• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12:46
Hallo,

Ben bezig om mijn systeem te overclocken.

Mijn Mainbord is een Gigabyte 965P DS3 dit i.c.m een C2D E6600 CPU, stoch loopt deze maar op 2.4Ghz en zou deze graag richting de 3ghz of hoger stabiel laten draaien.

Nu ben ik deze settings tegen gekomen op internet:

Robost Graphics Booster - AUTO
CPU Clock Ratio - 8
CPU Host Control -ENABLED
Cpu Host Freq -FSB400
PCI Express Freq - 101
C.I.A.2 - DISABLED
System Memory Multiplier -2.5
Memory Freq Mhz - 833
System Voltage Control
DDR2 OverVoltage Control - 0.2
PCI-E OverVoltage Control NORMAL
FSB OverVoltage Control NORMAL
MCH OverVoltage Control NORMAL
CPU Voltage Control 1.4
Normal CPU Vcore 1.35
High Speec DRAM DLL Settings = OPTION1
Dram Timing Selectable = AUTO
CAS Latency Time = 5
DRAM RAS to CAS Delay = 5
DRAM RAS Precharge = 5
Precharge delay (tRAS) = 15
ACT to ACT Delay (tRRD) = 4
Rank Write To READ Delay = 3
Write to Precharge Delay = 6
Refresh to ACT Delay = 42
Read to Precharge Delay = 3

Hiermee zou ik 3,4 stabiel moeten halen. Echter zodra ik deze settings netjes overneem haal ik maar 2.13 dus dat is nog lager.

Nu ben ik ook tegen gekomen dat mijn fan speed op auto staat, moet ik deze misschien ook op voltage zetten?

• Guiding
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2025
Gehaalde resultaten in het verleden bieden geen garanties voor de toekomst.

Maar even serieus, je kan andermans settings wel als uitgang gebruiken, maar de resultaten verschillen per cpu/moederboard. Dat iemand anders met die settings 3.4Ghz haalt met een E6600 wil niet zeggen dat jouw mobo/cpu hetzelfde halen.

Maar ik zou zeggen begin eens met inlezen in de sticdkied overclock topics.

• G.Scholtens
Heb de settings juist gebruikt om dat hij dezelfde mainbord en cpu had. Dus daarom vind ik het vreemd dat ik ze niet kan halen.

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-01 18:41

InFamous

excommunicado

Het is totaal afhankelijk van de hardware, de ene bmw rijd 200 de andere 215. Je kunt het niet vergelijken met iemand anders, overclocken zal je toch echt zelf moeten doen.

Formerly known as Ragdoll

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:16

Nemesizz

Untouchable

Ben het met hierboven eens, de ene E6600 is de andere niet, maakt nogal wat uit welke batch je hebt hoe goed ze willen overklokken.

De persoon die 3,4Ghz gehaald heeft kan misschien wel een hele goede batch gehad hebben. Er zijn ook E6600's die amper koel te houden zijn op stock snelheden (de beruchte bolle IHS, hadden sommige Core2's last van) die zijn dan totaal niet overklokbaar.

Overklokken is dus vaak met kleine stapjes proberen, gewoon in 1x 1Ghz erbij op is niet verstandig.

• G.Scholtens
Oke duidelijk.

Maar de settings wat ik gepost heb. Wat is daar mis mee dan, waarom zak ik hiermee naar 2,13ghz?

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:42
Miscshien wordt de cpu te warm, dan klokt deze zichzelf terug. Of misschien draait de cpu idle, en dan zal die om stroom te besparen terug clocken. maar 2,13 ghz klinkt alsof je de multiplier op 8 hebt staan ipv 9, maar de fsb terug staat naar 266 ipv 400. Mijn cpu op vergelijkbare gigabyte deed ook slechts 3 ghz, daarna werd die veel ste warm. Dus probeer eerst eens uit te zoeken (door middel van cpu-z) waar de fsb op staat in windows, voor je andere problemen gaat zoeken. dit klinkt het meest voor het hand liggende

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom heb je je memory multiplier op 2,5 staan. Zet die eens op 2.0

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-01 11:15

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Zoals hierboven al vaker gezegd is; niet elke PC/CPU is hetzelfde... En om nou ineens van 2.4 naar 3.2 te proberen te gaan, is wat opportunistisch...

Waarom probeer je niet in stappen van 50 of 100MHz te gaan en kijken hoe lang Windows nog stabiel blijft als je iets draait als Prime ofzo?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:20
Graag hulp voor Overclock E6600 - voor Battlefield 3

wel een ds3p, maar goed. misschien staat er nog iets nuttigs tussen.

Mechwarrior Online: Flapdrol

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:15
Batch van de CPU is erg belangrijk.

Voltage en geheugen MHz in kleine stapjes verhogen en dan kijken hoever je komt.

[ Voor 96% gewijzigd door Jumpman op 13-01-2012 17:13 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Pagina: 1