750W PSU voldoende voor GTX580 SLI?

Pagina: 1
Acties:

• Unique93
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-07-2022
Hoi,

Ik ben van plan om in de toekomst een tweede GTX580 in mijn systeem te zetten. Nu vraag ik me alleen af of mijn voeding voldoende stroom kan leveren aan mijn systeem met een 2e GTX580.

PC-specs:

i7 2600K
8GB DDR3 1600MHz
Corsair AX750
ASRock Extreme 4 Gen 3

Ben niet van plan om over te clocken.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Ik voorzie geen problemen als je niet te erg overklokt.
Btw, we hebben hier ook een algemene topic voor. Zoek dus eerst zelf wat rond.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Skating_vince
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Zelf heb ik een vergelijkbare opstelling, ook met de GTX580 in SLI (de SC editite). Daarin heb ik voor de zekerheid een 1000 watt voeding geplaatst. Bij het meten van het verbruik kwam ik niet hoger dan +/- 640 watt uit. Maar dat is natuurlijk geen garantie en dat zegt ook niks over het eventuele piekvermogen wat de kaarten kunnen trekken. Als je de voeding al hebt, kan je het gewoon proberen. Krijg je vreemde problemen, kan je altijd nog een nieuwe voeding bestellen!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:56
jouw voeding is echt wel een high end voeding - die ook veel meer aankan dan de fabrikant aangeeft. Buiten misschien een lagere efficiëntie verwacht ik geen problemen.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-02 23:32
De AX750 kan inderdaad heel wat meer hebben dan 750Watt, als ik het me goed kan herinneren kan hij continue 850Watt trekken, of zelfs meer.

Moet geen probleem zijn :)

Verwijderd

FastFred schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:06:
De AX750 kan inderdaad heel wat meer hebben dan 750Watt, als ik het me goed kan herinneren kan hij continue 850Watt trekken, of zelfs meer.
Dat het kan betekend niet dat je het moet doen, wordt altijd ten zeerste afgeraden.

Maar om een goed antwoord te geven is veel meer info nodig, nu kun je geen goed antwoord krijgen. Maar de vraag hoort in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29.
Pagina: 1