedankt voor alle reacties! Goed om te horen dat ik een goede optie had gevonden. In principe kan ik het licht in de kamer dimmen en staat hij niet in fel licht, dus dan is de Panasonic de betere keuze? In ga hem voordat ik hem aanschaf nog wel even in het echt bekijken, want als hij er écht lomp uitziet (zoals LuPo zegt) zal ik misschien toch voor de andere kiezen... ;)

Ik heb nog wel één andere vraag: hoe werkt digitale televisie van Ziggo met deze televisie? Waar kan je je SmartCard indoen? Ik heb gelezen dat je geen losse receiver nodig hebt, maar moet je dan een Ziggo module kopen à €50?

Nogmaals bedankt voor de reacties! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Je hebt nog een uurtje, maar had je deze al gezien ;)

http://www.ibood.com/nl/nl/index/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje13
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-08-2024
Lijkt me niet de verstandigste manier om een tv te kopen . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
gastje13 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:12:
Lijkt me niet de verstandigste manier om een tv te kopen . . . .
Want? Voor dat geld krijg je een hoop meer TV dan de alternatieven.

Hij is voor vandaag op een aantal andere sites ook in prijs omlaag gegaan, zie
pricewatch: Toshiba 40TL838G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:19
Wil je veel voor weinig, dan zit je bij Plasma helemaal goed. Je kan zelfs een 50" plasma scoren voor <500 euro (als het 1080p moet zijn ietsje meer, vanaf 538).

Plasma is per definitie plasma. Tussen de diverse lcd (incl led) tv's zitten enorme verschillen. Zo heb je verschillende type verlichting (ccfl, led, full-rgb-led), verschillende panelen die allemaal weer anders presteren op gebied van inkijkhoek, snelheid etc etc.

Natuurlijk zit er bij plasma's ook verschil tussen een topmodel of een instapper, maar je zit sowieso goed qua techniek (uitstekende snelheid, kleurweergave en inkijkhoek). De verschillen zijn veel minder groot dan bij budget lcd vs high-end lcd. Die laatste categorie verbetert het beeld met behulp van allerlei slimme technieken, werkt prima, maar imo heb je met jouw budget en doeleinden het meeste waar voor je geld met een plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ

mr.paaJ

generatie cmd+z

FrogNL schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 23:03:
Ik heb nog wel één andere vraag: hoe werkt digitale televisie van Ziggo met deze televisie? Waar kan je je SmartCard indoen? Ik heb gelezen dat je geen losse receiver nodig hebt, maar moet je dan een Ziggo module kopen à €50
Klopt, smartcard past in CI+ module die in de zijkant van het scherm past (geldt voor vrijwel elk toestel overigens).
Preciese toestel ken ik niet (wel de U30), echt strak zal het niet zijn maar ook niet echt verkeerd imo en maakt het in beeld zeker goed.

Eventueel hebben we in de MM Utrecht nog het P42G20 demomodel staan rond je budget, wel echt beter maar niet nieuw.
De P42G30 kost wat meer (€600?) maar is dat geld ook zeker waard ten opzichte van de S30 als nieuw toestel.
Beide hebben de NeoPDP techniek met meer helderheid en vooral dieper zwart in lichtere omgeving.

[ Voor 21% gewijzigd door mr.paaJ op 15-01-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Die aanbieding heb ik jammergenoeg gemist, maar ik zie dat hij in andere winkels nog steeds voor €499,- te krijgen is. Ik kon maar één topic met ervaringen (Duits) vinden, en daar zijn de reacties niet heel positief. Hij werd zelfs ingeruild voor de Panasonic P42UT30, die hij veel beter vond... De grootste nadelen waren clouding en een hoge reactiesnelheid, dus is de Panasonic dan geen betere keuze?
mr.paaJ schreef op zondag 15 januari 2012 @ 00:12:
[...]

Klopt, smartcard past in CI+ module die in de zijkant van het scherm past (geldt voor vrijwel elk toestel overigens).
Preciese toestel ken ik niet (wel de U30), echt strak zal het niet zijn maar ook niet echt verkeerd imo en maakt het in beeld zeker goed.

Eventueel hebben we in de MM Utrecht nog het P42G20 demomodel staan rond je budget, wel echt beter maar niet nieuw.
De P42G30 kost wat meer (€600?) maar is dat geld ook zeker waard ten opzichte van de S30 als nieuw toestel.
Beide hebben de NeoPDP techniek met meer helderheid en vooral dieper zwart in lichtere omgeving.
Ik wil (vooral bij een plasma televisie) eigenlijk geen demomodel hebben, omdat het toch redelijk kwetsbaar schijnt te zijn. En ja, de G30 kan je voor rond de 600 euro kopen, maar dat is toch wel een beetje boven mijn budget...

Ik ga de Panasonic P42S30 in het echt bekijken en dan de knoop doorhakken. In ieder geval hebben jullie me heel erg geholpen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FrogNL schreef op zondag 15 januari 2012 @ 15:05:
[...]

Die aanbieding heb ik jammergenoeg gemist, maar ik zie dat hij in andere winkels nog steeds voor €499,- te krijgen is. Ik kon maar één topic met ervaringen (Duits) vinden, en daar zijn de reacties niet heel positief. Hij werd zelfs ingeruild voor de Panasonic P42UT30, die hij veel beter vond... De grootste nadelen waren clouding en een hoge reactiesnelheid, dus is de Panasonic dan geen betere keuze?

[...]

Ik wil (vooral bij een plasma televisie) eigenlijk geen demomodel hebben, omdat het toch redelijk kwetsbaar schijnt te zijn. En ja, de G30 kan je voor rond de 600 euro kopen, maar dat is toch wel een beetje boven mijn budget...

Ik ga de Panasonic P42S30 in het echt bekijken en dan de knoop doorhakken. In ieder geval hebben jullie me heel erg geholpen! _/-\o_
Laat je hier nog even weten wat je uiteindelijk gekozen heb? Ik ben wel benieuwd wat jij vindt van het design van de S30. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11:45
Voor dat budget zou ik me niet druk maken om het design...

Wat het design van de S30 betreft, hij is wat bulky. Maar het beeld is wel heel mooi, zéker voor de prijsklasse. Mits je niet heel veel licht of spiegeling hebt, want daar kan 'ie gewoon niet goed mee omgaan.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrogNL
Super, dan wordt het de S30. Ik ga komende week eens langs bij een winkel en als het uiterlijk me niet heel erg afschrikt zal ik hem bestellen. :)
Pagina: 1