Koeling i7 3,8 ghz dual fan H60

Pagina: 1
Acties:

• JayJay
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-06-2024
Zoals de titel aangeeft zit ik met het volgende probleem namelijk mijn i7 920 3,8 ghz wordt een beetje warm onder pirme 95 100% load , binnen 3 minuten op 92 graden met de voltage op 1,25 (C0 stepping).

HT On
EIST Off
Turbo Off
Ram op 1538 mhz 9-9-9-24 (geloof ik)

De i7 920 is voorzien van de H60 met een push pull configuratie met 2 gentle typhoons 1850 rpm , artic zilver 5 koelpasta . De fans staan op medium kwa toeren. (1200 rpm) de frisse lucht wordt dus naar binnen gezogen door 2 gentle door de radiator heen en via de 200 mm CM naar buiten (bovenop) .

Intake is een 200 mm CM fan
outtake is een 200 mm CM fan
2 x 12 mm gentle typhoon voor H60
GTX480 met accelero artic xtreme plus cooling

CM Sniper Storm kast met window.

92 graden onder load
44 graden Idle
Dit is met alle fans op MED toeren.

Als ik dan kijk naar hoe hij eigenlijk zou moeten lopen volgens dit plaatje van hardwarecanuks
Afbeeldingslocatie: http://images.hardwarecanucks.com/image/akg/water_cooling/H60/dual.jpg

Onder load 80 graden :O

BVD voor de hulp heren

[ Voor 3% gewijzigd door JayJay op 12-01-2012 12:29 ]

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

Montage goed kruislings uitgevoerd?
En waar zit je in en outtake eigenlijk? En positie van je h60'

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Met welk programma lees je de temps uit?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Weet je ook welke voltages je zelf nodig hebt om op 3,8GHZ te komen en welke voltages ze bij HWC hebben gebruikt? Kan ook een flink verschil in zitten he. Check daarnaast of je pasta lekker verdeeld is over je proc en of je niet te veel of te weinig pasta hebt gebruikt. Maakte bij mijn antec H20 montage heel veel uit. Draai zelf geen intel, maar ik had met een 910e op 3,6GHZ na remontage van het koelbok een dikke 10 graden winst, door meer pasta te gebruiken. Het contact was dus niet optimaal.

flickr - WOT Profile - Game PC

• JayJay
Fordox schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:06:
Montage goed kruislings uitgevoerd?
En waar zit je in en outtake eigenlijk? En positie van je h60'
Afbeeldingslocatie: http://hothardware.com/newsimages/Item10265/CyberPower-Viper-airflow.jpg

De achterste 2 pijlen zijn dus niet ROOD maar BLAUW omdat daar de H60 zit .

De koeler is goed gemonteerd.

De rest van de pijlen , dus intake voorkant en outtake bovenkant klopt
BillSpaarbank schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:08:
Met welk programma lees je de temps uit?
Realtemp , Speedfan , GPU Z , MSI afterburner . , al deze temps komen in deze programma's ook overeen
Gizzy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:09:
Weet je ook welke voltages je zelf nodig hebt om op 3,8GHZ te komen en welke voltages ze bij HWC hebben gebruikt? Kan ook een flink verschil in zitten he. Check daarnaast of je pasta lekker verdeeld is over je proc en of je niet te veel of te weinig pasta hebt gebruikt. Maakte bij mijn antec H20 montage heel veel uit. Draai zelf geen intel, maar ik had met een 910e op 3,6GHZ na remontage van het koelbok een dikke 10 graden winst, door meer pasta te gebruiken. Het contact was dus niet optimaal.
Hardwarecanuks draaide op 1,35 v :O en ik op 1,25 v dus ik denk dat ik hem aardig netjes en stabiel geklokt heb met lage voltage. Ik heb de koelpasta goed uitgesmeerd met bankpas (A) . Ik twijfel nu om over te stappen naar de H100.

[ Voor 55% gewijzigd door JayJay op 12-01-2012 12:30 ]

• Fordox

Fordox

00101010

Daar zit je fout. Zet je h60 anders om.

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-12-2025
Fordox schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:36:
Daar zit je fout. Zet je h60 anders om.
Als je inderdaad de H60 als intake gebruikt, dan heb je mega overdruk in je kast. De warme lucht komt allemaal naarbinnen en je H60 kan denk ik zijn lucht niet echt kwijt, want die moet tegen de overdruk opboxen. De fan bovenin krijgt niet alles weggewerkt. Ik zou de H60 van binnen naar buiten laten blazen. Kijk eens of dat helpt.

Vooral de warme lucht van de GTX480 zal zo bijdragen aan warme lucht in je kast. Het is geen groot probleem als de H60 wat warmere lucht vanuit de kast aantrekt.

Optimale opstelling imho is. 2*120 of 140 aan de onderkant als intake. Achter 1 van die fans de h60. Dan de de outtake fans zoals op de afbeelding worden weergegeven. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dan zit je imho het beste met de flow van koudere lucht voor je h60 en luchtdruk voor de rest van je kast. Andere optie is om, net zoals in de tekening je radiator bovenin te bevestigen en in de outflow van lucht te plaatsen.

En je zegt dat de H60 goed is gemonteerd. Check toch nog eens de markering op het koelblok van je processor in de koelpasta. Daar zie je pas echt of deze genoeg contact maakt. Met een bankpas uitsmeren is idd een goede methode, maar ik zelf al meermalen meegemaakt dat bij de waterkoeling oplossingen er dan te weinig pasta overblijft om een goed contact te garanderen. Daarnaast hebben de procs de laatste tijd veel niet compleet rechte heatspreaders (de zilvere bovenkant van de processor met de letters erop). Als je dan niet genoeg pasta gebruikt, heb je vaak alleen echt goed contact op de hoogste delen van de processor. De dalen blijven dan onberoerd en die worden dan heter.

@TS: Heb je trouwens echt de kast uit de afbeelding of is die plaat geplaatst om aan te geven hoe de airflow bij jou verloopt. Specfiek type kast zou helpen om een goede fan en rad setup voor te stellen.

[ Voor 85% gewijzigd door Gizzy op 12-01-2012 13:03 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• JayJay
Gizzy schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 12:51:
[...]

Als je inderdaad de H60 als intake gebruikt, dan heb je mega overdruk in je kast. De warme lucht komt allemaal naarbinnen en je H60 kan denk ik zijn lucht niet echt kwijt, want die moet tegen de overdruk opboxen. De fan bovenin krijgt niet alles weggewerkt. Ik zou de H60 van binnen naar buiten laten blazen. Kijk eens of dat helpt.

Vooral de warme lucht van de GTX480 zal zo bijdragen aan warme lucht in je kast. Het is geen groot probleem als de H60 wat warmere lucht vanuit de kast aantrekt.

Optimale opstelling imho is. 2*120 of 140 aan de onderkant als intake. Achter 1 van die fans de h60. Dan de de outtake fans zoals op de afbeelding worden weergegeven. Ik weet niet of dat mogelijk is, maar dan zit je imho het beste met de flow van koudere lucht voor je h60 en luchtdruk voor de rest van je kast. Andere optie is om, net zoals in de tekening je radiator bovenin te bevestigen en in de outflow van lucht te plaatsen.

En je zegt dat de H60 goed is gemonteerd. Check toch nog eens de markering op het koelblok van je processor in de koelpasta. Daar zie je pas echt of deze genoeg contact maakt. Met een bankpas uitsmeren is idd een goede methode, maar ik zelf al meermalen meegemaakt dat bij de waterkoeling oplossingen er dan te weinig pasta overblijft om een goed contact te garanderen. Daarnaast hebben de procs de laatste tijd veel niet compleet rechte heatspreaders (de zilvere bovenkant van de processor met de letters erop). Als je dan niet genoeg pasta gebruikt, heb je vaak alleen echt goed contact op de hoogste delen van de processor. De dalen blijven dan onberoerd en die worden dan heter.

@TS: Heb je trouwens echt de kast uit de afbeelding of is die plaat geplaatst om aan te geven hoe de airflow bij jou verloopt. Specfiek type kast zou helpen om een goede fan en rad setup voor te stellen.
Bedankt voor je reactie en het meedenken, ik heb idd de kast van de afbeelding . De CM Sniper Storm (staat in startpost)

Volgens Corsair is mijn methode de beste methode en idd ik heb de H60 ook al outtake gehad dat hij volgens het plaatje fungureerd en dan is de temp ong 3 graden hoger omdat dan de warme lucht van de GTX480 erdoor heen wordt geduwd . Ik ga vanavond nog wel een keer proberen de koelpasta te vervangen.
Ik heb onderin een 140mm fan gehad maar deze kon niet optimaal werken omdat mijn voeding tegroot is en dus in de weg zit (Adata 1200 watt) ik ga hier proberen een 120mm te plaatsen maar heb beetje het idee dat het dan helemaal een airflow verpest omdat die dan dwars door de front intake heen flowt zeg maar.

[ Voor 6% gewijzigd door JayJay op 12-01-2012 14:16 ]

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-11-2025
wat betreft de koelpasta met je bankpas, check dit filmpje even:

• JayJay
scenix_ schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 14:20:
wat betreft de koelpasta met je bankpas, check dit filmpje even:
[video]
Bedankt voor de moeite !

• mukkel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-02-2024

mukkel

Dus..... Zodoende

-Voelt hij daadwerkelijk ook zo warm aan?
(In jou geval even aan je rad voelen. Normaal kon je de luchtkoeler checken)

-Zit je pomp op de power aansluiting of rechtstreeks op de 12V / voeding.
-Wat was de temp op lucht?

Mijn 920 draait ook op 3.8 en zit tussen de 50-53 per core met coretemp (prime / films coderen)
Echter niet op een prefab WC setje

• JayJay
hoe hoog.is jou vcore dan ?

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

oww beetje laat maarja
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/plaatjes/9/368779.jpg

1.225 in de bios

• JayJay
en welke koeler? edit: ik meen te hebben gezien waterkoeling 240 rad etc ¿

ik draai nu op 1,3 v
1,25 qpi core
1,54 dram

Ik ben er dus achter gekomen dat mijn core voltage op 1,42 stond doordat hij op auto stond :s
en ik dus mijn Qpi op 1,25 v had staan. gelijk aangepast en save op 1,3 gezet.
Max temp in prime is nu 85 graden, maar blijkbaar in vergelijking nog steeds erg erg hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door JayJay op 16-01-2012 23:26 ]

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik heb m'n CPU en GPU op water staan icm twee 240mm rads.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RRHJ7O8O.jpg

Ik heb alleen core voltage omhoog gegooid en dram op 1.5 (volgens mij) gezet de rest heb ik laten staan.
Zal straks thuis even checken voor je.

Had je je koelpaste ook nog gechecked? Bij hoge temps wil dit wel eens uitdrogen, wat niet ten goede komt aan je temp.

• JayJay
Ik heb de koelpasta nog maals vervangen , artic 5 ,met bankpasje gedaan en opnieuw kruislings aangedraaid . Ik wil eigenlijk over op de H100 of waterkoeling als ik jou temps zo lees. en vcore bijstellen naar 1,25 als.ik dat red met een C0 batch . bedankt voor het meedenken ! ik kan overigens de warmte goed voelen uit de outtake boven (200 mm)

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Het nadeel van die "prefab" koelers is dat er weinig vloeistof inzit.
Je stookt dit vrij snel warm als je het volbelast

Daarbij komt dat de 920 stock al een tpd heeft van 130W. Als je deze nog eens opschroeft zit je al snel aan de 180 / 200W en dat tikt aan met warmte. Ik weet niet wat een dikke 120mm rad kwijt kan kwa vermogen.
Maar dit komt er wel aardig in de buurt..

De D0 versie is vrij makkelijk/tam. Kan hem op stock laten draaien met een vcore van 0.9 :)

• JayJay
Ik draai nu met een Vcore van 1,275 op 3,8 ghz , prime stabiel. Temperatuur is gezakt van 92 naar 83 graden met fans op low , ook nog 140 mm fan onderin(bodem naast voeding) als intake geplaatst.

Ik ga proberen op minimaal 1,25 te gaan zitten stabiel , ik moet wel bekennen dat dat soort van verslavend wordt om zoveel mogelijk eruit te persen met een zo laag mogelijke temperatuur en geluid.

Overigens ben ik van mening dat de temperatuur drop voornamelijk komt door de Vcore aan te passen.
Het stond op automatisch waardoor de Vcore auntomatisch verhoogd wordt als je overklokt.
Op 1,425 stond de Vcore :S dus hier ben ik stapje bij stapje gaan verlagen en met succes.

Het geluid is iets omhoog gegaan , ik heb al geluid dempmatten gekocht , maar deze paste niet op beide side panelen vanwege de kabelmanagment en Window die erin zit. Ben ik weer lekker mee , ik heb wel de bodem bekleed voor de looks :P.

[ Voor 21% gewijzigd door JayJay op 19-01-2012 09:11 ]

• JayJay
Nou dus wel een BSOD hoor ik net van het thuisfront :( dus in idle . errorcode 0x00000101

Wordt weer even zoeken dus :(

• Singular1ty
  • Laatst online: 07-01 22:36

Singular1ty

EV Evangelist

Ik draai nu met een Vcore van 1,275 op 3,8 ghz , prime stabiel. Temperatuur is gezakt van 92 naar 83 graden met fans op low , ook nog 140 mm fan onderin(bodem naast voeding) als intake geplaatst.

Ik ga proberen op minimaal 1,25 te gaan zitten stabiel , ik moet wel bekennen dat dat soort van verslavend wordt om zoveel mogelijk eruit te persen met een zo laag mogelijke temperatuur en geluid.
Dat heet overklokken, maar vent, je temperaturen zijn ongezond hoog. Je gaat degradatie krijgen waardoor het steeds lastiger word een stabiele klok te vinden. Verlaag je overklok gewoon eens, die C0's klokken helemaal niet zo lekker als de nieuwere D0's en misschien moet je je erbij neerleggen dat je boven het maximum van je koelcapaciteit zit.

Hoe ben je eigenlijk op 3,8GHz gekomen? 20x190? Probeer eens een hogere baseclock met 19x multiplier, bijvoorbeeld 200x19 (moet je misschien je QPI voltage iets voor verhogen). Nehalems hebben vaak minder Vcore nodig op een oneven multi. Dit kan een hoop graden schelen!

• JayJay
bedankt voor je feedback ga ik proberen en het was idd 190x20

ps met fans op high is max temperatuur 75 graden met fans op low 83 graden.

[ Voor 58% gewijzigd door JayJay op 19-01-2012 23:46 ]

• JayJay
Nu 200 x 19 =3,8 ghz

QPI 1,4
Vcore 1,25

Fans op high 72 graden :D dus weer 3 graden eraf , en nu nog stabiel testen.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Als je geheugen om en rond de 1600MHz is blijven zitten is 1,4V QPI aan de hoge kant. Daar draai ik m'n Dominators mee op 2000MHz 7-7-7-18. Kan daar niet ook nog wat vanaf?

We lopen nu wel een beetje de overklok verkeerd om aan te pakken. Is het niet handiger het eens volgens deze guide aan te pakken? Je komt dan meteen uit op je minimale voltages voor deze overclock. Je loopt nu vrij willekeurig met de voltages te klooien, het had je veel tijd gescheeld om het netjes stapsgewijs aan te pakken ;)

• JayJay
Dat is ook zo ik krijg het overigens niet stabiel bsod code 124 ik meen dat dat Qpi voltage is, alles weer op standaard gezet en weer overnieuw beginnen :(

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ik begin meestal ook andersom :)
Maar heb dan wel een kloksnelheid in gedachten.

bv 3,8Ghz, dan stel ik m'n V-core "grof" in bv. 1.3V
Geheugen snelheid zo dicht mogelijk bij de originele snelheid van de bankjes.
(Dram spanning vast zetten)
DIe zijn eigenlijk de enige spanningen die je voor een normale overklok hoeft te veranderen.

Daarna gooi ik vcore met stappen naar beneden tot ik het punt vind dat hij onstabiel wordt.
Ieder z'n eigen "way of working"

• JayJay
Ik wil voor 24/7 op 3,8 ghz draaien met een Max vcore van 1,2 ivm de temperaturen. Dan Qpi op auto? En dram voltage op 1.6 ? Ik ga vandaag weer een poging geven.

• JayJay
poging mislukt , krijg het niet stabiel , volgende stap : H100 en corsair ram koeler.mocht iemand van zijn h100 afwillen dm mij dan.

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Je kunt hem ook Lappen :)
920 zal onderhand toch wel buiten de garantie vallen toch?

scheelt een graad of 7-10

• JayJay
zoveel ? :o

• Fordox

Fordox

00101010

Lappen: het hoe en wat topic zie zelf :)
Overklokken kan heel verslavend werken inderdaad, alleen is het telkens wel teleurstellend als het niet goed werkt.

• JayJay
Dat is ook zo , gister weer 3,8 ghz 45 minuten stabiel op fans hoog , dit maal met ram koeler .

Ik zet de fans op medium toeren en gelijk BSOD 101 , 124 , Oftewel Vcore verhogen ( staat op 1,25)

QPI op 1,38 en Dram op 1,6 . Komt het omdat de temperatuur dan hoger word ? (van 69 naar 73) of omdat de vcore daadwerkelijk te laag is ?

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-01 11:38

jopitan

It's just a fact

Ik heb een i7 930 geclockt op 4GHz met een Noctua NH-D14 en ik haal ongeveer 75 graden onder full load (en 2 HD6970 op volle toeren) Terwijl deze voltages/snelheden hieronder zijn voor een i7 920 ;)

Voor de 3.8GHz had ik eerst dit geprobeerd en bleek stabiel te zijn voor mij:
BCLK Frequency - 181
PCIE Fequency - 100
DRAM Frequency - DDR3 - 1451MHz
CPU Voltage 1.20000v

Dus als ik jou was zou ik de CPU voltage op 1.2 zetten en dan even een test draaien. Probeer eventueel nog eventjes hierboven te zitten. Oh en vergeet niet om QPI/DRAM Voltage op Auto te zetten.

Ik draai nu mijn i7 930 op 4GHZ met een CPU Voltage van 1.25. Je zou even bij mij in de inventaris kunnen kijken onder het kopje 'Kompjoeter' om te kijken of het een beetje van toepassing is op jouw situatie (qua componenten)

[ Voor 33% gewijzigd door jopitan op 25-01-2012 13:08 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Fordox

Fordox

00101010

jayjay1986 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:56:
Dat is ook zo , gister weer 3,8 ghz 45 minuten stabiel op fans hoog , dit maal met ram koeler .

Ik zet de fans op medium toeren en gelijk BSOD 101 , 124 , Oftewel Vcore verhogen ( staat op 1,25)

QPI op 1,38 en Dram op 1,6 . Komt het omdat de temperatuur dan hoger word ? (van 69 naar 73) of omdat de vcore daadwerkelijk te laag is ?
Bij amd word de chip onstabieler bij hogere temps.
Geen idee of dit ook zo is bij intel.

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

jayjay1986 schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 12:56:

Als je het echt zeker wilt weten, begin even overnieuw met je overklok volgens de guide waar ik naar linkte. Dan hoef je niet zo te gokken waar het aan ligt ;)

Het zal in dit geval wel aan de temperatuur liggen, hoe lager de temperatuur, hoe verder een processor stabiel zal overklokken. Daarom leg je die dingen ook onder de vloeibare stikstof als je een record wil zetten.
jopitan schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:02:
Ik heb een i7 930 geclockt op 4GHz met een Noctua NH-D14 en ik haal ongeveer 75 graden onder full load (en 2 HD6970 op volle toeren) Terwijl deze voltages/snelheden hieronder zijn voor een i7 920 ;)

Voor de 3.8GHz had ik eerst dit geprobeerd en bleek stabiel te zijn voor mij:
BCLK Frequency - 181
PCIE Fequency - 100
DRAM Frequency - DDR3 - 1451MHz
CPU Voltage 1.20000v

Dus als ik jou was zou ik de CPU voltage op 1.2 zetten en dan even een test draaien. Probeer eventueel nog eventjes hierboven te zitten. Oh en vergeet niet om QPI/DRAM Voltage op Auto te zetten.

Ik draai nu mijn i7 930 op 4GHZ met een CPU Voltage van 1.25. Je zou even bij mij in de inventaris kunnen kijken onder het kopje 'Kompjoeter' om te kijken of het een beetje van toepassing is op jouw situatie (qua componenten)
Leuk, dit goedbedoelde advies, maar het overnemen van andermans instellingen is per definitie verkeerd. Geen enkele chip is hetzelfde, om nog maar over het geheugen en moederbord niet te spreken. Je kan dus ook niet zomaar mensen willekeurige voltages aan gaan raden die voor jou werken... Jopitan, jij hebt een 930, dat zijn D0's die per definitie beter klokken op minder voltage, dan de C0 van de TS. En sorry hoor, maar QPI op auto zetten? Volgens mij weet je niet zo goed waar je het over hebt.

• JayJay
ik heb overigens al een 930 do gekocht.die van de week binnen moet komen en hoop nu nog dat een tweaker van zijn H100 af wil :$ hehe. deze 930 ga ik dan lappen . kijken wat dit oplevert en als dit niet is wat ik er van verwacht ga ik over op socket 2011 :$ maar dat is mijn laatste optie.

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Socket 2011 zijn ook 130 Watters :) zal kwa temp tov een 920 weinig uitmaken. (D0 versies)
Ben benieuwd wat je 930 gaat doen.

• JayJay
Ik ook , voorlopig laat die gast zich even niet horen van die 930 :S :( . ik hou jullie op de hoogte

• mukkel

mukkel

Dus..... Zodoende

Ja mijn 920 is vorige week ook de deur uit gegaan :)
Ben overgegaan op de 1155. ivm warmte / verbruik.

Socket 2011 vind ik niet interessant.. te duur en voegt niets toe (voor mijn PC - gebruik)

• JayJay
Ja maar volgens benches heeft een 1155 cpu (2600K) geen enkele meerwaarde ten op zichte van de 920 @ 4,2 ghz .

( Sandy 3,4 ghz = 20% , 30% per clock sneller dan Bloomfield @ 3,4 ghz ) Uiteraard komt de 2600K veel hoger kwa ghz (5 ghz @ air :O) .

Nadeel 1155 : geen triple maar dual channel , Pci-e Lanes

Tevens heeft die gast gister laten weten dat het niet doorgaat dus wordt weer verder zoeken :S :(

Voor mij zou de gemiddelde kosten 375 euro zijn voor een 1155 (CPU en Mobo)

en dan heb ik nog geen prestatie winst.

Ik ben dan ook bezig met het versnellen van de traagste onderdelen in mijn pc : de Hdd's .

Ik ben bezig met een onderzoek naar de werking van 2 x f3 samsung 1TB in Raid 0 met een Cache SSD .

en dan los een SSD voor windows 7 .

Dit vanwege het feit dat mijn games/muziek/foto's toch altijd op de opslag schijf staan.

[ Voor 58% gewijzigd door JayJay op 02-02-2012 08:56 ]

• jopitan
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-01 11:38

jopitan

It's just a fact

Als ik jou was zou ik gewoon nog even wachten met het kopen van een nieuwe socket. De 2011 zal waarschijnlijk stukken goedkoper worden nog en dan zou je daarop kunnen overstappen, maar dat is maar iets persoonlijks wat je zelf wilt.

Ikzelf was nog niet zo lang overgestapt op de I7-930 en ik ga waarschijnlijk ook maar weer eens upgraden naar de 2011 socket. Ik wacht alleen even of de Six Cores nog wat dalen in prijs. 550 euro vind ik iets te pijnlijk voor mijn portomonnee.

Als het jou gaat echt gaat om prijs en winst dan zou je over kunnen stappen op een 2600k die beat in principe nog de i7-970 (als je uit zou gaan van stock GHz)

[ Voor 4% gewijzigd door jopitan op 02-02-2012 08:53 ]

CPU: i7-5820K @ 4.4GHz | CCooler: NZXT Kraken X61 | MEM: Kingston 16GB @ 2666MHz | GPU: RX470 | PSU: OCZ 1250W | SSD: Samsung Pro 500GB

• Singular1ty

Singular1ty

EV Evangelist

Een paar dingen moet je op een rijtje gaan zetten voor jezelf:

Kom je echt CPU power tekort met wat je nu doet? Lijkt me dat je met een beetje gevogel echt wel die 3,8GHz met nette temps gaat halen, en da's meer dan zat voor dagelijks gebruik.

Is het, dat gezegd hebbende, dan niet beter om te investeren in een mooie SSD? RAID-0 + cache disk gaat een beetje ver, voor filmpjes is een HDD snel zat, maar 1 SSDtje met je Windows erop maakt wel een wereld van verschil!

Get your facts straight, je gaat geen 5GHz op air draaien met Sandy Bridge, tenzij je van plan bent elke week een processor RMA te sturen. Triple channel tov dual channel maakt in slechts een handvol applicaties uit, Sandy Bridge is wel in 100% van de gevallen even snel of sneller. Maar nogmaals, kom je nu tekort?
Pagina: 1