Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

OCZ ModXStream Pro 500W of OCZ ModXStream Pro 600W

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond,

Sinds een dag of 2 valt mijn computer uit tijdens het gamen.

Nu weet ik dat oorzaak nr.1 stof kan zijn,alleen kan ik dit uitsluiten omdat ik hem regelmatig schoonmaak.

Ik heb even aan de computer gevoeld en die was bloedheet (rechtboven de voeding)

Ben er eigenlijk van overtuigd dat het aan mijn voeding ligt mede omdat ik dit al een paar x eerder heb gehad

En er eigenlijk genoeg fans zijn waardoor hij koel zou moeten blijven.

Nu is mijn vraag:

Is een 500W voeding genoeg voor mijn computer?
Of zou ik toch beter voor een 600W voeding moeten gaan?

Ik lees hier namelijk gemengde meningen over (ivm mijn specificaties)

Mijn Specs:

Windows 7 Prof 32 Bit

Amd Phenom Quad Core 9850

Radeon 3870

Kingston 3 gb Ram 800 mhz

Hitachi 320 gb hdd

WD20EARS, 2TB hdd

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 10:30
Ik zou voor de 600W versie gaan, heb je nog een beetje om mee te spelen in de toekomst. De 500W zou ruim voldoende zijn, maar als je in de toekomst zit na te denken over een andere setup, hoef je niet een nieuwe voeding aan te schaffen. Voor die 10 euro zou je het er wel voor over moeten hebben.

Volgende keer kun je je vraag beter in [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 29 stellen.

[ Voor 15% gewijzigd door Apart op 12-01-2012 12:26 ]

Verwijderd

V&A aangeboden: OCZ ModXStream Pro 700W denk dat dat wel een mooie optie voor je is :)

• Apart
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 25-11 10:30
In het aanbod staat zelf dat hij de bon kwijt is, en dus garantie is ook weg. Ik zou dan toch liever een product met garantie kopen.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:24

D4NG3R

kiwi

:)

Geen van beide, er zijn veel betere voedingen te krijgen voor hetzelfde geld. Maar stel de vraag inderdaad even opnieuw in het juiste topic.

Daarnaast kan dit systeem ook met gemak op een 400w voeding haar werk doen.

@Apart
Het gebruik van UBB codes op deze manier is hoogst irritant..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11 22:56

Imprezzion

E92 320i & 307CC

De volgende voedingen zijn een stuk meer geschikt en gaan met een upgrade makkelijk mee.

pricewatch: XFX Pro 550W
pricewatch: Super Flower Golden Green SF-550P14XE
pricewatch: Adata HM-550
pricewatch: Thermaltake Toughpower XT 575W
pricewatch: Antec TruePower TP-550
pricewatch: Seasonic X-560 80+ Gold

Mijn favoriet hierin is de A-DATA HM550 vanwege de zeer gunstige prijs en het feit dat hij modulair is.

*Lijstje is gejat van onze voedingsexpert The_Mask in het BBG Voedingen topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Imprezzion op 12-01-2012 12:52 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Dat zijn prima voedingen, maar niet bedoelt voor zijn systeem. Voor zijn systeem zou ik dan ook geen van die voedingen aanraden.

Maar ik zou eerst wel eens willen weten welke voeding de TS nu heeft.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties!
-The_Mask- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:24:
Dat zijn prima voedingen, maar niet bedoelt voor zijn systeem. Voor zijn systeem zou ik dan ook geen van die voedingen aanraden.

Kheb momenteel een stealthxstream 600 watt atx2

Dat heb ik toen door alternate laten assembleren

Ik ga eigenlijk in de toekomst voor een betere computer 6 cores cq 8 cores (1 / 2 jaar)

Dit namelijk omdat dit systeem nu ook al 4 jaar oud is

Ik zie verder eigenlijk geen reden om mijn huidige pc nog verder uit te breiden beetje waste of money

Vandaar mijn vraag = 500 watt voldoende?

Maarja eigenlijk heeft apart hier al een reactie op gegeven thnx!

Mvg

Nick

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2012 23:01 ]

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-11 22:56

Imprezzion

E92 320i & 307CC

-The_Mask- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 21:24:

Waarom zijn die nou niet goed voor zijn systeem. Het systeem wat hij nu heeft is niet bepaald zuinig met die Phenom en die HD3870, plus hij wil upgraden. Ik mag dan zelf ook wel eens wat vragen in het voedingen topic alleen ik weet toch echt wel zo veel van voedingen af dat welke van deze voedingen dan ook prima geschikt zijn voor beide doeleinden en niet overpriced zijn.

Een lichtere voeding lijkt me niet geschikt omdat hij upgradeplannen heeft, en zwaarder is nergens voor nodig tenzij hij dual-GPU gaat draaien.

[ Voor 4% gewijzigd door Imprezzion op 12-01-2012 23:25 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• -The_Mask-
  • Niet online
Imprezzion schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:24:
[...]

Waarom zijn die nou niet goed voor zijn systeem. Het systeem wat hij nu heeft is niet bepaald zuinig met die Phenom en die HD3870, plus hij wil upgraden
Meer dan 250W zal die nooit vragen van de 12V, daarom lijken mij deze voedingen nogal overdreven. En hij lijkt mij sowieso andere eisen aan de voeding te stellen dan de persoon deed waar ik die voedingen voor noemde.
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:00:

Kheb momenteel een stealthxstream 600 watt atx2
De enige manier dat deze voeding zo heet kan worden met jouw PC is dat die totaal zijn warmte niet kwijt kan. Dit kan komen door een voedings fan die niet draait, zou je hier dus eens naar willen kijken. Of de luchtuitgang is bedekt maar dat lijkt mij niet want zoiets valt nogal op. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 23:46:

De enige manier dat deze voeding zo heet kan worden met jouw PC is dat die totaal zijn warmte niet kwijt kan. Dit kan komen door een voedings fan die niet draait, zou je hier dus eens naar willen kijken. Of de luchtuitgang is bedekt maar dat lijkt mij niet want zoiets valt nogal op. :p
Dat zou best is kunnen!

Fan zal waarschijnlijk niet draaien omdat die kapot is...?
En idd luchtuitgang word niet bedekt ofzo
Alleen het rare is de fan draait wel gewoon als ik de pc opstart of wanneer ik bij desktop ben
Zal zo wel is ff kijken oftie tijdens het gamen ook draait
En afgelopen 2 dagen valt hij weer niet uit tijdens het gamen erg vreemd ...

EDIT: Net weer uitgevallen tijdens het gamen
Voeding zelf voelt bloedheet aan
Kan het ook zijn dat de fan gewoon niet snel genoeg draait?
Want hij draait namelijk wel ,misschien dat hij uitvalt tijdens het gamen?

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2012 23:40 ]

• -The_Mask-
  • Niet online
Fan is temp gestuurd en als de fancontroller stuk is draait die op full speed of niet en niet iets er tussen in.

AMD Nieuwsdiscussie

Pagina: 1