GPU Benchmark geldig uitgangspunt voor garantie?

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-02 15:08
Hallo allemaal,

Nadat ik in vele games zoals CoD MW3, BF3 en Saints Row 3 last kreeg van haperen en lags, heb ik de videokaart bij een kennis langsgebracht om m te testen, aangezien ik thuis maar 1 PC heb. Ik heb 3DMark gedraaid en de score vergeleken op internet, deze bleek goed. Echter heb ik toen geen game gedraaid om te kijken of het probleem verdwenen was. Uiteindelijk stuitte ik op een defect mobo, dit dus teruggestuurd. Na 2 maanden een nieuwe gekregen. Echter het probleem is er nog steeds. Dus ik de GPU vrijdag afgeleverd bij Alternate. Ze hebben m vandaag getest en zijn tot de conclusie gekomen dat de GPU naar behoren werkt m.b.t. mijn klacht. Ik vond dat de baliemedewerker de kantjes er een beetje vanaf liep want hij deed heel ongeïnteresseerd en schreef nadat ik mijn hele lange verhaal had gedaan slechts dit op "Beeld hapert. Klant kan geen games spelen hier door." Ik ging akkoord want ik dacht dat er gelijk zou worden getest, niet dus. Als opmerking schrijft de Technische Dienst dat de kaart verscheidende benchmarks goed doorlopen heeft met bijbehorende correcte scores (als advies zeggen ze verder dat ik de nieuwste drivers maar moet installeren, terwijl ik duidelijk had gezegd dat ik dat had gedaan :?). Echter ze hebben niet even MW3 opgestart om te kijken of de haperingen er nog steeds zijn. Zijn correcte benchmark scores voldoende reden om te zeggen dat een kaart goed werkt? Bij Alternate neemt niemand op :(

Alvast bedankt voor jullie hulp.

[ Voor 5% gewijzigd door tobitronics op 11-01-2012 15:08 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Het probleem is meer andersom; jij hebt blijkbaar problemen met je PC... Dan lijkt het me zinvol om niet alleen de GPU in te leveren maar het hele systeem. Daarbij vergezeld een flinke hoeveelheid screenshots en manieren van werken/spelen hoe het probleem op jouw PC optreedt.

Verder heb ik geen idee wat je allemaal met je PC hebt uitgespookt maar je bent het toch wel met me eens dat als je in november post dat je ook problemen hebt als je alleen je onboard GPU gebruikt, dat het waarschijnlijk niet aan de GPU ligt?

/edit: nadat je een nieuw moederbord hebt gekregen (zoals je in dit topic beschrijft) en je kreeg daarna last van je dedicated GPU, heb je de GPU dan "weer" bij je kennis getest?

[ Voor 14% gewijzigd door MAX3400 op 11-01-2012 15:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

Heb je directx 11 en alle windows updates ook gedraaid?
Maak anders een filmpje van je probleem en stuur dat naar alternate. En zeg dat je teleurgesteld bent met de service. Dan doen ze vast meer moeite (niet ontevreden, maar teleurgesteld :p)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• tobitronics
MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:12:
/edit: nadat je een nieuw moederbord hebt gekregen (zoals je in dit topic beschrijft) en je kreeg daarna last van je dedicated GPU, heb je de GPU dan "weer" bij je kennis getest?
Ik ben nog niet bij mijn kennis langsgeweest, ik was er van overtuigd dat het nu gewoon de GPU was. Even een detail dat ik nog niet had gezegd: Ik heb er nu een oude Nvidia 9500GS ingestopt en met deze kan ik gewoon zonder haperingen cod spelen, weliswaar op de laagste settings. Maar gezien het feit dat cod voor een 5770 peanuts moet zijn vind ik het wel vergelijkbaar.
Fordox schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:13:
Heb je directx 11 en alle windows updates ook gedraaid?
Maak anders een filmpje van je probleem en stuur dat naar alternate. En zeg dat je teleurgesteld bent met de service. Dan doen ze vast meer moeite (niet ontevreden, maar teleurgesteld :p)
ik ben een update-freak. Zodra er ergens een update voor is installeer ik m meteen. (En directx heb ik vlak voor de inlevering nog handmatig geupdate)

• MAX3400

MAX3400

tobitronics schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:23:
[...]

...ik was er van overtuigd dat het nu gewoon de GPU was. Even een detail dat ik nog niet had gezegd: Ik heb er nu een oude Nvidia 9500GS ingestopt en .... een 5770 peanuts moet zijn vind ik het wel vergelijkbaar.
Andere driver, andere GPU, andere DirectX libs, andere shaders etc... Niet vergelijkbaar.

Misschien dat ik vervelend ben maar als ik dit verhaal te horen zou krijgen als leverancier/winkelier zijnde, ben ik ook minder snel geneigd goed te benchmarken. Zoals ik in mijn vorige reply aangaf; tenzij jij echt een defect aantoonbaar kan maken in je gehele setup, heeft het weinig zin om onderdeel voor onderdeel in te leveren.

• Stef42
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-02 18:09
Kijk is bij het spelen van games hoe de load zich gedraagt op de GPU. Hiervoor kan je MSI Afterburner gebruiken. Tevens kan je eens taakbeheer open houden om te zien hoe de CPU load zich houdt.

• Serotonine
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-02 16:14
Dat die 9500GS het doet op low settings vind ik niet zo heel gek.
op 640x480 en low settings draait het spel voornamelijk op de cpu ipv de gpu.

Als je MW3 op 1080p speel op ultra settings met een HD5770 haal je volgens mij ook maar gemiddeld 25 fps. En ja, dat stottert nogal eens.

wat zit er nog meer in je kast behalve de HD5770?

• tobitronics
Serotonine schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 16:23:
Dat die 9500GS het doet op low settings vind ik niet zo heel gek.
op 640x480 en low settings draait het spel voornamelijk op de cpu ipv de gpu.

Als je MW3 op 1080p speel op ultra settings met een HD5770 haal je volgens mij ook maar gemiddeld 25 fps. En ja, dat stottert nogal eens.

wat zit er nog meer in je kast behalve de HD5770?
Ik speel altijd op 1080p, maakt niet uit welk spel/GPU. Verder heb ik een Phenom II X4 955 met CM V8 koeler, 64gb m4 ssd, 1tb spinpoint f3 HDD, Asus sabertooth 990FX mobo (net 1 week oud), 550W voeding CM Fatal1ty, 8GB Corsair 1600 DDR3 RAM, Aerocool xpredator full tower met 2x 120mm fan en 2x 230mm fan.
MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 15:31:
[...]

Andere driver, andere GPU, andere DirectX libs, andere shaders etc... Niet vergelijkbaar.

Misschien dat ik vervelend ben maar als ik dit verhaal te horen zou krijgen als leverancier/winkelier zijnde, ben ik ook minder snel geneigd goed te benchmarken. Zoals ik in mijn vorige reply aangaf; tenzij jij echt een defect aantoonbaar kan maken in je gehele setup, heeft het weinig zin om onderdeel voor onderdeel in te leveren.
Ik heb die vent achter de balie veel meer verteld dan in de OP, ik had geen zin om het allemaal uit te gaan typen (zou ong. 1 1/2 A4'tje zijn, serieus) Zo heb ik bijv. ook MW3 op de SSD gezet om te kijken of het niet de HDD zou zijn, hapert even veel. Ook heb ik alle onderdelen (CPU, RAM, HDD, SSD) gebenchmarkt/stresstest om ze uit te sluiten, ze hebben allemaal de test doorstaan.

Verwijderd

Als je kennis en de mensen bij de Alternate de GPU getest hebben en hij komt hier bij beide goed uit lijkt me niet dat het probleem daaraan ligt.

Ik zou eens proberen de boel te herinstalleren aangezien je de software nog niet hebt uitgesloten. Je kennis en alternate hebben ondertussen wel al de videokaart uitgesloten dmv benchmarks.

edit: Daarbij zijn benchmarks juist een goede tool om fouten aan te tonen omdat je niet bij iedere game precies weet hoe die het doet op een kaart/setup. Niet meer dan logisch dat ze niet gaan kijken hoe game x draait op systeem y.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2012 20:41 ]

• MAX3400

MAX3400

tobitronics schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:17:
[...]
...ik had geen zin om het allemaal uit te gaan typen (zou ong. 1 1/2 A4'tje zijn, serieus)
Nou ja, het had gekund; begrepen wij beter jouw situatie en wat er besproken in en wat je al geprobeerd had, zeker in het licht van een goede topicstart.

Ben even wat benchmarks op gaan zoeken; alles wat DirectX 10 of beter is en op een 5770 draait, komt in FullHD vaak niet boven de 25fps uit. Even afgezien van continuous frame-rate, wil ik eigenlijk best beweren dat minimal frame-rate op sommige momenten dusdanig laag is dat je het als schokkerig ervaart. Reviews/benchmarks van games van anderhalf jaar geleden, zoals BF:BC2 en AvP laten eenvoudigweg zien dat op full detail er inderdaad drops naar 20fps of minder is. Dat dat dus met modernere games ook zo kan zijn, lijkt me logisch.

Dan dus het probleem van jou: je 5770 komt overeen met 3DMark dus zou in orde moeten zijn. Je geeft zelf aan dat in de startpost dat bij de nieuwe games (sinds half 2011 ongeveer) je haperingen en lag kreeg. Daarbij heb je een CPU die ook al een paar jaar op de markt is; hierover vind ik geen metingen van jouw kant qua temperatuur, belasting etc. in Windows, games en andere zaken.

Mijn gok, maar dat ben ik; ergens in een driver of update is er een minimaal iets veranderd waardoor de spellen niet meer zo vloeiend lopen als voorheen en "dus" ervaar je lag. Afgezien van de supersnelle SSD is je PC een middenmoot-PC'tje op dit moment en daar verwacht ik geen spectaculaire resultaten van op FullHD en games DX10/DX11.

Doe ermee wat je wil; de enige optie die ik nog kan opperen is om een lege 7200rpm disk te lenen bij iemand, eenmalig Windows helemaal clean te installeren, alle recente drivers erop en dan kijken of je nog steeds haperingen hebt; hiermee sluit je uit dat bestaande/vervuilde software van je huidige installatie vervelend is.

/edit: lang verhaal... :+

• tobitronics
MAX3400 schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 20:45:
[...]

Ben even wat benchmarks op gaan zoeken; alles wat DirectX 10 of beter is en op een 5770 draait, komt in FullHD vaak niet boven de 25fps uit. Even afgezien van continuous frame-rate, wil ik eigenlijk best beweren dat minimal frame-rate op sommige momenten dusdanig laag is dat je het als schokkerig ervaart. Reviews/benchmarks van games van anderhalf jaar geleden, zoals BF:BC2 en AvP laten eenvoudigweg zien dat op full detail er inderdaad drops naar 20fps of minder is. Dat dat dus met modernere games ook zo kan zijn, lijkt me logisch.
Ik kon anders CoD BO FullHD vloeiend spelen op dit scherm op volle settings zonder haperen, en aangezien MW3 dezelfde engine (met bijbehorende graphics) draait (toch?) lijkt mij dat MW3 ongeveer hetzelfde zou moeten presteren... Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken? In ieder geval, eigenlijk was mijn originele vraag of benchmarks de prestaties in games 'reflecteren'. Dus als het beeld tijdens de benchmark niet hapert, dat het dan ook niet in games zal haperen.

Edit: CoD Bo en MW3 hebben dezelfde recommended specs
Edit2: http://www.tomshardware.c...70-crossfire-handle-1080p hierin staat dat 1 6770 genoeg moet zijn om MW3 fullhd maxed vloeiend te moeten kunnen spelen. En aangezien 5770 nagenoeg gelijk staat....

[ Voor 10% gewijzigd door tobitronics op 11-01-2012 21:32 ]

• MAX3400

MAX3400

tobitronics schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Dus als het beeld tijdens de benchmark niet hapert, dat het dan ook niet in games zal haperen.
Nee, dat is pertinent onwaar... Een benchmark laat hoogstens zien wat een systeem voor performance heeft bij vooraf ingestelde settings en resolutie. Aangezien sommige games "lichter" zijn en andere "zwaarder", is een benchmark dus puur een synthetische vergelijking tussen systemen en de betreffende onderdelen van die systemen.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Om ook maar een duit in het zakje te doen:

Je zegt dat je met een nVidia kaart prima kunt spelen, waar je met een ATI kaart problemen hebt. Al eens gedacht aan een volledige herinstallatie van je OS met alle recente drivers die daarbij horen? En dan dus NIET gaan rotzooien met die nVidia kaart met bijbehorende drivers. Deze zullen meer dan eens conflicteren met elkaar. Tevens je OS zo kaal mogelijk laten voor wat betreft programmatuur en alleen het hoogst noodzakelijke installeren.

https://discord.com/invite/tweakers

• tobitronics
redfoxert schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:30:
Om ook maar een duit in het zakje te doen:

Je zegt dat je met een nVidia kaart prima kunt spelen, waar je met een ATI kaart problemen hebt. Al eens gedacht aan een volledige herinstallatie van je OS met alle recente drivers die daarbij horen? En dan dus NIET gaan rotzooien met die nVidia kaart met bijbehorende drivers. Deze zullen meer dan eens conflicteren met elkaar. Tevens je OS zo kaal mogelijk laten voor wat betreft programmatuur en alleen het hoogst noodzakelijke installeren.
OS is ongeveer 1 maand oud

Verwijderd

Je kunt een OS in .1 seconden verpesten. Het gaat niet om hoe oud het is maar of er een fout/driver probleem/conflicterende software of andere problemen inzitten.

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Met hierboven.

Je hebt je installatie waarschijnlijk al verpest op het moment dat je die nVidia kaart er in stak en de drivers ervan geinstalleerd hebt.

Installeer alles opnieuw en download vooraf de nieuwste drivers van je hardware. Update desnoods je BIOS van je moederbord als je vermoed dat het daar aan zou kunnen liggen.

https://discord.com/invite/tweakers

Verwijderd

tobitronics schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:20:
[...]

Ik kon anders CoD BO FullHD vloeiend spelen op dit scherm op volle settings zonder haperen, en aangezien MW3 dezelfde engine (met bijbehorende graphics) draait (toch?) lijkt mij dat MW3 ongeveer hetzelfde zou moeten presteren... Of zit ik nu helemaal verkeerd te denken? In ieder geval, eigenlijk was mijn originele vraag of benchmarks de prestaties in games 'reflecteren'. Dus als het beeld tijdens de benchmark niet hapert, dat het dan ook niet in games zal haperen.

Edit: CoD Bo en MW3 hebben dezelfde recommended specs
Edit2: http://www.tomshardware.c...70-crossfire-handle-1080p hierin staat dat 1 6770 genoeg moet zijn om MW3 fullhd maxed vloeiend te moeten kunnen spelen. En aangezien 5770 nagenoeg gelijk staat....
Ik vind je verhaal wel een beetje wazig worden. In je OP geef je aan dat je 'last kreeg van haperingen', dat suggereert dat je problemen kreeg met iets wat goed zou hebben gewerkt. En vervolgens in deze post van je geef je aan dan "CoD BO goed draait en dus MW3 ook zou moeten draaien, toch? ". Wat is het nou precies ?

Daarbij zijn benchmarks.. benchmarks, niet meer en niet minder. Of je games haperen hangt ook van je instellingen af. De game kan prima draaien op LOW graphic settings terwijl het op ultra high nog geen 1fps aantikt.

Verwijderd

Als ik het zo hoor lijkt het er meer op dat je verkeerde verwachtingen hebt van je GPU. Je kan er niet zonder meer vanuit gaan dat iets met dezelfde engine ook hetzelfde gaat draaien.

• tobitronics
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:52:
[...]

Ik vind je verhaal wel een beetje wazig worden. In je OP geef je aan dat je 'last kreeg van haperingen', dat suggereert dat je problemen kreeg met iets wat goed zou hebben gewerkt. En vervolgens in deze post van je geef je aan dan "CoD BO goed draait en dus MW3 ook zou moeten draaien, toch? ". Wat is het nou precies ?

Daarbij zijn benchmarks.. benchmarks, niet meer en niet minder. Of je games haperen hangt ook van je instellingen af. De game kan prima draaien op LOW graphic settings terwijl het op ultra high nog geen 1fps aantikt.
Ik bedoelde dat BO goed draaide toen ik dacht dat de GPU nog prima werkte.
redfoxert schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 21:39:
Met hierboven.

Je hebt je installatie waarschijnlijk al verpest op het moment dat je die nVidia kaart er in stak en de drivers ervan geinstalleerd hebt.

Installeer alles opnieuw en download vooraf de nieuwste drivers van je hardware. Update desnoods je BIOS van je moederbord als je vermoed dat het daar aan zou kunnen liggen.
Ik heb de AMD drivers eraf gegooid en met driver sweeper + ccleaner alles schoongemaakt voordat ik de nvidia drivers installeerde. Of is dit juist wat je bedoelt met 'verpesten'? Verder is de BIOS helemaal geupdate.

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
je hebt op de juiste manier de driver verwijderd maar toch lijken er nog ondergrondse problemen.
test even met een verse install zoals al door meerdere mensen is geopperd.

als je namelijk je videokaart zwaar stressed zoals met 3dmark en hij maakt geen artafacts en de mhz kloppen. Dan kun je stellen dat de kaart goed is.

• j0ppie
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
CoD MW3 1080P max settings is te zwaar voor die setup! Heel simpel. Zet AA en AF uit en je kunt hem draaien!

Wat alternate betreft. Je mag blij wezen dat ze geen onderzoekskosten in rekening hebben gebracht ;) Als ze dat wel hadden gedaan had ik dit niet eens onterecht gevonden. (je had hem zelf al getest bij een maat van je)

Interpretatie van benchmarkscores is alleen om jou systeem met soortgelijke systemen te vergelijken. Score je ongeveer het zelfde? Dan klopt het! Is er dan toch een spel wat bij jou niet goed loopt en bij soortgelijke systemen het wel goed doet? Ga er dan van uit dat het een software probleem is. Mensen geven hier niet voor niks meerdere keren aan dat je een herinstallatie kunt proberen.

Als ik jou was zou ik gewoon wat instellingen naar beneden gooien zodat hij fijn draait. Wil je toch persee ultra settings? Denk dat aan een upgrade.

[ Voor 78% gewijzigd door j0ppie op 12-01-2012 16:53 ]

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-02 00:07
CoD MW3 1080P is prima te doen met alle opties vol open, draait zelfs beter dan black ops.

Het spel draait hier steady 91 fps (fps lock van spel) met de volgende specs:

Intel i5 750 @ 2,80Ghz
8GB ram @ 1600Mhz CL9
Sapphire HD5770 1GB
Samsung Spinpoint F1 750GB

Ongeveer vergelijkbaar aan jou systeem dus ;)

[ Voor 9% gewijzigd door thijssie op 12-01-2012 17:00 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• j0ppie
  • Niet online
Wel grappig. In deze benchmark waar ze een betere cpu hebben http://www.techspot.com/r...-3-performance/page5.html . Hebben ze een 580GTX nodig om te halen wat jij haald. En dan hebben ze AAx4 en AF x0 ook.

• tobitronics
Ik vind het allemaal toch raar, want ik vind op het web overal topics met mensen die inderdaad zoals thijssie met een 5770 MW3 full maxed out draaien op 1920x1080..... En dan heb ik ook nog eens een quadcore die sneller draait dan de i5 van thijssie...

EDIT: Voor iedereen hier die mij probeert of heeft geprobeerd te helpen (thanks anyway ;) ) hier nog een topic dat ik 2 maanden geleden aanmaakte over de GPU ( ik herinner het mij ineens weer) Lag in games kan dit de oorzaak zijn/ is het reden dat de kaart sowieso terug moet?

[ Voor 37% gewijzigd door tobitronics op 12-01-2012 18:09 ]

• MAX3400

MAX3400

tobitronics schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:01:
Ik vind het allemaal toch raar, want ik vind op het web overal topics met mensen die inderdaad zoals thijssie met een 5770 MW3 full maxed out draaien op 1920x1080..... En dan heb ik ook nog eens een quadcore die sneller draait dan de i5 van thijssie...
Wat wil je nou? Dat wij roepen dat onderdeel X kapot is zodat je Alternate op dit topic kan wijzen?

- ik lees nog niet dat je je GPU al terug hebt
- ik lees nog geen enkel resultaat over benchmarks, monitoring etc
- ik lees nog niet eens dat je de GPU aan je vriendje/bekende hebt uitgeleend

Afgezien daarvan; een CPU kan wel 96 cores hebben; wil niet per definitie zeggen dat je game dus sneller/beter loopt.

• tobitronics
MAX3400 schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:06:
[...]

Wat wil je nou? Dat wij roepen dat onderdeel X kapot is zodat je Alternate op dit topic kan wijzen?

- ik lees nog niet dat je je GPU al terug hebt
- ik lees nog geen enkel resultaat over benchmarks, monitoring etc
- ik lees nog niet eens dat je de GPU aan je vriendje/bekende hebt uitgeleend

Afgezien daarvan; een CPU kan wel 96 cores hebben; wil niet per definitie zeggen dat je game dus sneller/beter loopt.
- Nee dat is niet mijn intentie (staat dat dan ergens?), ik wil weten of Alternate het goed heeft (ik zei al dat ik de indruk had dat ze de kantjes er van af liepen)
- Ik heb hem inderdaad nog niet terug
- zie link vorige post

Het is misschien een beetje laat om te melden maar ik heb ook nog voor inlevering een 1080p film afgespeeld (op de 5770 dus) en deze haperde af en toe. In BF3 in een tussenfilmpje (kale man die tegen de sgt. praat) is er een horizontale lijn te zien door het hoofd waardoor het een beetje scheef gaat staan.

[ Voor 17% gewijzigd door tobitronics op 12-01-2012 18:15 ]

• j0ppie
  • Niet online
reinstal windows 7
update drivers etc
instal mw3 en test
instal 3dmark vantage & 3dmark 11 doe met de P en de X test en post de scores hier.

Als je deze stappen nou eens onderneemt om mee te beginnen:) Dan komen we er snel genoeg achter of er iets mis is of niet. Want dit leidt nergens naar toe ben ik bang.

En welke versie heb je precies? merk/hoeveel ram?

• tobitronics
j0ppie schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 18:30:

En welke versie heb je precies? merk/hoeveel ram?
MSI standaard reference koeler met 1GB Ram, ik zal nadat ik de kaart terug heb benchmarken en scores posten.

• kwinvdv
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-07-2025
Heb je ook al gekeken naar de temperaturen? Want merk jij de haperingen al meteen als het spel draait, of pas na een redelijk aantal minuten spelen?
En ik zou toch ook aanraden om toch ook een clean windows install te doen, aangezien vaak van (nVidea) drivers toch nog wat rand software kan achterblijven.
En om misschien een duidelijk beeld van je haperingen te krijgen, zou jij je fps kunnen meten tijdens het gamen, misschien dat je dan soms grote dips er in ziet, of dat je fps altijd aan de lage kant is.

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-02 00:07
j0ppie schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 17:52:
Wel grappig. In deze benchmark waar ze een betere cpu hebben http://www.techspot.com/r...-3-performance/page5.html . Hebben ze een 580GTX nodig om te halen wat jij haald. En dan hebben ze AAx4 en AF x0 ook.
Merkwaardig inderdaad, hier op mijn eigen pc met Phenom II x6 & HD6950 draait het ook gewoon op 91 fps steady. Lijkt mij dus dat die benchmark onbetrouwbaar is.

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

• tobitronics
Vanaf hoeveel FPS is een game speelbaar (dus geen slideshow)? Ik ben alvast benchmarks aan het opzoeken van hoeveel FPS deze 5770 zou moeten halen op mijn resolutie in verschillende games.

• MAX3400

MAX3400

tobitronics schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 18:53:
Vanaf hoeveel FPS is een game speelbaar (dus geen slideshow)?
Daar zijn pas ellenlange discussies over te vinden maar de algemene opvatting is 30 tot 50 fps continu... 60 fps en hoger is "eigenlijk" niet meer waarneembaar voor het oog.

• tobitronics
Oke we zijn inmiddels 2 weken verder. Ik heb de videokaart maandag teruggekregen van Alternate. Ik heb de gpu geplaatst, win7 geherinstalleerd en alle drivers zijn vers en nieuwste van het nieuwste. Ik heb zowel BF3 als CoD: BO geinstalleerd alsmede Fraps om te benchmarken. Ik heb bij BO zowel een MP als een SP potje gedraaid en kreeg hierbij de volgende scores (1920x1080 Maxed 0xAA)

SP (keh sanh missie)
Frames: 11094
Time: 185813 ms
Min: 29 fps
Max: 61 fps (capped)
Avg: 59.705

MP (Nuketown)
Frames: 23100
Time: 409003
Min: 0 (mijn internet haperde dus misschien is dat de oorzaak :? In de lijst met fps heb ik geen 0 kunnen vinden)
Max: 62 (capped)
Avg: 56.479

BF3 (alleen campaign) 1920x1080 Medium settings
Frames: 8272
Time: 202439
Min: 17
Max: 61
Avg: 40.880

Ik heb ook even bij tomshardware gekeken, deze hebben een 30 GPU BF3 vergelijkings/bench test gedaan. De 5770 krijgt hier op fullhd high settings 34.10 fps. Is dit een average score of minimale score? Ik liet ook even alleen de fps teller staan terwijl ik BF3 speelde. Ondanks dat de teller netjes de hele tijd boven de 30 zat kreeg ik toch om de paar tellen een kraak door mijn koptelefoon (volgensmij had ik dat al eerder gezegd dat ik dat probleem al had) Is de FPS teller gewoon te inaccuraat? In de lijst met fps scores van mijn bench kom ik een paar keer 29 tegen, kan dat het zijn?

Ik hoop dat dit voldoende informatie is (ik wil best bijbenchen ;) )

• j0ppie
  • Niet online
Ik vind de scores op het eerste gezicht vrij normaal voor een 5770???
Draai anders een 3dmark vantage & 3dmark11, en post deze scores er nog even bij.
Hoeveel FPS heb je op dit moment dan te weinig? En wat verwacht je precies van zowel je 5770 als van ons?

Goed om te zien dat je toch nog aardig wat dingen uit hebt gezocht en windows opnieuw hebt geinstalleert! ;)

[ Voor 68% gewijzigd door j0ppie op 23-01-2012 14:18 ]

• tobitronics
Op de 1 of andere manier draait alles nu vloeiend zonder haperen :D zelfs BF3 MP op medium settings doet ie prima.

• j0ppie
  • Niet online
1 of andere? Ik "gok" zo dat het iets te maken heeft met de lang aangeraden herinstallatie van windows..... ;)

Wat heeft alternate er verder nog over gezegd dan?
Pagina: 1